Kategorie

Silnik Diesla

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
1.6 i-DTEC: problemy tego silnika są poważne? Czy może on stanowić wybór podwyższonego ryzyka? Dziś przyjrzymy się dieslowi Hondy.
Silnik 1.4 TDCi: opinie kierowców o małolitrażowym dieslu Forda są dobre czy złe? To właśnie dziś sprawdzimy. Zobaczcie nasz raport.
Diesel do miasta? Oto pytanie, które postawiliśmy przed dzisiejszym materiałem. A więc czy silnik wysokoprężny nadaje się co eksploatacji miejskiej?
Filtr cząstek stałych utrudnia życie kierowców poruszających się głównie w mieście. Jak zatem znaleźć diesla bez DPF? Dziś przygotowaliśmy 10 propozycji takich właśnie silników.
Diesel nie zawsze nadaje się do intensywnej eksploatacji. Samochody wyposażone w silniki zebrane na tej liście najlepiej czują się na... parkingu przed warsztatem. W zestawieniu nie brakuje konstrukcji francuskiej, niemieckiej czy japońskiej.
Silnik 2,1 CDI OM 651 Mercedesa to kultura pracy, oszczędność i spora moc. Niestety to też seria problemów, z których część skończyła się akcjami serwisowymi.
Silnik 2.0 TDCi jest jednym z tych, które zostały zbudowane na fali wysokoprężnego boomu pod koniec lat dziewięćdziesiątych. Nie wiadomo czy jednostkę opracowywano naprędce, czy inżynierom zabrakło doświadczenia. Wiadomo natomiast, że jest awaryjna.
Na początku nowego millenium Europa postawiła na silniki wysokoprężne. I musiało to znaleźć swoje odzwierciedlenie w gamie bawarskiej marki. Oto oznaczenia diesli BMW produkowanych od końca lat dziewięćdziesiątych.
6-cylindrów i charakterystyczny klekot diesla. To coś, co jeszcze dekadę temu szczególnie cenili kierowcy w segmencie premium. Audi o tym wiedziało - tak powstał silnik 2.7 V6 TDI.
Luksusowy SUV wymaga silnika wysokoprężnego. Stąd w Sorento pojawiła się jednostka 2.5 CRDi, która jest mało dynamiczna i awaryjna.
Silniki wysokoprężne od pewnego czasu nie cieszą się dobrą prasą. Tak, stały się niezwykle zaawansowane i nie mają już wiele wspólnego ze spartańskimi konstrukcjami pokroju 1.9 TDI. Mimo wszystko na rynku nadal trafiają się jednostki, których eksploatacja stanowi serwisowy ideał. Jakie firmy produkują najlepsze diesle? Na naszej liście znalazła się technologia z Japonii, Francji, Korei, Niemiec, a nawet Włoch!
Silnik 5.0 V10 TDI VAG zadebiutował wraz z wprowadzeniem do oferty modeli VW Tuareg i Phaeton. 10 cylindrowa jednostka zapewnia świetną dynamikę ale okazała się bardzo awaryjna.
Słychać coraz więcej głosów podsycających informacje o tym, że niedługo na terenie UE będzie prawnie zakazana eksploatacja samochodów z silnikami Diesla. Czy to tylko działania lobbystów firm, które nie mają w ofercie wielu silników wysokoprężnych, czy jest w tym ziarnko prawdy?
Mazda 3 dostępna jest z nowym silnikiem 1.5 SKYACTIV-D o mocy 105 KM. Ma on pomóc jeszcze w umocnieniu się pozycji japońskiego modelu na rynku, zwłaszcza europejskim.
Silnik OM 654 czyli 2,0-litrowy diesel Mercedesa, to następca cenionego motoru 2.1 CDI. Mimo mniejszej pojemności,będzie on dysponował większą mocą, a przy tym będzie bardziej ekonomiczny. Jak udało się to osiągnąć?
Nowy SUV Audi, model Q7, doczekał się sportowej wersji S. Pod maskę trafił 435-konny silnik Diesla wyposażony w 3 turbosprężarki. To jednak nie jedyne nietypowe rozwiązania w tym samochodzie.
Volvo XC90 to jedna z najważniejszych motoryzacyjnych nowości 2015 roku. Ten na wskroś nowoczesny SUV ma szansę podbić rynek. Jakie są jego mocne i słabe strony?
Właściciele samochodów marki Volkswagen z silnikami wysokoprężnymi z serii EA189 będą niedługo wzywani do serwisów na bezpłatną naprawę swoich silników. Volkswagen rozpoczyna akcję naprawczą.