Kategorie

Silnik

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Silnik 2.2 JTS Alfa Romeo, wzorowany na jednostce General Motors choć był chętnie wybierany przez kupujących, szybko obnażył kilka wpadek konstruktorów. Poważnych wpadek.
Debiutowi pierwszego na świecie silnika Diesla o przeciwsobnym układzie cylindrów, jednostki 2.0 D zaprezentowanej przez Subaru towarzyszył duży szum medialny. Jednostka dawała kierowcom Imprez, Legacy, Outbacków i Foresterów moc, oszczędność i… serię poważnych problemów technicznych. Motor psuł się na tyle często, że już po dwóch latach musieli interweniować inżynierowie.
Jednostka 2.0 IDE miała być dla Renault przełomem. Niestety, dosyć szybko okazało się, że producent popełnił poważny błąd. Debiut skończył się porażką, a jednostka zeszła ze sceny po cichu i tylnymi drzwiami.
Jednostka EJ20, trafiła do sprzedaży w roku 2005 i stała się częścią nie tylko Imprezy WRX STI. Doładowany benzyniak służył również do napędu Foresterów, Legacy i Outback’ów. Silnik był oferowany w kilku wersjach mocy. Podstawowy model o oznaczeniu EJ255 dysponował stadem od 210 do 265 koni mechanicznych. Topowy nazwany EJ257 rozwijał moc oscylującą w granicy 300 koni mechanicznych. Co z jego trwałością?
4,5-litrowa jednostka V8 pojawiła się wraz z debiutem Porsche Cayenne. Choć architektura była dosyć nietypowa dla niemieckiego producenta, zwiastowała potężną moc i piękne brzmienie. Z czasem motor niestety ujawnił też swoją drugą twarz. Poważne usterki oraz koszty naprawy dochodzące do 30 tysięcy złotych!
Silnik 5.0 V10 TDI VAG zadebiutował wraz z wprowadzeniem do oferty modeli VW Tuareg i Phaeton. 10 cylindrowa jednostka zapewnia świetną dynamikę ale okazała się bardzo awaryjna.
Silnik 1.8 TSI z grupy oznaczonej symbolem EA888 miał stanowić odpowiedź na nowe potrzeby kierowców w XXI wieku w gamie Grupy Volkswagena. Niestety jednostka napędowa stała się jednym z jaskrawych przykładów technologicznego niedopracowania.
Silnik 1.5 dCi jest stosunkowo często występującym napędem w autach wystawionych na sprzedaż. Niestety nie jest wolny od wad. Jakie są typowe problemy z tą jednostką?
O problemach z silnikiem 2.0 TDI krążą już legendy. Ile jest w nich prawdy i czy ewentualne problemy dotyczą każdej odmiany jednostki 2.0 TDI?
Silniki samochodów Smart są oszczędne, a zakup używanego Smarta to ciekawa alternatywa dla komunikacji miejskiej. Jednak warto mieć na uwadze fakt, że generalny remont silnika Smarta trzeba robić stosunkowo szybko.
Silnik 1.6 THP choć wyposażony w najnowsze zdobycze techniki, tak naprawdę już od początku miał problemy z trwałością. Jakie są główne problemy z tą jednostką napędową?
Od co najmniej kilku lat systemy start-stop stają się coraz powszechniejsze. Ile paliwa można zaoszczędzić korzystając z nich? Czy są efektywne?
Bez względu na to, czy zimą nasze maszyny budowlane mają przestój, czy wciąż pracują warto odpowiednio zadbać o ich układ napędowy, zwłaszcza silnik. Jak to zrobić?
Co to jest cykl Atkinsona w silniku spalinowym? Co kryje się pod tym enigmatycznym stwierdzeniem i dlaczego ma to wpływ na ograniczenie zużycia paliwa?
Czy możliwe jest zasilanie silnika wodą? Okazuje się, że Bosch wspólnie z BMW, chcą zastosować specjalny wtrysk wody do jednostki napędowej aby zwiększyć jej moc i ograniczyć zużycie paliwa. Brzmi nierealnie!
Zatarcie silnika jest najpoważniejszą z awarii jaka może się nam przydarzyć. Naprawa w takim przypadku jest bardzo kosztowna i czasochłonna, a niejednokrotnie zupełnie nieopłacalna. Dlaczego silnik samochodu czy motocykla ulega zatarciu?
Prawdziwy przełom w zakresie konstrukcji silnikowych szykuje Honda. Według danych jakie przeciekły do sieci, japoński koncern chce wdrożyć do produkcji seryjnej silniki o regulowanej pojemności skokowej. Ma być to racjonalna alternatywa dla małolitrażowych, lecz wysilonych silników z ery tzw. downsizingu.
Jakie są najczęstsze usterki silników (zarówno Diesla, jak i benzynowego)? Czy można się przed nimi ustrzec?
Jak działa silnik z technologią Wankla? Czym różni się silnik rotorowy od silnika z tłokami wykonującymi ruchy posuwisto-zwrotne?
Continental, firma znana przede wszystkim z produkcji ogumienia, dostarcza zaawansowane technologie układów napędowych wykorzystywane do konstrukcji silników.
Do czego służy olej silnikowy? Według 37% kierowców głównie do chłodzenia silnika. Takie są wnioski z badania przeprowadzonego przez Instytut PBS wykonane na zlecenie marki Castrol.
Jak długo trzeba rozgrzewać silnik po uruchomieniu? Czy należy od razu ruszyć z miejsca, czy odczekać aż silnik rozgrzeje się do jakiejś temperatury? Badania Instytutu PBS wykonane na zlecenie marki Castrol udowodniły, że 30% kierowców twierdzi, że rozgrzanie silnika trwa 5 minut. Jaka jest prawda?
Volkswagen wprowadza na rynek nową wersję silnika W12. Zakres modyfikacji jest ogromny, a ich efektem jest wysoka moc motoru i niska emisja CO2. Co zostało zmienione w nowym W12 TSI?
Silnik samochodu użytkowanego na krótkim dystansie zużywa się
Gorsze osiągi auta spowodowane spadkiem mocy silnika mogą mieć wielorakie przyczyny. Czasem o słabszej efektywności pracy układu napędowego decyduje drobna usterka, dlatego warto sprawdzić podstawowe elementy pojazdu. Oto najczęstsze powody pogorszonych osiągów auta.
Jak sprawdzić czy auto ma uszkodzoną uszczelkę pod głowicą? Jakie są objawy braku kompresji? Zaraz właśnie o tym opowiemy.
Nowy Nissan Pulsar ma bardzo przestronne wnętrze, duży bagażnik i nowoczesną paletę silnikową. Oto najważniejsze fakty o nowym kompakcie z Japonii.
Każda kolejna generacja silników posiada coraz wyższe ciśnienie wtrysku paliwa Common Rail. Dlaczego?
Opel Adam jako pierwszy model w gamie niemieckiego producenta aut otrzyma silnik 1.0 ECOTEC z turbodoładowaniem. Czym charakteryzować się będzie nowa odmiana miejskiego auta z tym motorem?
Zmodernizowany Ford Focus dostępny będzie z nowymi silnikami. Oprócz jednostek stosowanych do tej pory, pojawią się nowe konstrukcje o pojemności 1,5 litra.
Nowy wysokoprężny silnik Renault 1.6 dCi Twin Turbo dzięki rozwiązaniom stosowanym w F1 ma zapewnić wysokie osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Jakie usprawnienia przeszedł najnowszy motor z Francji?
Umiejscowienie symbolu silnika różni się w zależności od modelu auta. Zobacz, w którym miejscu można je odnaleźć!
Mercedes-Benz od zawsze należał do producentów potrafiących projektować zaawansowane technologicznie silniki. Oto jakim zmianom ulegały jednostki napędowe Mercedesa w modelach 190 i klasie C.
W przyszłości silniki Diesla mogą cieszyć się dużą popularnością zwłaszcza jeśli ich praca będzie wspomaga pracą jednostki elektrycznej. Oto dlaczego Ameryka Północna ma przekonać się do aut osobowych z motorami wysokoprężnymi.
Użytkując auto z silnikiem Diesla, warto znać jego problemy i słabości. Można w ten sposób uniknąć bądź odłożyć w czasie poważne i kosztowne awarie.
SKYACTIV-CNG to silnik Mazdy zasilany gazem CNG. Oprócz niego na targach motoryzacyjnych w Tokio japoński koncern zaprezentował m.in. jednostkę hybrydową.
Oprócz zmian w wyglądzie nowego Renault Kangoo, modernizacja tego modelu objęła także wprowadzenie do jego oferty nowych silników. Oprócz diesla 1.5 dCi 110 do oferty trafił także turbodoładowany silnik benzynowy 1.2 TCE 115. Czym charakteryzuje się nowy motor?
Koszt naprawy silnika oraz jego trwałość w dużej mierze zależy od rodzaju jego bloku, konstrukcji cylindrów i tulei. Oto co warto wiedzieć na ten temat.
Koncern PSA wprowadza na rynek turbodoładowany silnik 1.2 EB PureTech. To francuska odpowiedź na silniki z ery tzw. downsizingu, jakimi od kilku lat kuszą klientów niektórzy producenci aut.
Sformułowanie prędkość obrotowa silnika bardzo często pojawia się w przypadku testów samochodowych. Co kryje się za tymi słowami?
Spora część usterek jakie trapi wiele nowoczesnych aut, wynika z intensywnej jazdy samochodem na nierozgrzanym silniku. Do czego może to doprowadzić?
Volvo, wzorem min. BMW wprowadza do swej gamy czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem. Mają one zastąpić większe, 5- i 6-cylindrowe jednostki napędowe.
Opel wprowadza nowy silnik wykonany w duchu downsizingu - 1.0 Turbo SIDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Decyzja o zakupie używanego silnika musi być poprzedzona wywiadem, mającym na celu określenie jego stanu. Istnieje bowiem ryzyko, że jednostka napędowa będzie w bardzo kiepskiej kondycji lub po prostu niesprawna.
Kupno używanego silnika to często jedyny sposób na ograniczenie kosztów napraw zniszczonego lub wyeksploatowanego silnika. Kiedy opłaca się kupić używany silnik? Na co zwrócić trzeba baczną uwagę?
Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie zadebiutuje zmodernizowana Skoda Yeti. Zmiany objęły zarówno jej wygląd, jak i rozwiązania techniczne.
Mazda3 jako najnowszy model w gamie japońskiego producenta oferowana jest m.in. z silnikiem 2.2 SKYACTIV-D. Dlaczego według producenta jednostka ta jest zupełnie inna od konkurencyjnych rozwiązań?
Na koniec czerwca w salonach Citroenach pojawi się nowy Citroen C4 Picasso za 59 900 zł. Czym chce przekonać do siebie kierowców?
Słabym punktem nowoczesnego silnika Diesla jest nie tylko turbosprężarka, układ zasilania paliwem czy filtr cząstek stałych. Warto zwrócić także uwagę na inne jego podzespoły.