Kategorie

Rdza

W Polsce wciąż drogi posypywane są solą, która działa destrukcyjnie na podwozie i nadwozie naszego samochodu - w wyniku reakcji chemicznych na metalowych częściach pojawia się korozja, a w jej efekcie rdza. Podpowiadamy, co zrobić i jak usunąć rdzę w aucie.
Korozja nadwozia to wyjątkowo trudny do usunięcia problem. Jeśli już się pojawi na danym elemencie, to prawie na pewno będzie się na nim odnawiać co jakiś czas. Z tego powodu nadwozia aut są obecnie prawie zawsze pokrywane ocynkiem. Jak sprawdza się jednak jakość takiej powłoki?
W okresie wiosennym panują idealne warunki do tego, aby korozja postępowała i niszczyła różne elementy naszego pojazdu. Warto zabezpieczyć i unieszkodliwić ogniska korozji, a także zabezpieczyć niektóre elementy preparatami antykorozyjnymi.
W jaki sposób solidnie zabezpieczyć auto przed niszczącym działaniem soli i wody? Przede wszystkim warto wykonać antykorozyjne zabezpieczenie jego podwozia. Pozwoli to wydłużyć żywotność pojazdu i zachować blachy pojazdu w dobrym stanie.
Przy wyborze nowego auta duże znaczenie klienci przywiązują do gwarancji jaką objęty jest dany model. W przypadku gwarancji mechanicznej sprawa jest zazwyczaj klarowna. Gorzej sprawy się mają jeśli zechcemy zareklamować np. wykwity rdzy na naszym pojeździe. Dlaczego?
Sól rozsypywana na ulicach podczas zimy to jeden z czynników sprzyjających występowaniu korozji. Producenci aut chcąc poczynić oszczędności nie zawsze odpowiednio dobrze zabezpieczyli swoje produkty przed niszczycielskim działaniem rdzy. Jakie auta są podatne na rdzę bardziej niż inne?
Alfa Romeo Giulietta to jeden z najładniejszych kompaktów klasy premium. Oprócz stylistyki włoskie auto przyciąga także bardzo zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi. Czy używana Giulietta zda egzamin z niezawodności?
Chlapacze samochodowe były niezwykle popularne w samochodach z lat 70-, 80- i początku 90-tych. Później ze względów estetycznych przestały być w nich wykorzystywane. Jakie są i wady i zalety? Czy istnieje dla nich jakaś alternatywa?
VW Golf to bezsprzeczny król klasy kompakt. Jeśli nie potwierdzają tego powszechne opinie spotykane na forach internetowych, to dobitnie przekonują o tym statystyki jego sprzedaży. Czy mimo wielu podobieństw do swojego poprzednika, Golf VI jest lepszą od niego konstrukcją?
Odkręcenie zapieczonej śruby bądź świeży żarowej niejednokrotnie kończy się zerwaniem jej gwintu. Jak skutecznie rozwiązać ten problem?
Skoda Felicja kilkanaście lat temu była jednym z najchętniej kupowanym przez Polaków autem. Zastosowanie sprawdzonych rozwiązań z koncernu VW, zaowocowało jej wysoką trwałością. Psują się zazwyczaj drobiazgi a najpoważniejszym problemem jest korodujące nadwozie.
Co zrobić, jeżeli w naszym samochodzie pojawia się rdza na progach? Dlaczego progi w samochodzie rdzewieją? Przyczyny zniszczeń oraz ceny i technologię wymiany progów omówimy w poniższym artykule.
Przeprowadzanie drobnych napraw samochodu to przyjemność, konieczność lub jedno i drugie dla wielu właścicieli pojazdów. W serwisie naprawa-auta.wieszjak.pl wortalu Moto.wieszjak.pl zgromadziliśmy wiele różnego rodzaju poradników, w których nasi eksperci opisali, jak właściwie naprawiać różnego rodzaju usterki samochodu.
Część prac związanych z regeneracją starych felg i zardzewiałych elementów należy powierzyć specjaliście, niektóre jednak można wykonać samemu.
Układ wydechowy wykonany w całości ze stali nierdzewnej to wydatek minimum kilku tysięcy złotych. Różnicę słychać i widać już na pierwszy rzut oka. Ale czy wszystkie zalety wydechu z kwasówki są w stanie zrekompensować tak duże wydatki?
Głośna praca układu wydechowego, metaliczny brzęk i dziwne stuki na nierównościach nie zawsze oznaczają poważną awarię. Układ wydechowy ma kilka słabych punktów, na szczęście dużą część uszkodzeń można skutecznie i niskim kosztem naprawić.
Jedną z najbardziej powszechnych awarii jest szybko postępująca korozja układu wydechowego. Sprzyjają temu głównie gwałtowne zmiany temperatury i bezpośrednie wystawienie na czynniki atmosferyczne. Jak walczyć z rdzą na tłumikach i rurach? Mamy na to kilka sposobów...
Podczas kupowania używanego samochodu należy bezwzględnie sprawdzić stan karoserii i grubość lakieru. Pozwoli nam to w przyszłości uchronić się przed niepotrzebnymi wydatkami na naprawy blacharskie i lakiernicze.
Podczas eksploatacji samochodu dużo uwagi przykładamy do wyglądu jego nadwozia. Od czasu do czasu należy również sprawdzić w jakim stanie jest spód naszego auta, wszak jeżeli czegoś nie widać, to nie znaczy, że tego nie ma.
Choć rdza na tarczach hamulcowych nie ma zasadniczego wpływu na skuteczność hamowania, to jednak mocno szpeci najładniejsze auto, a wielu niedoświadczonych kierowców może zniechęcić do zakupu samochodu.
 Na pewno od kupna białego samochodu odstrasza fakt, iż łatwo się brudzi, jest trudny do polerowania i konserwacji. Jednak są klienci, którzy są entuzjastami śnieżnobiałych karoserii.
Dla zdrowia najlepsza jest profilaktyka. Jak się okazuje dla naszej karoserii również. Aby maksymalnie spowolnić proces powstawania ognisk korozji odpowiednio zadbać o blachy.
Zima to pora roku, podczas której panują warunki sprzyjające rozwijaniu się rdzy. Postępującą korozję trudno zatrzymać, jednak nie jest to niemożliwe. Poniżej kilka porad, jak poradzić sobie z powiększającą się rdzą na naszym samochodzie.
Aby w pełni zabezpieczyć samochód przed szkodliwymi czynnikami wywołującymi korozję, oprócz zabezpieczenia podwozia, warto też wykonać prace konserwujące na profilach zamkniętych. Nasz przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku.
Samochód odpowiednio przygotowany do jazdy w naszym klimacie na pewno posłuży dłużej, niż pojazd, w którym nie wykonywano żadnych prac zabezpieczających. W naszym poradniku dowiesz się, jak wykonać podstawowe prace antykorozyjne, które przedłużą żywotność twojego auta.
Rura wydechowa wykonana jest z metalu, a że znajduje się pod samochodem, to często jest pomijana podczas czyszczenia. Podpowiadamy, jak o nią zadbać.
Rdza jest zmorą każdego posiadacza samochodu. Niestety rdza jest nieunikniona w naszych samochodach, a jej atak możemy oddalić lub częściowo udaremnić, stosując się do pewnych zasad zabezpieczania samochodu. Podpowiadamy, jak uchronić auto przed korozją.
Stalowe felgi rdzewieją. Nie trzeba jednak wtedy kupować nowych. Można je zregenerować samemu.
Na każdej feldze stalowej wcześniej czy później pojawi się rdza. Jednak nie ma potrzeby zakupu nowych felg. Pokażemy, jak domowym sposobem zregenerować felgi stalowe.
Korodowanie różnych elementów samochodu jest jedną z przyczyn skracających okres ich eksploatacji. Korozja atakuje nie tylko elementy karoserii, ale także inne części samochodu, często niewidoczne.
Różne elementy znajdujące się pod karoserią narażone są na oddziaływanie różnych agresywnych substancji, jakie znajdują się na drogach, zwłaszcza w porze zimowej. Warto je zabezpieczyć przed korozją.
Jeżdżąc samochodem musimy liczyć się z tym, że przy intensywnej eksploatacji dopadnie go w końcu rdza. Jak się od jej ustrzec?
Walka z rdzą, która opanowała nasze auto, jest zwykle kosztowna i czasochłonna, jednak istnieją metody, które rozwiążą problem rdzy przy niewielkim nakładzie pieniężnym. W poniższym poradniku przedstawiamy, jak pozbyć się rdzy.
Rdzewiejący tłumik to problem zarówno aut nowych jak i używanych. Wydech to najszybciej korodujący element auta, można jednak ten proces spowolnić.
Kilka skutecznych porad na pozbycie się korozji.