Kategorie

Opony

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pianki do opon to preparaty konserwujące. Chronią ogumienie przed pękaniem i nabłyszczają.
Zarówno rozmiar kół jak i rodzaj opon w danym modelu auta jest ściśle powiązany z działaniem elektronicznych systemów bezpieczeństwa. Czy zmiana rozmiaru opon może zakłócić działanie ESP i współpracujących z nim pozostałych układów bezpieczeństwa?
Preparat o nazwie Renowator do opon brzmi tajemniczo. Poniżej wyjaśniamy, jakie ma właściwości.
Czernidło do opon służy do przywracania koloru wyblakłemu pod wpływem warunków atmosferycznych ogumieniu.
Michelin to przede wszystkim producent opon, ale także wydawca renomowanych map i przewodników, wprowadza na polski rynek znane ze swojej dokładności mapy. W sprzedaży dostępnych jest ponad 30 pozycji. Mapy Michelin doceniają znani podróżnicy, między innymi Marcin Gienieczko i Michał Rej, oraz turyści wybierający się do bardziej i mniej znanych miejsc na wszystkich kontynentach.
Optymalizacja kół to zjawisko, z którym możemy się spotkać w dobrym warsztacie wulkanizacyjnym.
Zasilane z gniazda 12V urządzenie do pompowania opon.
Tegoroczną edycję Rajdu Finlandii, będącą ósmą rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata (WRC), wygrał Sebastian Loeb w Citroen DS3 WRC, kolejne miejsca na podium zajęli Mikko Hirvonen (Citroen DS3 WRC) i Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta RS WRC).
W sobotę 16 czerwca rozpoczęła się jubileuszowa 80. edycja najstarszego długodystansowego wyścigu samochodowego na świecie – Le Mans 24. Specjalnie na te zawody Michelin przygotował opony typu „slick” zapewniające przyczepność zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni.
W ostatni weekend odbyła się impreza „Warsaw Extremizer Motor Cup” organizowana przez Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego. Tym wydarzeniem rozpoczęto jubileuszowy 10. sezon imprez motoryzacyjnych z cyklu SSS.
Wraz z dniem 1 listopada 2012 roku, wchodzi w życie rozporządzenie Komisji Europejskiej w sprawie konieczności oznaczania klasy efektywności energetycznej opon samochodowych
Dobór opon w motocyklu to kluczowy element bezpieczeństwa. W przeciwieństwie do samochodu, jednoślad ma tylko dwa punkty kontaktu z podłożem, a często tylko jeden. Poniżej przedstawiamy fakty i obalamy mity na temat opon motocyklowych.
Opony motocyklowe wytrzymują oczywiście znacznie krótsze przebiegi od samochodowych. Częstym problemem jest jednak nadmierne zużycie opon, które już po 5 000 km nadają się do wymiany. Jakie są tego przyczyny? Jak zapobiec szybkiemu zużyciu opon?
Kasacja, to oprócz odsprzedaży jedyna metoda na pozbycie się zużytego auta. Podpowiadamy co należy zrobić w przypadku, gdy chcemy rozstać się z naszym wysłużonym automobilem, a także na czym polega recykling.
Przygotowanie auta do wiosny jest tak samo ważne, jak przygotowanie pojazdu do okresu trzaskających mrozów. Podpowiadamy, co w związku z nastaniem słonecznych dni, należy zrobić w naszym aucie.
Opona jest jedynym elementem samochodu jaki ma styczność z nawierzchnią. Jest odpowiedzialna za przyspieszanie, hamowanie, trakcję, hałas czy zużycie paliwa. Powierzchnia na jakiej wszystkie cztery opony stykają się z asfaltem jest równa powierzchni kartki A4, dlatego prawidłowy dobór i eksploatacja jest tak ważna. Każde zaniedbanie może prowadzić do wypadku.
Dwa dni temu pożegnaliśmy stary rok. Dla kierowców oznaczał on przede wszystkim drożejącą benzynę, zaś dla rządu gorączkowe przygotowania dróg i infrastruktury do Euro 2012. Co czeka nas w 2012 roku?
Wielu zmotoryzowanych zdaje sobie sprawę, że zbyt mała głębokość bieżnika opony kwalifikuje ją do zutylizowania. Ale czy można używać opon, które np. używane nigdy nie były, ale ich data produkcji świadczy o tym, że mają więcej niż 10 lat?
W listopadzie 2012 r. wchodzi w życiu przepis nakazujący producentom opon do samochodów osobowych, lekkich aut dostawczych oraz ciężkich pojazdów ciężarowych zamieszczać na swoich produktach informację graficzną w formie nalepki. Będzie to dotyczyć wszystkich opon wyprodukowanych po 30 czerwca 2012 r.
Wybierając się zimą do innego kraju, sprawdź czy w danym kraju nie ma obowiązku jazdy na zimowych oponach. W przeciwnym wypadku możesz narazić się na wysoki mandat.
Niemieckie, renomowane magazyny "auto motor und sport" oraz "Auto Zeitung" w testach opon zimowych 2011, przyznały oponie Nokian WR D3 ocenę – „szczególnie godna polecenia”.
Niemiecki producent Continental w ciągu stu lat obecności na polskim rynku wprowadził oprócz opon dla samochodów osobowych i ciężarowych Continental m.in. pierwszy samochodowy atlas Polski.
Opony, to element stanowiący o naszym bezpieczeństwie, a zmieniając ich rozmiar wpływamy m.in. na przyczepność samochodu. Na co zwrócić uwagę przy doborze nowych opon i felg? Jakie parametry powinniśmy znać?
Auta, jak każda rzecz, zużywa się podczas eksploatacji. Jeśli jednak samochód służy nam jedynie do sezonowych przejażdżek lub wypadów na weekend, nie oznacza to, że nie wymaga dbałości i systematycznej kontroli jego stanu technicznego.
Instytut badawczy ADAC przeprowadził niedawno badania dotyczące opon zimowych. Opony Michelin Alpin 4 w rozmiarach 175/65 R 14 T - 195/65 R 15 T znalazły się wśród zwycięzców i uzyskały notę “dobry” (odpowiednik poprzednich ”szczególnie rekomendowany”).
Przygotowanie auta przed sezonem zimowym nie zawsze musi oznaczać wizytę w warsztacie. Wiele prostych czynności możemy zrobić sami lub z pomocą osoby, która nie boi się ubrudzić sobie rąk. Jest 6 podstawowych punktów zimowej kontroli – oto one:
Nowe Mercedesy CLS, Viano i Vito będą wyposażone w opony ContiSportContact 5 P marki Continental, która jest liderem na europejskim rynku opon do samochodów osobowych i lekkich ciężarówek.
Długie trasy to wyjątkowy sprawdzian dla pojazdu. Żeby uchronić się przed awarią w trasie warto sprawdzić w jakiej kondycji jest nasze auto. Lista czynności nie jest długa, przeprowadzenie rutynowej kontroli może oszczędzić nam nerwów, czasu i pieniędzy.
Niemiła niespodzianka w postaci samochodu ustawionego na cegłach lub pozostawionego na płycie podłogowej będzie nas drogo kosztować. Ktoś połasił się na nasze felgi albo drogie opony? Montując śruby zabezpieczające zwiększamy szansę na uniknięcie takiej kradzieży.
W pierwszych pojazdach samobieżnych napęd był przenoszony z silnika na koła za pomocą jednostopniowej przekładni. Okazało się to niewystarczające. Silniki parowe były mało elastyczne, a moc użyteczną uzyskiwały dopiero przy wyższych obrotach.
Producenci opon wyprodukowali za dużo opon letnich i nawet 20 procent z nich zalega w magazynach. Rozpoczyna się właśnie sezon na tanie nowe letnie opony.
Unia Europejska wprowadza obowiązek, zgodnie z którym wszystkie nowo produkowane samochody będą musiały posiadać systemy kontrolujące ciśnienie powietrza w oponach.
Opony niskoprofilowe coraz częściej montowane są nawet w samochodach popularnych – klasy średniej. Niższy bok opony zdecydowanie poprawia wygląd auta, ale nie pozostaje bez wpływu na prowadzenie, komfort i trwałość zawieszenia. Czy w ostatecznym rozrachunku opony niskoprofilowe mają więcej zalet czy wad?
Jednym z najważniejszych czynników, odpowiedzialnych za bezpieczeństwo jazdy jest przyczepność opon do drogi. Zależy od niej zarówno długość drogi hamowania jak i zdolność do pokonywania zakrętów oraz możliwość przyspieszania.
Wieku kierowców wykonuje proste czynności serwisowe na własna rękę w przydomowym garażu lub pod chmurką na parkingu. Czy „domowym sposobem” można wymienić koła, czy to opłacalnie i przede wszystkim bezpieczne? Rozpatrzmy wszystkie za i przeciw.
Wybierając warsztat w którym wymieniamy opony – lub całe koła – nie zawsze opłaca się kierować jedynie dobrą ceną. Jeśli chcemy mieć pewność, że wszystko zostało zrobione zgodnie ze sztuką i nasz samochód będzie bezpieczny warto sprawdzić jak wyposażony jest warsztat wulkanizacyjny i czy wulkanizator naprawdę wie co robi.
Przy kupnie nowych felg trzeba pamiętać nie tylko o odpowiednim rozstawie śrub montażowych. Kolejny ważny parametr to ET, czyli osadzenia. Jeśli o nim zapomnimy może się okazać, ze opona ociera o kolumnę zawieszenia albo całe koło wystaje poza obrys auta. ET możemy jednak w pewnym stopniu korygować.
Kiedy najczęściej złamiemy gumę? Oczywiście podczas wyjazdów – czyli wtedy kiedy o problemach wolelibyśmy nie myśleć. Dlatego warto sprawdzić jak wygląda nasz komplet podstawowych narzędzi. Chodzi o prawdziwe minimum: lewarek, klucz do kół i uniwersalny śrubokręt.
Zamiast 9 kilogramów gumy i stali 200-gramowy pojemnik z pianką i elektryczna pompka do kół. Zestawy do naprawy przebitej opony coraz częściej stanowią standardowe wyposażenie auta. Czy takie rozwiązanie się sprawdza? Jakie ma wady i zalety?
Polskie przepisy dopuszczają jazdę z różnymi oponami na poszczególnych osiach pojazdu. To daje kierowcy możliwość wymiany opon/kół stopniowo – parami. Warsztaty wulkanizacyjne patrzą na taką formę „oszczędzania” bardzo nieprzychylnie. Dlaczego? Czy chodzi tylko o sprzedanie nam od razu czterech opon?
Szum opon może stanowić nawet 1/3 niechcianych dźwięków docierających do uszu pasażerów w kabinie auta. Dobór odpowiednich opon może zmniejszyć natężenie nieprzyjemnych dźwięku nawet o 3-4 dB. Dla ludzkiego ucha to duża różnica – 3 dB mniej to blisko dwukrotnie ciszej!
Temat ograniczenia spalania przez zmianę ciśnienia w kołach to wykorzystanie czystych praw fizyki i... niestety łamanie zasady stosowania się do zaleceń producenta.
Indeks prędkości opony, podobnie jak indeks nośności, powinien być dostosowany do możliwości auta - do jego prędkości maksymalnej – nie do „założeń” kierowcy. Jeśli nasze auto może jechać ponad 200 km/h nie powinno się stosować opon z niższym indeksem prędkości niż H i nieważne czy korzystamy z pełni możliwości auta czy nie.
Niewyważone koło daje nieprzyjemne efekty akustyczne i drgania na kierownicy, ale nie tylko! Niewyważone koło daje podobny efekt, jakby ktoś systematycznie walił młotkiem w zawieszenie naszego auta. Dlatego warto wyważać koła przynajmniej raz w sezonie. To może nam oszczędzić wydatków na remont zawieszenia.
Opony wzmacniane na pierwszy rzut oka mogą niczym nie różnić się od tych „normalnych”, a zazwyczaj są od nich wyraźnie droższe. Dlaczego? I kiedy bezwzględnie trzeba stosować ogumienie z oznaczeniem XL, a kiedy jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto?
Opony deszczowe stają się coraz bardziej „modne”. Kierowcy cenią takie ogumienie głównie za duży margines bezpieczeństwa nawet na kiepskiej jakości nawierzchniach i za wysoki komfort. Opony deszczowe maja jednak i swoje wady – jakie? O czym warto wiedzieć przed zakupem?
Przeglądając czasopisma motoryzacyjne każdy z nas natknął się na taki czy inny test opon. Z reguły testy wykonywane są przed sezonami wymian i teoretycznie maja one ułatwić zadanie kupującemu. To istna „pigułka wiedzy” na temat nowości oponiarskich i możliwości nowych produktów. Warto jednak nie podchodzić do takich porównań zupełnie bezkrytycznie.
Opona jak każdy inny produkt objęta jest gwarancją producenta. Długość trwania gwarancji na opony, warunki oraz odpowiedzialność producenta, zawarte są w "Karcie Gwarancyjnej". Ten dokument wyznacza zatem zakres obowiązków, które spoczywają na producencie, sprzedawcy i kupującym. W gwarancji znajdziemy również pełne informacje o tym, co kwalifikuje oponę do wymiany, czego gwarancja nie obejmuje oraz jakie kroki należy poczynić chcąc zgłosić reklamację opony.
Markowe opony są zazwyczaj dużo droższe od tych produkowanych przez zupełnie nieznanych producentów. Wielkie korporacje zawsze tłumaczą, że cena wynika z nowatorskich technologii zastosowanych w oponach, najwyższej jakości materiałów, czy nowatorskich „patentów”. Ile jednak kosztuje sama marka?
Większość polskich kierowców nie zwraca uwagi na stan ogumienia. To wniosek jaki płynie z testów przeprowadzonych przez firmę Bridgestone w największych polskich miastach.