Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu naprawa. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące naprawa.
Aktualizacja: 21.09.2011
Panująca moda na tuningowanie aut nie powinna w żadnym wypadku dotyczyć oldtimerów. Wiele zmian, nawet z pozoru drobnych, może doprowadzić do utraty statusu pojazdu zabytkowego i wynikających z tego przywilejów. »
Jak działa cewka zapłonowa i jak ją prawidłowo podłączyć?
Aktualizacja: 04.11.2011
Typowa cewka zapłonowa jest autotransformatorem z wydzielonym fragmentem uzwojenia, wykonanym znacznie grubszym drutem nawojowym, niż reszta. Uzwojenie to jest niskonapięciowe, czyli to, które podłącza się do aparatu zapłonowego, a ściślej – do styków przerywacza lub odpowiednich wyprowadzeń modułu elektronicznego. »
Jak zdiagnozować uszkodzenie rozrusznika bez wymontowywania z pojazdu?
Aktualizacja: 04.11.2011
Bez rozrusznika można jeździć, choć jest to dość kłopotliwe i mało przyjemne. Dlatego warto wykryć jego usterki i w miarę możliwości je usunąć. Oto jak to zrobić w aucie zabytkowym, z prostą instalacją rozruchową. »
Jak naprawić wyłącznik elektromagnetyczny rozrusznika?
Aktualizacja: 04.11.2011
Elektromagnetyczny wyłącznik rozrusznika jest przede wszystkim przekaźnikiem o bardzo dużej obciążalności styków, oraz elektromagnesem, który steruje ruchami posuwisto-zwrotnymi zębnika, przenoszącego napęd z rozrusznika na wieniec zębaty koła zamachowego i przez nie na wał korbowy silnika. »
Jak zdiagnozować złą pracę prądnicy prądu stałego?
Aktualizacja: 04.11.2011
Wadliwej pracy prądnicy prądu stałego towarzyszą typowe, łatwe do rozpoznania objawy. Oto wykaz wszystkich objawów złej pracy prądnicy prądu stałego, łącznie z opisami uszkodzeń, które są z nimi związane. »
Jak obsługiwać elektromechaniczny regulator napięcia prądnicy prądu stałego?
Aktualizacja: 04.11.2011
Prądnice prądu stałego, jakie stosowano w samochodach w czasach, gdy alternatory były nieznane lub zbyt drogie dla aut popularnych, wymagały dodatkowego osprzętu, jakim był regulator napięcia, różniący się znacznie od regulatorów, używanych z alternatorami. »
Aktualizacja: 04.11.2011
W niektórych, na szczęście nielicznych przypadkach zbadanie diod alternatora omomierzem lub próbnikiem żarówkowym nie jest możliwe. Wówczas trzeba je zbadać pod normalnym obciążeniem. »
Aktualizacja: 28.09.2011
Układy zapłonowe, przed zastosowaniem w nich zdobyczy przemysłu elektronicznego, składały się z kilku zaledwie elementów. Dzięki temu ich naprawa była bardzo szybka i nieskomplikowana. Polegała głównie na wymianie uszkodzonych części na nowe. »
Jak zdiagnozować przyczynę uzyskiwania niepełnej mocy z prądnicy prądu stałego?
Aktualizacja: 28.09.2011
Po stwierdzeniu, że przyczyna słabego ładowania akumulatora lub zupełny jego brak leży po stronie prądnicy, należy odszukać i usunąć występujące w niej usterki. »
Jak wymienić przeguby napędowe w półosiach i w wale napędowym?
Aktualizacja: 21.09.2011
Przeguby napędowe na półosiach i wale napędowym, jeżeli są odpowiednio i w porę smarowane, wytrzymują bardzo długo i ich wymianę przeprowadza się raz na kilkaset tysięcy kilometrów. Kiedy już pojawią się w nich luzy, powodujące hałaśliwą pracę lub szarpanie podczas ruszania. »
Jak lakierować plastikowe elementy? Poradnik
Aktualizacja: 22.11.2011
Malowanie plastikowych elementów nie jest skomplikowane, jeśli mamy odpowiednie materiały. W poradniku tym, zademonstrujemy w jaki sposób pomalować wszystkie plastikowe elementy nadwozia. »
Toyota Avensis I: wymiana i napinanie pasków klinowych
Aktualizacja: 15.09.2011
Wymiana pasków klinowych w Toyocie Avensis wydaje się łatwa. Jednak odpowiednie naciągnięcie pasków bywa już problemem. Zdarza się, że po krótkim czasie, pasek zaczyna piszczeć. W poradniku tym znajdziesz kilka ważnych informacji odnośnie wymiany pasków klinowych. »
Toyota Avensis I: wymiana oleju w skrzyni biegów
Aktualizacja: 15.09.2011
W kilkunastoletnim egzemplarzu Toyoty Avensis warto wymienić olej w skrzyni biegów, zwłaszcza, jeśli auto ma duży przebieg. »
Audi A3 8P: montaż turbiny BRD do silnika BKD
Aktualizacja: 13.06.2011
W poradniku tym, skupimy się na montażu turbiny BRD do silnika BKD w Audi A3. Jest to operacja czasochłonna, jednak efekt końcowy takiej modyfikacji, jest bardzo zadowalający dla każdego właściciela Audi A3. »
Odczytywanie kodów błędów – Nissan Micra K11
Aktualizacja: 15.09.2011
Komputer Nissana Micry K11 zapamiętuje kody błędów, które zarejestrował sterownik silnika. Wspomniane kody błędów w Micrze K11 można w łatwy sposób odczytać, bez użycia diagnoskopu. »