Kategorie

Kupno

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Aby dokonać rejestracji pojazdu trzeba będzie się w toku postępowania administracyjnego wykazać dowodem własności. Co może nim być?
Karta pojazdu jest dokumentem, który jest przypisany do konkretnego pojazdu. W nim zawarta jest historia danego samochodu, co w zamierzeniu ma utrudnić życie złodziejom.
Kupując samochód powinniśmy pamiętać o odebraniu od sprzedawcy dokumentów, które będą wymagane przy rejestracji zmiany właściciela pojazdu. Sprzedawca ma obowiązek wydać dowód rejestracyjny.
W przypadku gdyby sprzedawca nie wykonał zobowiązania, kupujący który wpłacić zadatek, może domagać się podwójnej jego wartości. Określenie zadatku nie ogranicza jednak możliwości dochodzenia odszkodowania.
Celem zadatku jest wzmocnienie umowy. W przypadku niewykonania umowy przez jedną ze stron, druga może albo zadatek otrzymać albo domagać się jego podwójnej wartości.
Nie każdego sprzedającego używany samochód można zaliczyć do uczciwych. Dlatego przed zakupem pojazdu należy go bardzo starannie obejrzeć, zaczynając od oględzin karoserii.
Spryciarze sprzedający stare samochody potrafią stosować przeróżne sztuczki i zabiegi dla zmylenia kupującego. Niemal wszystkie można wykryć bardzo łatwo albo domyślać się ich istnienia po różnych symptomach.
Samochód jest maszyną, składającą się z kilku różnych zespołów, w skład których wchodzi kilkadziesiąt różnych podzespołów. Szybkie określenie ich aktualnego stanu i stopnia zużycia nie jest więc możliwe. Konieczny jest do tego ich demontaż.
Ocena stanu oldtimera w jakim się on znajduje w chwili sprzedaży jest najczęściej bardzo trudna. Sprzedawcy mają sposoby na to, aby potencjalnego nabywcę pojazdu zabytkowego „wyprowadzić w pole”.
Od wielu lat miłośnicy pojazdów zabytkowych jednoczą się w lokalnych, ogólnokrajowych, a nawet ogólnoświatowych organizacjach dla wymiany doświadczeń, ale także w celach stricte towarzyskich.
Na pierwszy rzut oka trudno ocenić, czy dany oldtimerspełnia warunki, aby został uznany za zabytkowy. Nawet dokładniejsze oględziny nie zawsze pozwalają na rozpoznanie, czy zastosowane podczas jego eksploatacji części są oryginalne, czy użyte w zastępstwie oryginalnych.
Przez wiele lat oldtimery traktowano albo jako pojazdy pełnowartościowe, albo jako źródło surowca dla hut. Dopiero w ostatnich latach uznano je za zabytki – pamiątki z wczesnych lat rozwoju motoryzacji.
Naprawa silnika samochodowego, zwłaszcza naprawa wynikająca z jego zużycia podczas bardzo długiej lub niewłaściwej eksploatacji, wiąże się ze sporym wydatkiem. Jest to jedna z najkosztowniejszych napraw oldtimera.
Pojazdy zabytkowe, jak każdy zabytek, powinny być otoczone należytą troską, aby przez długie lata dawały świadectwo stanu motoryzacji i techniki w latach kiedy powstawały.
Charakterystyczne żółte tablice rejestracyjne stanowią znak wyróżniający pojazdy zabytkowe spośród wszystkich poruszających się po drogach Polski. Choć status pojazdu zabytkowego daje właścicielowi oldtimera wiele przywilejów, niesie ze sobą także różnego rodzaju kłopoty.
Samochody wyprzedawane przez firmy, banki i instytucje finansowe zawsze kuszą bardzo atrakcyjnymi cenami. Taki samochód może być nawet o 20-30% tańszy niż identyczne auto z tego samego rocznika z prywatnych rąk. Czy warto je kupić? Co trzeba wiedzieć, żeby nie żałować?
W Polsce spada sprzedaż i produkcja aut, osiągamy najgorsze wyniki w tym regionie. Jeśli chodzi o inwestycje motoryzacyjne, to już teraz prześcignęła nas Słowacja, a inne państwa Europy Środkowo - Wschodniej depczą nam po piętach.
„Bezwypadkowe auto od pierwszego właściciela” czytamy w ogłoszeniu. Po kupnie okazuje się, że auto nosi oznaki napraw pokolizyjnych. Jednak sprzedający wcale nie rozminął się z prawdą. Dlaczego tak jest?
Raport TUV wykonywany jest na podstawie okresowych badań technicznych pojazdów w niemieckich stacjach diagnostycznych. Z raportu TUV możemy dowiedzieć się, jakim modelom nie przytrafiają się usterki, a także jaki jest średni przebieg konkretnego modelu używanego auta.
Coroczne raporty awaryjności pojazdów mają na celu pomóc w wyborze samochodu o najmniejszej usterkowości, w przypadku gdy nabywca decyduje się na zakup auta używanego. Poniżej prezentujemy cztery największe niemieckie firmy badające awaryjność oraz podobieństwa i różnice między nimi. Czy warto zawierzyć do końca tego rodzaju rankingom?
Wbrew wcześniejszym fatalistycznym prognozom, rynek motoryzacyjny rozwija się znakomicie zarówno w Polsce, jak i na świecie.
Oto trzecia część poradnika dla kupujących używane auta. W tym odcinku zajmiemy się zawieszeniem i hamulcami.
Oto część druga poradnika dla kupujących używane samochody. W tej części omówimy oględziny silnika i układu wydechowego.
Błyszczący lakier, do tego piękne duże alufelgi, które sprawiają, że mamy ochotę kupić takie auto. Jednak liczą się również inne walory. Poniżej znajduje się zbiór porad, na co zwrócić uwagę przy pierwszych oględzinach auta.
Wartość napięcia i pojemność to tylko dwie cechy akumulatora. Kupując nowy warto pamiętać o rzeczy najważniejszej - czy zmieści się on pod maską.
Czy można wierzyć w niski przebieg w starym aucie? Niestety, prawda jest taka, że stan licznika to jedynie cyferki, których zmiana jest dziecinnie prosta. W rzeczywistości nawet "podwórkowy spec" potrafi poradzić sobie z niechcianymi tysiącami kilometrów.
Sprowadzanie używanych aut ze Stanów Zjednoczonych jest od kilku lat wręcz modne. Zjawisko to spowodowane jest dużą różnicą między cenami nowych aut w Polsce i w USA oraz niskim kursem dolara.
Niektóre regiony Polski są nawiedzane przez powodzie. Wszyscy na pewno dobrze pamiętamy telewizyjne relacje, na których dwupiętrowe domy schowane były pod wodą aż po dach. Na zalanych terenach doszło, więc także do zalania ogromnej liczby pojazdów. 
Przed zakupem samochodu z bardzo małym przebiegiem warto zwrócić szczególną na stan licznika. Często zdarza się, że wystawione do sprzedaży kilkunastoletnie samochody mają przebiegi rzędu 100 tysięcy kilometrów.
Zdarza się, że osoby sprzedające auto ze sporym przebiegiem, starają się je nieco odmłodzić. Takie zabiegi dotyczą nie tylko karoserii auta. Bardzo często odświeżane a nawet częściowo wymieniane są elementy wnętrza auta.
Kiedy chcemy kupić używany samochód, zaczynamy zwykle od lektury ogłoszeń. Analizujemy co i za ile moglibyśmy kupić, oceniamy na jakie auto nas stać i gdzie możemy go szukać. Bądźmy jednak bardzo uważni, ponieważ ogłoszenia w prasie i w Internecie pełne są nieprawdziwych stwierdzeń.
W prasie motoryzacyjnej oraz w branżowych portalach internetowych często spotykamy artykuły doradzające nam, jak kupować samochód. Jednak oprócz kupujących auta, istnieją także dziesiątki, jeśli nie setki tysięcy, osób, które chcą swoje auta sprzedać. Nie  zawsze wiemy, jak się do tego zabrać.
Amortyzatory mają wielki wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Powinny być zawsze sprawne także choćby z tego powodu, że mają ogromny wpływ na panowanie nad pojazdem.
Kupując auto, szczególnie w komisie, warto sprawdzić, czy nie jest to samochód pofirmowy. Oczywiście auto flotowe może być dobrą okazją, jeśli jest kilkuletnie i zadbane. W przeciwnym wypadku, nawet jeśli cena zakupu jest atrakcyjna, później mogą czekać nas kosztowne naprawy.
Zanim zdecydujemy się na zakup używanego samochodu, powinniśmy sprawdzić nie tylko jego stan techniczny, ale również to czy auto nie jest kradzione.
Podczas kupowania używanego samochodu należy bezwzględnie sprawdzić stan karoserii i grubość lakieru. Pozwoli nam to w przyszłości uchronić się przed niepotrzebnymi wydatkami na naprawy blacharskie i lakiernicze.
Samochód kupiony na aukcji komorniczej - zarejestrowany, ubezpieczony. Po jakimś czasie użytkowania został zatrzymany do kontroli a samochód okazał się wcześniej ukradziony.
Opel, jak to jest od zawsze, oferuje Astrę w wielu różnych wersjach. Solidna gama silnikowa, cztery standardy wyposażenia oraz dodatkowe opcje gwarantują, że każdy znajdzie coś dla siebie. Auto jest nowe, więc na razie wersja nadwoziowa jest tylko jedna. Ale to się zmieni.
Rejestracji pojazdu może dokonać na wniosek właściciela, starosta właściwy ze względu na miejsce zamieszkania właściciela.
Przy zakupie używanego samochodu, warto sprawdzić czy nie był on kradziony. To, że auto było kradzione, może wydawać się mało prawdopodobne, ale lepiej mieć pewność, że kupujemy legalny pojazd.
Zarówno kupujący jak i sprzedający ma swoje prawa i obowiązki związane z polisą OC, których dopełnienie pozwoli ustrzec się przed ewentualnymi problemami. W naszym serwisie dowiesz się jak postępować właściwie.
Sprzedawcy samochodów to profesjonaliści. Dobrze wiedzą, jak uzyskać najlepszą cenę. Podpowiadamy, jak nie pozostawać bezbronnymi wobec technik stosowanych przez sprzedawców używanych aut.
Jeżeli jesteś miłośnikiem rumianku lub lawendy ostrzegamy –  intensywny zapach może spowodować zbyt duże rozluźnienie podczas jazdy. Dlatego wyboru należy dokonywać z rozwagą.
Podczas kupowania samochodu używanego, najważniejszym aspektem wymagającym sprawdzenia jest stan lakieru. Oryginalny lakier oznacza to, że samochód nie uczestniczył w żadnym zdarzeniu drogowym.
Znajomość historii auta jest bardzo ważna przy zakupie używanego samochodu. Sprawdzisz ją dzięki numerowi VIN. Jak go zdobyć w najprostszy sposób? Wyjaśniam poniżej.
Sportowe auto jest niczym gadżet. Nie jest zbyt komfortowe ani ekonomiczne, ale zapewnia wielką frajdę z jazdy, a także w pewnym sensie jest wyrazem naszej osobowości. Oto kilka porad, jak odszukać idealny dla nas model.
Samochody luksusowe często są synonimem stylu, klasy, a także wskazują na status społeczny kierowcy. Są to zazwyczaj pojazdy duże i bardzo wydajne. Takie auto najłatwiej rozpoznać po bardzo wysokiej cenie. Podpowiadamy, jak wybrać luksusowe auto w sam raz dla siebie.
Dużo kierowców, szczególnie tych, którzy chcą sprzedać samochód, cofają licznik przebiegu, żeby nie było widać, że jest duży przebieg a to przecież jest nielegalne. Zobacz na co koniecznie zwrócić uwagę podczas zakupu używanego samochodu.
Zdarzyło Ci się kiedyś kupować samochód przez internet? Nie zawsze sprzedawcy podają prawdziwe dane - z wierzchu wygląda dobrze, a tym czasem zaglądasz pod maskę a tam katastrofa! Oto jak kupować auto przez internet, by później się nie zawieść.
Kilka porad i elementów do sprawdzenia