Kategorie

Focus

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Oto łabędzi śpiew bardzo udanego modelu obecnego na rynku od 1998 roku (przynajmniej w USA, gdzie wariant active stanowi jedyny dostępny model Focusa). Czy nowy Focus żegna się z klasą, a wersja active warta jest waszej uwagi?
Ma rozsądną pojemność, przyzwoitą ilość mocy i był komentowany w modelach popularnych. Jak w praktyce sprawdza się silnik 1.6 Duratec Ti-VCT Forda?
Złośliwi twierdzą, że nie kupuje się używanych samochodów na F. Focus III generacji jest najlepszym dowodem na to, że to błędne twierdzenie. Co się psuje w używanych Focusach III?
Choć od premiery najnowszej wersji 350 konnego Forda Focusa RS minęło już trochę czasu, auto wciąż wzbudza gorące emocje. Nic dziwnego, bo taki jest jego cel. Budzić emocje!
Zmodernizowany Ford Focus dostępny będzie z nowymi silnikami. Oprócz jednostek stosowanych do tej pory, pojawią się nowe konstrukcje o pojemności 1,5 litra.
W październiku 2014 roku w polskich salonach zadebiutuje Ford Focus III po liftingu. Postanowiliśmy sprawdzić jak szeroki będzie zakres poczynionych zmian w jego wnętrzu.
Czy turbodoładowana jednostka napędowa o pojemności 1,6 l, rozwijająca moc maksymalną 150 KM stanowi sprawne źródło napędu dla Forda Focusa kombi?
Ford dołączył w 2008 roku do producentów stosujących dwusprzęgłowe skrzynie biegów tworząc przekładnię PowerShift.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125KM wykonany w duchu downsizingu zaskakuje stosunkowo niskimi cenami części zamiennych. Zobacz ile kosztuje do niego nowa turbosprężarka, tylne zawieszenie czy koło dwumasowe.
Zawór recyrkulacji spalin EGR to podzespół szczycący się niechlubną sławą wśród mechaników samochodowych. Ile kosztuje jego wymiana? Czemu się psuje?
Ford Focus ST w wersji kombi to propozycja kompromisowa. Jego możliwości przewozowe wynikające z nadwozia kombi są ograniczone przez sportowe geny. I vice versa.
Od samochodów z nadwoziem typu kombi oczekuje się przede wszystkim wysokiej funkcjonalności i jak największych możliwości transportowych. Są jednak kierowcy, którzy kupując tego typu samochód, nie chcą rezygnować ze sportowych emocji jakie dawało im ich poprzednie auto. Dla nich przygotowaliśmy zestawienie rodzinnych aut z mocnymi silnikami.
Ford Focus trzeciej generacji został zaprojektowany tak, aby był aerodynamiczny, lżejszy i bardziej ekologiczny. Najciekawszym rozwiązaniem wpisującym się w modę na walkę ze zużyciem paliwa jest silnik zamontowany pod maską testowanego auta. Postanowiliśmy sprawdzić, czy Ford Focus z litrowym EcoBoost'em o mocy 125 KM rzeczywiście potrafi być oszczędny.
Powodów, dla których ludzie kupują Skody Octavie jest million. Najważniejsze z nich to cena, przestronność wnętrza i ekonomiczność jednostek napędowych. Testowany egzemplarz ma turbodoładowany benzynowy silnik i kosztuje prawie 80 tysięcy złotych. Czy ma szansę odebrać klientów konkurencji?
Ford Focus II należy do klasy kompaktowej, która jest jedną z najpopularniejszych wśród wszystkich segmentów aut. Z tego powodu pomiędzy producentami trwa największa rywalizacja o prym na tym rynku. Używany Ford Focus II-generacji jest jednym z najbardziej poszukiwanych przedstawicieli tego typu aut.
Od momentu wprowadzenia na rynek pierwszej generacji Focusa, model stał się nieoficjalnym wzorem w kwestiach związanych z nastawami układu kierowniczego oraz zawieszenia. Kolejne generacje popularnego Forda nie dość, że nie straciły pozycji lidera w dziedzinie układ jezdny to jeszcze zyskały nowoczesne jednostki napędowe. Sprawdziliśmy jak jeździ najnowsza generacja Focusa napędzana przez benzynowy silnik o mocy 150 KM.
Zaostrzające się normy emisji spalin w sposób kluczowy wpływają na rozwój nowoczesnych technologii w motoryzacji, kreując nowe trendy na rynku samochodowych. Wielkie koncerny walcząc o jak najefektywniejsze wykorzystanie paliwa w produkowanych przez siebie silnikach, starają się wprowadzać coraz to nowsze rozwiązania w ich budowie. Najlepszym tego przykładem jest nowy silnik Forda 1.0 Ecoboost.
Trzecia część opisu historii Fordów RS to XXI wiek i przejście z Escorta na Focusa. Nowe auta przygotowano według nowych przepisów rajdowych, ale nie zapomniano o cywilnych wersjach Fordów RS.
Przedstawiamy kilka ciekawych propozycji dla osób lubiących podróżować z wiatrem we włosach. W zestawieniu znajdziecie auta nowoczesne jak i te klasyczne.
40 000 zł to kwota, która pozwoli na znalezienie naprawdę dobrego, używanego samochodu. Dlaczego więc szukać auta zwykłego ze spalającym rozsądne ilości paliwa dieslem? Pokusiliśmy się o zestawienie używanych aut kompaktowych za którymi wszyscy przechodnie będą się oglądać.
Samochód bez dachu jest świetnym rozwiązaniem dla osób lubiących spokojne przejazdy przez miasto i podziwianie okolicznych zabudowań. Kwota 30 000 zł pozwoli na zakup zarówno klasycznego auta z lat 90'tych jak i całkiem nowoczesnego samochodu.
Samochody kompaktowe w nadwoziu kombi są idealnymi samochodami dla osób które wiedzą, że co jakiś czas zdarzy im się przewieźć większą ilość ładunku, a na co dzień nie potrzebują większego auta.
Przejrzyjmy co do zaproponowania ma nam tak popularna marka samochodów jak Ford. W cenie nie przekraczającej 30 000 zł mamy na prawdę duży wybór aut używanych z pod znaku niebieskiego owalu.
Za cenę nie przekraczającą 40 000 zł można nabyć atrakcyjne samochody z popularnego segmentu Golfa czy Astry. Za taką kwotę bez problemu można kupić zarówno trzyletnie auto jak i starszą, ale usportowioną wersję popularnego kompaktu.
Ford od pewnego czasu zapowiadał wprowadzenie 3-cylindrowych silników nowej generacji. Teraz producent ujawnił szczegóły dotyczące 3-cylindrowego silnika 1,0.
Od stycznia do września 2011 roku, marka Ford sprzedała w sumie 19 983 pojazdy. W styczniu największą sprzedaż osiągnął Ford Transit, którego sprzedano 399 sztuk, natomiast we wrześniu, najwięcej sprzedano Nowego Focusa. Wśród samochodów, które do września osiągnęły wyniki sprzedaży powyżej 2 tysięcy sztuk, znalazły się: Nowa Fiesta, Focus, Nowy Focus, Modeno i Transit.
Pierwszy był przełomowy. Nie tylko dla marki, ale dla całego segmentu kompaktów. Drugi, choć mniej awangardowy, kontynuował dobrą passę poprzednika. Przed trzecim czytelne zadanie - wyprzedzić rywa
Pininfarina jako światowej klasy studio projektowe zasłynęło takimi projektami jak Ferrari Italia, 599GTB Fiorano, F50, F40 czy Testarossa. Nie każdy zdaje sobie sprawę, że tak wielkie studio zaprojektowało także wiele aut dla przeciętnego Kowalskiego.
Ford Focus I generacji zastąpił w ofercie producenta model Escort. Pierwszy Focus jest pozycjonowany w klasie kompaktów, a na rynku samochodów używanych konkuruje np. z Volkswagenem Golfem IV generacji.
Regularna wymiana filtrów jest bardzo ważna. W poradniku tym przedstawimy wymianę filtra przeciwpyłkowego i powietrza w modelu Focus MK2 i C-MAX.
Ford Grand C-Max to kompaktowy van skonstruowany na bazie modelu Focus. W rezultacie charakteryzują go dobre właściwości jezdne i bardzo przestronne nadwozie.
Do gamy modelowej nowego Focusa dołączyła właśnie praktyczna odmiana kombi. Ford wiąże z kombi olbrzymie nadzieje, ponieważ średnio co trzeci, a w Polsce co drugi sprzedany Focus to właśnie pięciodrzwiowe kombi.
Ford Focus III generacji jest dostępny w trzech wersjach nadwoziowych; hatchback, sedan i kombi. W gamie jednostek napędowych nowego Focusa znajdziemy pięć diesli i cztery jednostki benzynowe. Do wyboru mamy także cztery poziomy wyposażenia. W poradniku tym podpowiadamy, jaką wersję Focusa wybrać.
Ford Focus to jeden z najpopularniejszych modeli aut na naszym rynku, zajmuje on zwykle jedno z czołowych miejsc w rankingach sprzedaży samochodów osobowych. Kilka miesięcy temu pojawiła się trzecia generacja Forda Focusa, która ma za zadanie podbić niemal cały świat.
Nowy Focus wyposażony został w pełen pakiet układów zwiększających czynne i bierne bezpieczeństwo kierowcy oraz pasażerów. Wiele z tych rozwiązań znalazło się w ofercie Forda pierwszy raz.
Ford na miejsce polskiej premiery nowego Focusa wybrał Kazimierz Dolny nad Wisłą. Pośród wąskich uliczek i klimatycznych zaułków poznawaliśmy nową generację jednego z najważniejszych kompaktów
Od czasu pojawienia się na rynku, Ford Focus stał się ważnym graczem w segmencie kompaktów. Właśnie pojawiła się trzecia generacja Forda Focusa, która ma za zadanie przekonać do modelu dotychczas nieprzekonanych.
Ford Focus nowej generacji zadebiutuje na rynku na początku 2011 r. Jego trzy wersje zostały zaprezentowane podczas salonu samochodowego w Paryżu.
Oba auta pretendują do miana "króla kompaktów". Golf to flagowy model Volkswagena, w Polsce jest to już prawie ikona motoryzacji. Focus jednak depcze mu po piętach. Kto wygra?
Na targach motoryzacyjnych w Paryżu Ford zaprezentuje produkcyjną wersję nowego Focusa. Auto trafi do sprzedaży wiosną 2011 roku.