Kategorie

Fiat

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Fiat Panda dostępny jest w jednej wersji nadwoziowej, a w gamie dostępnych silników znalazły się dwie jednostki napędowe. Nabywcy mają do wyboru również cztery wersje wyposażeniowe. Oto nasz poradnik kupującego.
Od premiery produkowanego w Tychach Fiata Pandy drugiej generacji minęło już 8 lat, ale auto nadal jest mocnym graczem w segmencie aut miejskich. Głównie dlatego, że mimo upływu lat Fiat Panda wciąż świetnie zaspokaja potrzeby kierowców jeżdżących przede wszystkim po mieście.
Fiat Punto to miejskie auto segmentu B. Największym dylematem jest wybór jednostki napędowej, wersje wyposażeniowe są już mniej skomplikowane. Oto nasz poradnik kupującego.
Fiat Punto to znany i lubiany miejski pojazd. Ostatnia odsłona, pod nazwą Punto Evo, trafiła do sprzedaży w 2009 roku. Testujemy jego najmocniejszą, 135-konną wersję oznaczoną Energy.

Fiat

Fiat to grupa przemysłowa, skoncentrowana na motoryzacji. Produkuje zarówno samochody osobowe, jak i użytkowe, ciężarówki, autobusy i traktory, a ponadto oferuje szereg usług dla innych przedsiębiorstw związanych z motoryzacją.
Pierwsza generacja Fiata Bravo była produkowana w latach 1995 – 2001 jako 3-drzwiowy hatchback (w ramach rodziny Bravo/Brava/Marea). W 1996 roku otrzymał tytuł samochodu roku. Niestety, włoskie auto było ponadprzeciętnie awaryjne, przez co zyskało niezbyt przychylną ocenę w środowisku kierowców. W efekcie jego następca otrzymał nie tylko nowy wygląd, ale i nową nazwę (Stilo).

ASR

ASR jest systemem kontroli trakcji, którego głównym zadaniem jest niedopuszczanie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu w czasie przyspieszania pojazdu.
Każdy kupujący, który postanowił wydać 10 000 zł na auto musi zadać sobie podstawowe pytanie. Czy woli mniejsze auto niższej klasy, za to młodsze i z mniejszym przebiegiem, czy może potrzebny jest mu większy, rodzinny pojazd.
W Polsce spada sprzedaż i produkcja aut, osiągamy najgorsze wyniki w tym regionie. Jeśli chodzi o inwestycje motoryzacyjne, to już teraz prześcignęła nas Słowacja, a inne państwa Europy Środkowo - Wschodniej depczą nam po piętach.
Salon samochodowy w Genewie wchodzi w nową dekadę. To pierwsza w tym roku tak duża impreza motoryzacyjna, a tym samym święto motomaniaków, który są ciekawi jakie auta już niedługo będą czekać na nich u dilerów.
Odpalanie samochodu z pilota to jeden z wielu dodatkowych gadżetów, które możemy zamontować osobiście. Wiąże się to z instalacją odpowiedniego alarmu.
Fiat zaprezentował koncepcyjną wersję Fiata 500 Coupe Zagato. Samochód wyraźnie różni się od standardowego Fiata 500 nie tylko za sprawą specjalnie skomponowanego, trójwarstwowego żółtego lakieru.
Dobre hamulce to podstawa bezpiecznego podróżowania. Zużyte klocki i tarcze wymagają natychmiastowej wymiany. W poradniku tym pokażemy jak to wykonać w Fiacie Seicento.
Usterki zawieszenia mają duży wpływ na komfort i bezpieczeństwo jazdy. W poradniku tym zajmiemy się wymianą tylnych amortyzatorów oraz sprężyn w Fiacie Seicento.
Wymiana wewnętrznego uszczelniacza półosi w Fiacie Seicento nie należy do łatwych prac. W poradniku tym przedstawimy sprawdzony sposób na wymianę tego elementu w popularnym Seicento.
Uszkodzony alternator może sprawić, że nasze auto odmówi dalszej jazdy. Nie ma potrzeby zakupu nowego. Oto opis krok po kroku jak naprawić alternator w Seicento.
Stojąca wycieraczka po środku tylnej szyby może świadczyć o uszkodzonym silniczku. W poradniku tym pokażemy jak naprawić taką usterkę w naszym Seicento.
Uszkodzony lub rozwiercony zamek w naszym aucie zazwyczaj świadczy o próbie kradzieży. W takiej sytuacji zostaje nam tylko wymiana bębenka wkładki zamka. Pokazujemy krok po kroku jak wymienić bębenek zamka w Fiacie Seicento.
W poradniku tym pokażemy jak zamontować alarm w Fiacie Seicento. Wbrew pozorom cała operacja nie jest trudna i bez problemu zamontujemy takie zabezpieczenie antykradzieżowe.
Silnik Fiata Seicento zawieszony jest na trzech poduszkach. Uszkodzenie jednej z nich objawia się charakterystycznym stukotem podczas gwałtownego przyspieszania. Prezentujemy opis wymiany poduszek silnika w Fiacie Seicento.
Wśród genewskich premier nie zabraknie samochodów, które zmienią oblicza ulic. Tegoroczne targi są kolejnym etapem koreańskiej ekspansji w Europie. W poniższym zestawieniu prezentujemy auta, które na pewno zostaną wprowadzone do produkcji.
W poradniku tym zaprezentujemy jak szybko i sprawnie wymienić tylne silentblocki w Seicento. Cała operacja nie jest trudna i poradzimy sobie z nią bez pomocy mechanika.
Poradnik ten jest skierowany do osób zmuszonych wymienić rurkę, która wychodzi z pompy wodnej. Cała operacja nie jest trudna i jesteśmy w stanie wykonać ją we własnym zakresie.
W poradniku tym zaprezentujemy jak zamontować nieseryjne fotele w Fiacie Seicento. Modyfikacja taka sprawi, że będziemy mieli więcej miejsca za kierownicą i poprawi się komfort podróżowania.
Oświetlenie bagażnika jest bardzo funkcjonalne. Oto opis krok po kroku jak poprawnie zamontować dodatkowe oświetlenie bagażnika w Seicento.
W poradniku tym zaprezentujemy, jak zamontować siatkę we wlocie powietrza na podszybiu. Opis ten dotyczy Fiatów Seicento, które fabrycznie nie zostały wyposażone w taką siatkę.
Standardowe wnętrze Seicento może się szybko znudzić, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby je ożywić. W poradniku tym pokażemy jak polakierować elementy wnętrza w naszym Fiacie.
Zapieczone tłoczki zacisku hamulca przedniego to dosyć częsta usterka w Fiacie Seicento. W poradniku tym pokażemy jak odblokować i zabezpieczyć tłoczki hamulca przedniego.
Uszkodzony silnik wentylatora to dosyć częsta usterka w Fiacie Seicento. W poradniku tym pokażemy jak go sprawnie naprawić.
W poradniku tym pokażemy, jak prawidłowo wymienić piastę koła tylnego w Fiacie Punto II. Cała operacja nie jest trudna i możemy ją wykonać we własnym zakresie.
Cieknąca miska olejowa może świadczyć o konieczności jej wymiany. Zaklejenie uszkodzenia nie jest niestety trwałym rozwiązaniem.
W poradniku tym zaprezentujemy jak wymienić uszkodzony ogranicznik drzwi przednich. Jest to bardzo łatwa czynność i poradzimy sobie z nią bez żadnego problemu.
W poradniku tym pokażemy jak zamontować dodatkowe oświetlenie wnętrza kabiny w Punto MK2. Montaż dodatkowej lampki nie jest trudny i możliwy do wykonania we własnym zakresie.
Skrzynia CVT w Punto MK2 nie jest często spotykana i nie ma zbyt wielu informacji na temat eksploatacji. W poradniku tym pokażemy, w jaki sposób wymienić olej i filtr w skrzyni biegów Punto MK2.
Standardowe podświetlenie może się szybko znudzić wielu kierowcom. W poradniku tym pokażemy jak zmienić podświetlenie w kilku elementach Fiata Punto MK1.
W poradniku tym pokażemy jak wymienić standardowe tarcze zegarów na inne, które o wiele lepiej się prezentują. Do tego zamontujemy chromowane pierścienie dookoła poszczególnych zegarów.
Uszkodzenie tylnej wycieraczki znacznie ogranicza nam widoczność do tyłu auta. W poradniku tym opisujemy, jak solidnie naprawić tylną wycieraczkę w Fiacie Punto I.
Uszkodzona pompa wody w Seicento może być powodem wycieków. W poradniku tym przeprowadzimy wymianę pompy wody w Fiacie Seicento z silnikiem 1,1 SPI.
Uszkodzony rozrusznik może przyczynić się do nieplanowanego postoju. W poradniku tym pokażemy sposób, w jaki go wyczyścić i wymienić bendiks oraz przednią tuleję. Całą operację przeprowadzimy w Punto I z silnikiem 1.2.
W poradniku tym pokażemy jak wymienić klocki hamulcowe i tarcze we własnym zakresie. Całą pracę wykonamy na przykładzie Fiata Punto MK1.
Wymiana wiatraka chłodnicy nie jest problematyczna. Celem tego poradnika jest zaprezentowanie najszybszej i najłatwiejszej metody na demontaż i montaż wiatraka chłodnicy.
W poradniku tym pokażemy jak samodzielnie zdemontować deskę rozdzielczą w Fiacie Punto MK1. Jest to niezbędna czynność przy wymianie chociażby nagrzewnicy.
Podgrzewane lusterka mają wiele zalet, ale nie wszystkie auta mają je w standardowym wyposażeniu. W poradniku tym pokażemy sposób, w jaki zmontować maty grzewcze bocznych lusterek w Punto MK1.
Ubytek płynu chłodniczego, plamy pod samochodem - te objawy mogą świadczyć o konieczności wymiany chłodnicy. W poradniku tym przedstawimy sposób na wykonanie takiej naprawy w Punto MK1.
Wymiana tulei wahacza może wydawać się trudna. Jednak po przeczytaniu tego poradnika powinniśmy mieć znacznie większą wiedzę dotyczącą wymiany tulei wahacza w Fiacie Palio.
Wymiana zbiornika płynu chłodzącego nie jest bardzo skomplikowana. W poradniku tym przedstawimy jak sprawnie i szybko wymienić uszkodzony zbiorniczek na płyn chłodzący.
Uszkodzone amortyzatory znacząco wpływają na komfort i bezpieczeństwo jazdy. W poradniku tym pokażemy jak wymienić tylne amortyzatory we własnym zakresie.
Skoki temperatury silnika lub powolne nagrzewanie może świadczyć o konieczności wymiany termostatu. W poradniku tym przedstawimy sposób montażu nowego termostatu w Fiacie Palio 1.2.
Poradnik ten jest skierowany do posiadaczy Fiatów Albea, Siena i Palio z silnikiem 1.2 75 KM. Cała operacja nie jest trudna i powinniśmy sobie poradzić bez żadnych problemów.
Uszkodzony czujnik objawia się błędnymi wskazaniami temperatury. Jeżeli jedziemy autem w ciepły dzień, a temperatura na wyświetlaczu ma wartość ujemną, oznacza to konieczność naprawy. Oto jak naprawić czujnik temperatury zewnętrznej w Fiacie Palio.