Kategorie

Bezpośredni wtrysk paliwa

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowoczesny benzyniak Volkswagena miał być nowoczesny i oszczędny. W zamian przygotował dla kierowców serię poważnych usterek. Przykład? Uroda konstrukcji jest taka, że silnik 1.2 TSI bierze olej.
2-litrowy, wolnossący benzyniak z wtryskiem bezpośrednim miał być hitem. Nigdy jednak nie przekonał do siebie kierowców. Silnik 2.0 FSI z pewnością nie jest idealny. Ale to jeszcze nie oznacza, że stanowi ryzykowny wybór.
Miał bezpośredni wtrysk paliwa, 140 koni mechanicznych i zadebiutował w segmencie D. Niestety już po 3 latach produkcji silnik 2.0 16v HPI PSA został uśmiercony. Czemu?
Nowoczesne kompakty wymagały zastosowania oszczędnego i dynamicznego benzyniaka. W tej właśnie roli występował silnik 1.6 GDI G4FD, który pojawił się w gamie Kii i Hyundaia.
W roku 2001 Niemcy poszli drogą innowacji. Zaprezentowali wolnossący silnik 1.6 FSI, który miał zastąpić 8-zaworową jednostkę 1.6 MPI. Ten plan niestety nie udał się…
Opel wpadł na pomysł zastosowania wtrysku bezpośredniego jeszcze zanim stało się to modne! I choć jednostka 2.2 Direct była zdecydowanie bardziej udana od konstrukcji 2.0 IDE Renault czy 2.0 HPI produkcji Citroena, nadal jej eksploatacja była daleka od ideału.
Bezpośredni wtrysk paliwa w silniku Diesla mógł zaistnieć na szerszą skalę m.in. dzięki słynnej pompie paliwa VP44. Okazuje się jednak, że sprawia ona problemy. Na czym one polegają i jak sobie z nimi radzić?
Każda kolejna generacja silników posiada coraz wyższe ciśnienie wtrysku paliwa Common Rail. Dlaczego?
Przedstawiamy dokładne dane techniczne Hyundai i30 1.6 GDI 135 KM 3d - przyspieszenie, spalanie, średnicę zawracania, rozmiar tarcz hamulcowych, wymiary nadwozia i wiele innych informacji.
Bezpośredni wtrysk paliwa w silnikach benzynowych to rozwiązanie wzbudzające kontrowersje wśród znawców tematu. Czy należy się go wystrzegać?