REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Do kiedy należy przekazać PIT – 11?

Szymborska-Sutton Agata
Do kiedy należy przekazać PIT – 11? / Fot. Fotolia
Do kiedy należy przekazać PIT – 11? / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Do 28 lutego pracodawcy zobowiązani są przekazać pracownikom PIT – 11, w którym znajdować się będzie informacja o osiągniętych przez pracowników dochodach w 2013 r. Wypełniony druk musi w tym terminie trafić również do urzędu skarbowego.

PIT-11 dotyczy tych pracowników, którzy nie skorzystali z możliwości rocznego rozliczenia ich podatku przez pracodawcę (na taką decyzję z ich strony był czas do 10 stycznia). Formularz powinien zostać im przekazany do końca lutego, co nie oznacza jednak, że w tym czasie musi fizycznie trafić do ich rąk. Wystarczy, że do 28 lutego włącznie zostanie nadany w placówce Poczty Polskiej, najlepiej listem poleconym, dzięki któremu w razie ewentualnych problemów przedsiębiorcy będą mogli potwierdzić, że wywiązali się z obowiązku w terminie. PIT-11 może być przekazany pracownikowi także mailem (co potwierdza interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, nr IPPB4/415-653/11-2/MP), przy czym warto w tym wypadku zadbać o potwierdzenie odbioru. Formularz musi trafić do 28 lutego również do właściwego dla pracownika urzędu skarbowego. Można to zrobić także przez internet, ale tylko w przypadku tych przedsiębiorców, którzy mają kwalifikowany podpis elektroniczny.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zwolnienie podmiotowe z VAT - czy coś się zmieniło?

Jakie informacje znajdują się w PIT - 11

Na PIT-11 znajdują się informacje dotyczące wysokości osiągniętego przychodu, poniesionych kosztów, uzyskanego dochodu, dochodu wolnego od podatku i pobranych zaliczek na podatek za 2013 rok. Formularz zawiera także dane o składkach na ubezpieczenie społeczne (odliczanych od dochodu) oraz na ubezpieczenie zdrowotne (odliczanych od podatku). Na tej podstawie pracownik wypełnia swoje roczne zeznanie podatkowe.

Właściwość urzędu skarbowego ustala się według miejsca zamieszkania pracownika (nawet jeśli jest zameldowany w innym miejscu), przy czym bierze się pod uwagę zamieszkanie w ostatnim dniu roku podatkowego. W przypadku osób, które 31 grudnia nie mieszkały w Polsce, właściwy będzie urząd według ostatniego miejsca zamieszkania w kraju.

Za opóźnienie w przekazaniu PIT-11 przedsiębiorcy grozi kara grzywny za wykroczenie skarbowe. Aby jednak takie uchybienie mogło być uznane za wykroczenie skarbowe, jego popełnienie musi wiązać się z umyślnością działania, a jego społeczna szkodliwość musi być większa niż znikoma. Organ prowadzący postępowanie musi więc wykazać, na czym polega szkodliwość społeczna takiego czynu.

PIT 11 trzeba przekazać pracownikom do końca lutego

Tax Care
Lider wśród biur księgowych dla mikro- i małych firm
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA