reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

ABC małej firmy

Czym jest strategia błękitnego oceanu?

Aktualizacja: 08.12.2011

Przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność gospodarczą działają zazwyczaj w atmosferze ostrej walki z konkurencją. Jest to proces żmudny, stanowi duże wyzwanie dla firmy, która często ma problem z „przebiciem się na rynku” i odróżnieniem swojej oferty od oferty konkurencji. »

Czas trwania kontroli – sprawdź koniecznie, ile może on trwać!

Aktualizacja: 09.12.2011

W związku z prowadzeniem działalności gospodarczej przedsiębiorcy podlegają kontrolom. Przepisy prawa regulują, ile kontrole powinny trwać, aby minimalizować ich negatywne skutki na prowadzenie działalności oraz aby zapobiegać przewlekłości postępowania. »

Sprzeciw w przypadku kontroli, czyli co zrobić gdy kontrola jest sprzeczna z prawem

Aktualizacja: 09.12.2011

Prowadzenie działalności gospodarczej musi być zgodnie z przepisami prawa. W związku z tym przedsiębiorca może być kontrolowany, celem sprawdzenia, czy prowadzona przez niego działalność gospodarcza odpowiada wszystkim wymogom stawianym przez prawo. Prawo daje także kontrolowanemu przedsiębiorcy możliwość sprzeciwu wobec podjętych działań. »

Rejestracja przedsiębiorców – dualizm systemów. Sprawdź, gdzie masz się zarejestrować!

Aktualizacja: 09.12.2011

Przedsiębiorcy mogą funkcjonować w obrocie w różnych formach organizacyjno – prawnych. Najczęściej jednak prowadzą działalność jako spółki prawa handlowego, spółka cywilna oraz indywidualnie, czyli jako przedsiębiorca jednoosobowy. Działanie w tych różnych formach prawnych pod wieloma względami różni się od siebie. »

Jak podnieść kwalifikacje zawodowe pracowników działu handlowego firmy?

Aktualizacja: 09.12.2011

Niewątpliwą korzyścią z podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników działu handlowego w firmie jest lepsza obsługa klientów, co bardzo realnie przekłada się na zyski oraz postrzeganie firmy na rynku. Jednak myli się ten, kto myśli, że w takiej sytuacji nic prostszego jak tylko szkolić odpowiednio personel i oczekiwać spodziewanych efektów w przyszłości. »

Ewolucja małej firmy, czyli czynniki sukcesu na kolejnych etapach

Aktualizacja: 09.12.2011

Rozpoczynające działalność firmy są pod wieloma względami unikatowe. Ale równocześnie są do siebie bardzo podobne – przechodzą przez określone fazy istnienia, w których napotykają analogiczne problemy i wyzwania. »

Jak powstają banery reklamowe

Aktualizacja: 13.12.2010

Widzimy je zawieszone na ogrodzeniach, ścianach, rozpięte na specjalnie zespawanych stelażach, przypięte za pomocą rzepa do ścian powietrznych zwanych z angielskiego airwallami [czytaj: erłolami]. Czy zastanawialiście się, drodzy czytelnicy, jak powstaje taka zadrukowana kolorowa płachta materiału? Ten artykuł opisuje od kuchni proces produkcji takiego właśnie banera. »

Jakie ograniczenia dla przedsiębiorców wprowadzają przepisy prawa?

Aktualizacja: 09.12.2011

Polskie prawo zapewnia podmiotom gospodarczym wolność działalności gospodarczej. Jest to prawo uregulowane w Konstytucji oraz doprecyzowane ustawami. Wolność ta nie ma jednak charakteru nieograniczonego. Istnieją różnego rodzaju reglamentacje swobody prowadzenia działalności, których celem jest jak najlepsza organizacja działalności gospodarczej w Polsce. »

Kontrola prowadzenia działalności? Sprawdź jak powinna ona wyglądać!

Aktualizacja: 09.12.2011

Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą powinien spełniać warunki jakie nakłada na niego prawo. W związku z tym może podlegać kontrolom, w celu weryfikacji zgodności prowadzenia owej działalności z przepisami prawa. »

Oprogramowanie, czy aplikacje na wynajem - co jest tańsze dla firmy

Aktualizacja: 09.12.2011

Inwestycja w oprogramowanie, jak i korzystanie z aplikacji na wynajem w modelu Software as a Service lub outsourcingowym może stanowić źródło oszczędności dla firmy. Które rozwiązanie wybrać, aby płacić mniej? »

Na czym polega system ERP?

Aktualizacja: 09.12.2011

System wspomagający zarządzanie (ERP) należy traktować jako inwestycję, która musi się zwrócić. Dlatego wybór nowego rozwiązania warto poprzedzić szczegółową analizą zarówno kosztów związanych z zakupem licencji wdrożenia i utrzymania systemu (opieka serwisowa), jak i oczekiwanych rezultatów. »

Kiedy przedsiębiorca wprowadza w błąd?

Aktualizacja: 09.12.2011

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym wymienia cztery podstawowe rodzaje działań przedsiębiorcy, które uznane są za wprowadzenie konsumenta w błąd. Jakie to działania i na czym polegają? »

Co przedsiębiorca musi powiedzieć klientom?

Aktualizacja: 09.12.2011

Przed zawarciem transakcji przedsiębiorcę obowiązuje odpowiednie poinformowanie konsumenta o swoim produkcie. Istnieją również przepisy o zakazie praktyk handlowych wprowadzających w błąd. Jak zadbać o to, aby ich nie naruszyć? »

Kiedy młody konsument może robić zakupy?

Aktualizacja: 09.12.2011

Osoby między trzynastym a osiemnastym rokiem życia mogą już zawierać umowy bez zgody i wiedzy opiekunów. Jest to możliwe tylko, gdy dotyczą drobnych, bieżących spraw życia codziennego. »

Jak wygląda relacja przedsiębiorca – małoletni konsument?

Aktualizacja: 09.12.2011

Nie każdy przedsiębiorca wie, że małoletni konsument, poniżej trzynastego roku życia w ogóle nie posiada zdolności do czynności prawnych. Dzieci nie powinny same kupować produktów ani usług. »

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Stefanowicz

Dyrektor Zespołu ds. Cła i Akcyzy w KPMG

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama