reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Karty kredytowe > Bezpieczeństwo > Nie trać karty z oczu

Nie trać karty z oczu

Korzystanie z kart jest bezpieczne. Jest jednak warunek: przestrzega się kilku prostych reguł, które zabezpieczają nas przed zagrożeniami.

  1. Należy uważać, by nasz kod PIN nie dostał się w ręce osób niepowołanych. Podobnie należy chronić numer karty kredytowej i dane zawarte na karcie. Mogą być one wykorzystane przez osoby niepowołane do dokonywania transakcji w internecie na nasze konto.
  2. Należy chronić samą kartę. Jeśli nie nosimy jej przy sobie, powinniśmy wiedzieć, gdzie się znajduje - tak, by szybko zauważyć jej ewentualne zniknięcie.
  3. Dokonując transakcji w sklepie, nigdy nie powinniśmy tracić naszej karty z oczu. Jeśli sprzedawca mówi, że terminal znajduje się na zapleczu, to należy iść tam z nim. To niewiele kosztuje, a zabezpiecza nas przed oszustwami, których mógłby dopuścić się nieuczciwy sprzedawca.
  4. Jeśli karta zginie lub zostanie skradziona, należy natychmiast ją zastrzec. Banki - wystawcy kart - przejmują bowiem na siebie odpowiedzialność za transakcje dokonane skradzioną kartą od momentu zastrzeżenia. Za straty, które nastąpiły przed zastrzeżeniem, posiadacz karty odpowiada do kwoty o równowartości 150 euro.
  5. Jeśli będziemy postępować zgodnie z tymi zasadami, możemy bez obaw korzystać z kart płatniczych i cieszyć się wszystkimi ich zaletami.

Wybierz kartę kredytową


reklama

Czytaj także

Ekspert:

Paweł Majtkowski

Analityk Expandera

Źródło:

Własne

Zdjęcia


Tarcza antykryzysowa – pomoc dla pracodawców poszkodowanych w wyniku pandemii koronawirusa (PDF)29.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Pomysł na biznes

reklama

Eksperci portalu infor.pl

CBA

Centralne Biuro Antykorupcyjne

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama