Czy wiesz jak prawidłowo prowadzić księgę przychodów i rozchodów?
REKLAMA
Księga podatkowa jest złożona dokładnie z 16 rubryk. Każda z określonych rubryk jest przeznaczona do konkretnych zapisów operacji gospodarczych.
REKLAMA
Analizując rubryki po kolei, w rubrykach od pierwszej do szóstej, musisz wpisać wszelkie zdarzenia gospodarcze, które miały miejsce do tej pory. Pamiętaj, aby każda z nich była ponumerowana w cyklu miesięcznym.
W sytuacji, gdy dojdziesz do pozycji szóstek, opisz charakter zdarzenia, czyli konkretnie musisz opisać jej koszt. W pozycjach od 7 do 13 wpisz konkretne kwoty operacji. Jeśli płacisz podatek VAT, musisz pamiętać o tym, aby wpisywać kwoty netto. Jeśli nie ma takiej możliwości, wystarczą kwoty brutto.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.