reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Budżet Domowy > Porady internautów > Czy wiesz jak prawidłowo prowadzić księgę przychodów i rozchodów?

Czy wiesz jak prawidłowo prowadzić księgę przychodów i rozchodów?

Podstawowa wiedza odnośnie księgi przychodów i rozchodów jest zawsze przydatna, szczególnie w erze komputerów oraz niesubordynowanych księgowych.

Księga podatkowa jest złożona dokładnie z 16 rubryk. Każda z określonych rubryk jest przeznaczona do konkretnych zapisów operacji gospodarczych.

Analizując rubryki po kolei, w rubrykach od pierwszej do szóstej, musisz wpisać wszelkie zdarzenia gospodarcze, które miały miejsce do tej pory. Pamiętaj, aby każda z nich była ponumerowana w cyklu miesięcznym.

W sytuacji, gdy dojdziesz do pozycji szóstek, opisz charakter zdarzenia, czyli konkretnie musisz opisać jej koszt. W pozycjach od 7 do 13 wpisz konkretne kwoty operacji. Jeśli płacisz podatek VAT, musisz pamiętać o tym, aby wpisywać kwoty netto. Jeśli nie ma takiej możliwości, wystarczą kwoty brutto.

reklama

Czytaj także

Źródło:

INFOR
Zatrudnianie i zwalnianie pracowników. Obowiązki pracodawców59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Justyna Świder

specjalista z zakresu prawa oświatowego i samorządowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama