REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

NBP: Davos to okazja do wzmocnienia korzystnego wizerunku Polski

REKLAMA

REKLAMA

Od 26 stycznia do 31 stycznia 2010 roku prezes Narodowego Banku Polskiego Sławomir Skrzypek uczestniczył w Światowym Forum Ekonomicznym w Davos. Temat tegorocznego forum brzmiał: „Poprawić świat: przemyśleć, przeprojektować, przebudować”.

Dyskusja w Davos toczyła się wokół kilku kluczowych kwestii:

REKLAMA

  • Konsekwencji minionego kryzysu gospodarczego, w tym jego wpływu na rynki pracy i finanse publiczne krajów rozwiniętych;Nowego ładu gospodarki światowej, w którym coraz większą rolę odgrywają kraje rozwijające się;Propozycji zmian w regulacjach dla sektora finansowego;
  • Wyzwań klimatycznych;
  • Walki z ubóstwem i chorobami.

Ważnym celem pobytu prezesa NBP w Davos było wzmacnianie korzystnego wizerunku Polski za granicą. Sławomir Skrzypek realizował ten cel wspólnie z prezydentem RP Lechem Kaczyńskim, przewodniczącym Parlamentu Europejskiego Jerzym Buzkiem oraz ministrem spraw zagranicznych Radosławem Sikorskim.

Kształtowanie dobrego wizerunku polskiej gospodarki w oczach przywódców innych krajów, elit opiniotwórczych i przedstawicieli biznesu z całego świata jest niezbędnym warunkiem jej rozwoju.

REKLAMA

Prezes NBP odbył w Davos szereg spotkań z regulatorami i liderami ważnych instytucji finansowych. Wśród rozmówców Sławomira Skrzypka znaleźli się: prezes Europejskiego Banku Centralnego Jean-Claude Trichet, pierwszy zastępca dyrektora zarządzającego Międzynarodowego Funduszu Walutowego John Lipsky, sekretarz generalny OECD Angel Gurria oraz dyrektor zarządzający Institute of International Finance, Charles Dallara.

Prezes Skrzypek spotkał się również z prezesami banków centralnych: Niemiec – Axelem Weberem, Kanady – Markiem Carney’em, Bahrajnu – Rasheedem Al Marajem, oraz Izraela – Stanley’em Fisherem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gościł też laureata Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii Josepha Stiglitza i wybitnego historyka oxfordzkiego, Timothy Garton Asha. Prezes spotkał się również z Klausem Schwabem, założycielem i przewodniczącym World Economic Forum.

Wśród liderów komercyjnych instytucji finansowych, z którymi w czasie Forum w Davos prezes NBP odbył rozmowy, byli: Martin Blessing (Commerzbank), Jacob Frenkel (AIG), Alessandro Profumo (Unicredit), William Rhodes (Citigroup).

REKLAMA

Większość rozmówców prezesa NBP zwracała uwagę na skalę niepewności co do kształtowania się sytuacji gospodarczej na świecie. Podkreślali oni konieczność przeprowadzenia reform mających na celu ograniczenie prawdopodobieństwa występowania szoków systemowych w światowym sektorze finansowym.

Rozmówcy prezesa Skrzypka interesowali się też gospodarką polską, dopytując o źródła jej sukcesu w kryzysowym roku 2009. W opinii uczestników spotkań, gospodarka polska, w tak niewielkim stopniu dotknięta przez kryzys, powinna teraz wykorzystać swą dobrą pozycję wyjściową, by po okresie spowolnienia ponownie wejść na ścieżkę dynamicznego wzrostu.

NBP/IN

Zobacz także: Firma.wieszjak.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA