REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wraca popyt na biura w Londynie

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

W ostatnim miesiącu na rynku w Londynie odnotowano powrót zainteresowania powierzchniami biurowymi ze strony dużych firm korporacyjnych. Łączne zapotrzebowanie na powierzchnie biurowe wynosi obecnie prawie 90 tys. mkw. Po trzecim kwartale, kiedy rynek osiągnął najlepsze wyniki od czasu upadku banku Lehman Brothers, jest to dodatkowy czynnik pobudzający jego rozwój – podaje Cushman & Wakefield.

W londyńskiej dzielnicy West End firma wydawnicza i informacyjna Centaur Media, firma paliwowa Shell oraz firma doradcza i budowlana Mace zgłosiły nowe zapotrzebowanie na powierzchnie biurowe (na odpowiednio ok. 5.500 mkw., 20.400 mkw. i 9.200 mkw.). Amerykański gigant internetowy Google wznowił poszukiwania ok. 13.900 mkw. powierzchni biurowej. W dzielnicy City zapotrzebowanie na powierzchnie biurowe zgłosiły między innymi firma ubezpieczeniowa AON (na ok. 18.500 mkw.) oraz firma prawnicza Bird & Bird (na ok. 13.900 mkw.).

REKLAMA

REKLAMA

Guy Taylor, szef biura firmy Cushman & Wakefield w dzielnicy West End powiedział, że na początku roku spółka miała do czynienia z wyraźną aktywnością znacznej grupy najemców, którzy wyrażali zainteresowanie nowymi powierzchniami biurowymi, jednak ich działania pozostawały wyłącznie w sferze teoretycznej – choć trzeba przyznać, że był to niezwykle trudny okres dla rynku w dzielnicy West End. Sytuacja jednak wyraźnie się zmieniła.

Obecnie obserwuje się powrót zainteresowania nowymi powierzchniami. Guy Taylor dodaje, że najemcy, pragnąc wykorzystać nadarzające się okazje, ponownie podejmują odłożone wcześniej decyzje o wynajmie czy też nabyciu powierzchni biurowych bądź zgłaszają nowe zapotrzebowanie, zdając sobie sprawę, że okres na przeprowadzenie korzystnych transakcji może nie trwać długo.

Z kolei James Young, szef biura firmy Cushman & Wakefield w dzielnicy City, powiedział: „Zwiększona aktywność na rynku w dzielnicy City to efekt zawarcia szeregu dużych transakcji przy jednoczesnym spadku podaży powierzchni biurowej klasy A.Projekty powierzchni biurowych najlepszej jakości mają szansę pojawić się na rynku w sytuacji wzrostu popytu najemców oraz ograniczonej podaży nowej powierzchni.

REKLAMA

Chociaż jest chyba jeszcze trochę za wcześnie, aby ogłaszać wznowienie realizacji projektów spekulacyjnych już w tym momencie, to jednak zwiększenie dostępności kredytów oraz powrót zaufania do rynku powinny spowodować, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy niektórzy deweloperzy podejmą decyzję o rozpoczęciu prac budowlanych”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W okresie trzech miesięcy do września popyt na powierzchnię biurową na głównych rynkach brytyjskiej stolicy, tj. w dzielnicach West End, City oraz Docklands, wzrósł o 64 proc. do poziomu 172.800 mkw., czyli podwoił się w porównaniu do zaledwie 66.500 mkw. z pierwszego kwartału, kiedy to osiągnął najniższy obserwowany dotąd wynik.

Wzrost liczby transakcji najmu oraz stabilne czynsze to sygnał, że londyński rynek biurowy zaczyna wychodzić z recesji, choć podaż powierzchni biurowej wciąż rośnie.

W centrum Londynu dostępnych jest obecnie 1.858.000 mkw. przy stopie pustostanów wynoszącej 8 proc. Jednak jest to wielkość znacznie niższa od najwyższego poziomu obserwowanego na początku lat 90. i w latach 2003-2005 (w czerwcu 2004 r. wskaźnik wolnej powierzchni wyniósł 2.527.000 mkw.).

C&W/IN

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

REKLAMA

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA

Etyka w sprzedaży bezpośredniej - standardy i wyzwania. Jak odróżnić legalny MLM od piramidy finansowej?

Sprzedaż bezpośrednia to sektor, który od dekad oferuje elastyczne możliwości pracy i rozwój osobisty. W Polsce funkcjonuje on w oparciu o jasne standardy wyznaczane przez Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB). Organizacja zrzesza firmy działające transparentnie i zgodnie z prawem, a jej celem jest ochrona zarówno konsumentów, jak i sprzedawców.

Leasing vs. wynajem: najlepszy wybór dla aut elektrycznych [Gość Infor.pl]

Elektromobilność staje się jednym z głównych kierunków rozwoju transportu w Polsce i na świecie. Dla wielu firm inwestycja w pojazdy elektryczne to jednak poważne wyzwanie finansowe, dlatego coraz częściej sięgają po zewnętrzne formy wsparcia. Jakie możliwości mają przedsiębiorcy? O tym w rozmowie Gość Infor.pl opowiedział Allan Wodzyński, dyrektor Biura ESG w PKO Leasing.

REKLAMA