Jest rozporządzenie w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych
REKLAMA
REKLAMA
Przyjęcie rozporządzenia Rady Ministrów kończy prace dotyczące wyznaczenia optymalnego wariantu przebiegu trasy Via Baltica w Polsce, zapoczątkowane w 2005 roku – poinformowało Ministerstwo Infrastruktury.
REKLAMA
Resort podaje, że tym samym Polska wypełniła zobowiązania nałożone przez Stały Komitet Konwencji Berneńskiej przy Radzie Europy, na mocy Konwencji o ochronie gatunków dzikiej flory i fauny europejskiej oraz siedlisk.
Przyjęte rozporządzenie mówi, że zostaną dokonane zmiany trasy Via Baltica, która będzie przebiegać po śladzie Budzisko - Suwałki - Raczki - Ełk - Szczuczyn - Stawiski - Łomża – Ostrów Mazowiecka - Wyszków – Radzymin – Warszawa.
Uwzględniono także, że po zakończeniu drogi ekspresowej S8 na węźle Choroszcz (od Białegostoku na północ do początku obwodnicy Augustowa droga stanie się jednojezdniową drogą klasy GP).
Ponadto przewidziana jest także zmiana przebiegu drogi S19 na terenie województwa podlaskiego. Pozwoli to pominąć obszary cennych przyrodniczo.
Ministerstwo Infrastruktury zaznacza też, że dzięki zaproponowanemu w rozporządzeniu nowemu układowi dróg szybkiego ruchu Podlasie zyska około 100 kilometrów nowych dróg ekspresowych.
Ruch pojazdów ciężkich będzie realizowany poprzez drogę ekspresową S19 i nową drogę ekspresową S61 – tzw. Via Baltica.
Zobacz więcej: Ministerstwo Infrastruktury
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.