Polskie firmy nie doceniają Internetu
REKLAMA
REKLAMA
Z badania MillwardBrown SMG/KRC przeprowadzonego na zlecenie Google Polska wynika, że tylko 47 proc. firm ma własną stronę WWW. Tym badaniem zostały objęte małe i średnie przedsiębiorstwa zatrudniające od jednego pracownika do 250.
REKLAMA
Obecnie z sieci korzysta ponad 80 proc. polskich firm. Trochę mniej, bo 71 proc. z nich wykorzystuje pocztę elektroniczną w celach służbowych. Z kolei zaledwie 47 proc. firm ma własną stronę internetowej. A to oznacza, że połowa przedsiębiorstw nie istnieje w Internecie.
Ponadto firmy, które nie mają własnych stron wcale nie speszą się do jej stworzenia – aż 66 proc. z nich nie planuje stworzenia strony WWW w ciągu najbliższego roku.
REKLAMA
Biznesmeni nie wykorzystują możliwości sieci do zdobywania klientów. Badania pokazują, że tylko 18 proc. firm ma swój sklep internetowy. Mimo to małe i średnie firmy nie zapominają o reklamie. Z analizy wynika, że 74 proc. przedsiębiorców deklaruje, że z niej korzysta. Jaką formę reklamy wybiera?
Najczęściej wymieniają marketing szeptany – 93 proc., drukowane książki teleadresowe – 69 proc., a także reklamę internetową – 63 proc. Przy czym blisko 43 proc. firm uznaje, że reklama w sieci oznacza posiadanie własnej strony WWW.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.