REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak nauczyliśmy się robić zakupy podczas inflacji?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jak kupować w dobie inflacji?
Jak kupować w dobie inflacji?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Polacy kupujący online coraz rozważniej podchodzą do zakupów - już co trzecia osoba porównuje oferty w różnych miejscach i jest w stanie świadomie wybrać moment zakupu produktu. Między innymi takie działania wpisują się w koncepcję smart shoppingu.

Smart shopper – kto to jest

Jak można zdefiniować smart shoppera? Smart shopper to osoba, która podczas zakupów szuka równowagi między odpowiednią jakością a atrakcyjną ceną. Porównuje parametry ofert w różnych miejscach, a także świadomie podejmuje decyzję o momencie zakupu. Preferuje również jak najszybsze przejście od zaistnienia potrzeby zakupowej do momentu samego zakupu.

REKLAMA

Bycie smart: świadoma postawa czy konieczność? 

Kwestię  smart shoppingu wyjaśnia analityk danych, ekonomista oraz ekspert Minds&Roses, Jacek Grzeszak:

Od około roku średnie podwyżki wynagrodzeń na polskim rynku pracy mają niższą wartość od średniego wzrostu cen towarów i usług. Tym samym spada nasz realny dochód. Większość polskich rodzin odczuwa skutki inflacji, jednak nie widzimy oznak typowego kryzysu gospodarczego. Bezrobocie jest znikome, odsetek Polaków aktywnych zawodowo rekordowo wysoki, a wiele firm zgłasza wakaty. Głównym problemem staje się zatem nie brak środków do życia, a opłacenie z posiadanego budżetu miesięcznych wydatków i zobowiązań, w tym rosnących rat kredytów. Większość badanych deklaruje, że stara się obecnie więcej oszczędzać i odkładać większe wydatki na inny czas. Ale istnieje też inna grupa konsumentów - ok. 1/3 podkreśla, że właśnie teraz kupuje różne produkty i usługi, obawiając się wzrostu ich cen w kolejnych miesiącach. 

Chęć bycia smart kieruje nas do Internetu  

Jak wynika z raportu, decydując się na zakupy online, nasze pierwsze kroki najczęściej kierujemy na platformy handlowe (marketplace) – robi tak 38% badanych. 

Co wpływa na to, że decydujemy się na nabycie produktu w sieci? Przede wszystkim atrakcyjne ceny, szybka dostawa oraz łatwość zakupów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak zachowujemy się podczas zakupów online? Przede wszystkim szukamy dobrego produktu w atrakcyjnej cenie (84%) i sprawdzamy aktualne promocje (70%). 64% kupujących przyznaje również, że zdarzyło im się podjąć błyskawiczną decyzję o zakupie pod wpływem promocji, a 60% jest w stanie poczekać na zakup do chwili, gdy produkt będzie kosztował mniej. 

W online’ie cenimy opinie, stacjonarnie – możliwość kontaktu z produktem 

REKLAMA

Zakupy online mają dla kupujących (nie tylko tych w duchu smart) szereg zalet. Polacy na pierwszym miejscu wymienili możliwość zapoznania się z opiniami innych użytkowników produktu – 73%. Niezwykle istotne są dla nas również dobre opisy towarów (72%), atrakcyjniejsze niż stacjonarnie ceny (70%) oraz większa możliwość porównywania produktów (70%). W przeciwieństwie do zakupów stacjonarnych, w zakupach online dostrzegamy również przewagę w zakresie większej liczby metod płatności (66%), dostępności sklepów dla osób ze specjalnymi potrzebami oraz większego niż stacjonarnie asortymentu. 

Wśród kupujących stacjonarnie, w pierwszej trójce zalet pojawia się możliwość kontaktu z produktem, możliwość konsultacji ze sprzedawcą w czasie zakupów, a także świeżość wybranych towarów spożywczych.

Źródło: Minds&Roses

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

Branża budowlana: mimo działań prewencyjnych liczba wypadków przy pracy nie chce spadać

Brokerzy ubezpieczeniowi alarmują> Firmy budowlane nieraz bagatelizują skalę oraz prawdopodobieństwo wypadków i zawierają ubezpieczenia OC działalności z niskimi sumami gwarancyjnymi i limitami. Tymczasem rośnie liczba wypadków ze skutkiem śmiertelnym.

Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

REKLAMA

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

REKLAMA

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

REKLAMA