REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak nauczyliśmy się robić zakupy podczas inflacji?

Jak kupować w dobie inflacji?
Jak kupować w dobie inflacji?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Polacy kupujący online coraz rozważniej podchodzą do zakupów - już co trzecia osoba porównuje oferty w różnych miejscach i jest w stanie świadomie wybrać moment zakupu produktu. Między innymi takie działania wpisują się w koncepcję smart shoppingu.

Smart shopper – kto to jest

Jak można zdefiniować smart shoppera? Smart shopper to osoba, która podczas zakupów szuka równowagi między odpowiednią jakością a atrakcyjną ceną. Porównuje parametry ofert w różnych miejscach, a także świadomie podejmuje decyzję o momencie zakupu. Preferuje również jak najszybsze przejście od zaistnienia potrzeby zakupowej do momentu samego zakupu.

REKLAMA

Bycie smart: świadoma postawa czy konieczność? 

Kwestię  smart shoppingu wyjaśnia analityk danych, ekonomista oraz ekspert Minds&Roses, Jacek Grzeszak:

Od około roku średnie podwyżki wynagrodzeń na polskim rynku pracy mają niższą wartość od średniego wzrostu cen towarów i usług. Tym samym spada nasz realny dochód. Większość polskich rodzin odczuwa skutki inflacji, jednak nie widzimy oznak typowego kryzysu gospodarczego. Bezrobocie jest znikome, odsetek Polaków aktywnych zawodowo rekordowo wysoki, a wiele firm zgłasza wakaty. Głównym problemem staje się zatem nie brak środków do życia, a opłacenie z posiadanego budżetu miesięcznych wydatków i zobowiązań, w tym rosnących rat kredytów. Większość badanych deklaruje, że stara się obecnie więcej oszczędzać i odkładać większe wydatki na inny czas. Ale istnieje też inna grupa konsumentów - ok. 1/3 podkreśla, że właśnie teraz kupuje różne produkty i usługi, obawiając się wzrostu ich cen w kolejnych miesiącach. 

Chęć bycia smart kieruje nas do Internetu  

Jak wynika z raportu, decydując się na zakupy online, nasze pierwsze kroki najczęściej kierujemy na platformy handlowe (marketplace) – robi tak 38% badanych. 

Co wpływa na to, że decydujemy się na nabycie produktu w sieci? Przede wszystkim atrakcyjne ceny, szybka dostawa oraz łatwość zakupów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak zachowujemy się podczas zakupów online? Przede wszystkim szukamy dobrego produktu w atrakcyjnej cenie (84%) i sprawdzamy aktualne promocje (70%). 64% kupujących przyznaje również, że zdarzyło im się podjąć błyskawiczną decyzję o zakupie pod wpływem promocji, a 60% jest w stanie poczekać na zakup do chwili, gdy produkt będzie kosztował mniej. 

W online’ie cenimy opinie, stacjonarnie – możliwość kontaktu z produktem 

REKLAMA

Zakupy online mają dla kupujących (nie tylko tych w duchu smart) szereg zalet. Polacy na pierwszym miejscu wymienili możliwość zapoznania się z opiniami innych użytkowników produktu – 73%. Niezwykle istotne są dla nas również dobre opisy towarów (72%), atrakcyjniejsze niż stacjonarnie ceny (70%) oraz większa możliwość porównywania produktów (70%). W przeciwieństwie do zakupów stacjonarnych, w zakupach online dostrzegamy również przewagę w zakresie większej liczby metod płatności (66%), dostępności sklepów dla osób ze specjalnymi potrzebami oraz większego niż stacjonarnie asortymentu. 

Wśród kupujących stacjonarnie, w pierwszej trójce zalet pojawia się możliwość kontaktu z produktem, możliwość konsultacji ze sprzedawcą w czasie zakupów, a także świeżość wybranych towarów spożywczych.

Źródło: Minds&Roses

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA