Jak przygotować digitalizację działów HR?
REKLAMA
REKLAMA
- Czy można zmienić dział HR w kierunku e-biznesu?
- Digitalizacja zmienia status na konieczność
- Pandemia zrewolucjonizowała zadania w ramach HR
- Cyfryzacja: szybko, skutecznie i z korzyścią dla firmy?
- Co jest hamulcem, wpływającym na decyzje o transformacji cyfrowej?
Czy można zmienić dział HR w kierunku e-biznesu?
Dlatego obecnie pytaniem, na jakie należy szukać odpowiedzi jest: w jaki sposób przeprowadzić transformację cyfrową?
REKLAMA
Digitalizacja zmienia status na konieczność
- Dzisiaj już wiemy, że digitalizacja jest koniecznością – mówi Katarzyna Jasniewicz, Product Managerka Teta HR w Unit4 Polska. – W marcu 2021 roku badania Instytutu Humanites ukazywały, że 78% średnich i dużych firm w Polsce jest w trakcie transformacji cyfrowej. Zauważamy, że w ostatnim czasie – mówimy o roku 2022 – zainteresowanie przedsiębiorców transformacją cyfrową znacząco wzrosło. Uważam więc, że w tym roku digitalizacja będzie jednym z wiodących trendów w branży HR – przekonuje Product Managerka.
Pandemia zrewolucjonizowała zadania w ramach HR
REKLAMA
Od wejścia w życie tzw. ustawy antycovidowej każdy pracodawca był zmuszony do dostosowania się do nowych warunków pracy – obsługa kadrowa w wielu przedsiębiorstwach weszła na inny – zdigitalizowany poziom. Było to konieczne, ponieważ procesy HR’owe musiały trwać, obowiązki względem pracowników oraz państwa musiały być dotrzymywane.
W tym roku, 10 stycznia Sejm przyjął nowelizację przepisów Kodeksu pracy, które prawdopodobnie zaczną obowiązywać już za dwa miesiące. Tym samym ustawodawca uregulował kwestie pracy zdalnej na stałe, dlatego powrót do przeszłości nie będzie możliwy.
Cyfryzacja: szybko, skutecznie i z korzyścią dla firmy?
Organizacje, które chcą skalować swój biznes, rozwijać się budować przewagę konkurencyjną powinny obrać kierunek na digitalizację. Pomimo tego, że nakłady na cyfryzację rosną, wciąż jeszcze wiele firm nie decyduje się wejść na tę ścieżkę.
Co jest hamulcem, wpływającym na decyzje o transformacji cyfrowej?
Z wielu rozmów wynika, że najwięcej pytań dotyczy trzech obszarów: powodów, dla których warto zaimplementować rozwiązania cyfrowe, nakładu czasowego oraz kosztów. Stąd wniosek, że wątpliwości, które pojawiają się u decydentów wynikają przede wszystkim z braku szczegółowych informacji o przebiegu wdrożenia.
REKLAMA
REKLAMA