Wzrosła sprzedaż detaliczna
REKLAMA
REKLAMA
Słabsze wyniki sprzedaży detalicznej w styczniu można wiązać z wyjątkowo trudnymi warunkami atmosferycznymi, które prawdopodobnie ograniczyły sprzedaż samochodów (spadek o 2,4 proc. r/r i aż o 28,5 proc. m/m), a także artykułów z kategorii „żywność, napoje, tytoń” (spadek odpowiednio o 3,3 proc. r/r i 28,2 proc. m/m).
REKLAMA
Roczne dynamiki sprzedaży w obydwu tych kategoriach wyraźnie obniżyły się w porównaniu z grudniem ub. r. Dodatkowo, dynamikę sprzedaży detalicznej obniżyły przesunięcia zakupów odzieży na grudzień, wynikające z wcześniejszego niż w ub. r. wystąpienia niskich temperatur.
Gdyby okres grudzień 2009 – styczeń 2010 potraktować łącznie, wzrost sprzedaży detalicznej wyniósłby ok. 5 proc. i z takim tempem wzrostu liczymy się w następnych miesiącach roku.
REKLAMA
Za poprawiającymi się perspektywami sprzedaży detalicznej (i konsumpcji) przemawia systematycznie poprawiająca się dynamika sprzedaży artykułów RTV i AGD (czynnik niezależny od panujących warunków atmosferycznych), która w styczniu wzrosła do -5,7 proc. r/r wobec - 6,8 proc. w grudniu ub.
Dzisiejsze dane, biorąc pod uwagę ich zakłócenie czynnikami pogodowymi, można traktować jako neutralne dla RPP. Dane nie spowodowały większych ruchów na rynku stopy procentowej, który oczekuje na rezultat jutrzejszego posiedzenia RPP; jedynie rentowności dwuletnich obligacji spadły o ok. 5 pb.
GUS/IN
Zobacz także: Finanse i rozwój Wieszjak.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.