| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Jak założyć firmę > Jakie są zasady wpisu do rejestru usług detektywistycznych?

Jakie są zasady wpisu do rejestru usług detektywistycznych?

Ze świadczeniem usług detektywistycznych łączy się konieczność uzyskania wpisu w rejestrze działalności detektywistycznej. Na jakich zasadach jest on dokonywany?

Wpis do rejestru jest czynnością urzędową i podlega opłacie skarbowej. Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje, zgodnie z atr.6 ust.1 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635), z chwilą złożenia wniosku o dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej. Oryginał lub odpis dowodu opłaty należy dołączyć do wniosku o dokonanie czynności urzędowej. W przypadku nie uiszczenia opłaty skarbowej w wyznaczonym terminie wniosek o dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej podlega zwrotowi na podstawie art. 261 §1 i 2 kpa.

Organ prowadzący rejestr wydaje z urzędu zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru lub zaświadczenie o zmianie wpisu w rejestrze. Zgodnie z art. 17 ust.2 ustawy z dnia 16 lipca 2001 r. o usługach detektywistycznych (Dz. U. z 2002 r. Nr 12, poz. 110, z późn. zm.) organ prowadzący rejestr wydaje z urzędu zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru lub zaświadczenie o zmianie wpisu w rejestrze.

Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji prowadzący rejestr działalności regulowanej w zakresie usług detektywistycznych, w drodze decyzji, odmawia wpisu przedsiębiorcy do rejestru w przypadku gdy:

  • wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywanie działalności gospodarczej objętej wpisem;
  • przedsiębiorcę wykreślono z rejestru działalności regulowanej w zakresie usług detektywistycznych z przyczyny złożenia wraz z wnioskiem oświadczenia niezgodnego ze stanem faktycznym, w okresie 3 lat poprzedzających złożenie wniosku.

Przedsiębiorca jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych.

Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji jest obowiązany dokonać wpisu do rejestru działalności detektywistycznej w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis wraz z oświadczeniem o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności gospodarczej dla działalności w zakresie usług detektywistycznych.

Jeżeli organ nie dokona wpisu w terminie, a od dnia wpływu wniosku upłynęło 14 dni, przedsiębiorca może rozpocząć działalność. Nie dotyczy to przypadku, gdy organ wezwał przedsiębiorcę do uzupełnienia wniosku o wpis nie później niż przed upływem 7 dni od dnia jego otrzymania. W takiej sytuacji termin 7 dniowy do dokonania wpisu biegnie odpowiednio od dnia wpływu uzupełnienia wniosku o wpis.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Spółki z Górnej Półki

Blog o spółce z o.o. i S.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »