| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Jak założyć firmę > Jakie są zasady wpisu do rejestru usług detektywistycznych?

Jakie są zasady wpisu do rejestru usług detektywistycznych?

Ze świadczeniem usług detektywistycznych łączy się konieczność uzyskania wpisu w rejestrze działalności detektywistycznej. Na jakich zasadach jest on dokonywany?

Wpis do rejestru jest czynnością urzędową i podlega opłacie skarbowej. Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje, zgodnie z atr.6 ust.1 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635), z chwilą złożenia wniosku o dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej. Oryginał lub odpis dowodu opłaty należy dołączyć do wniosku o dokonanie czynności urzędowej. W przypadku nie uiszczenia opłaty skarbowej w wyznaczonym terminie wniosek o dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej podlega zwrotowi na podstawie art. 261 §1 i 2 kpa.

Organ prowadzący rejestr wydaje z urzędu zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru lub zaświadczenie o zmianie wpisu w rejestrze. Zgodnie z art. 17 ust.2 ustawy z dnia 16 lipca 2001 r. o usługach detektywistycznych (Dz. U. z 2002 r. Nr 12, poz. 110, z późn. zm.) organ prowadzący rejestr wydaje z urzędu zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru lub zaświadczenie o zmianie wpisu w rejestrze.

Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji prowadzący rejestr działalności regulowanej w zakresie usług detektywistycznych, w drodze decyzji, odmawia wpisu przedsiębiorcy do rejestru w przypadku gdy:

  • wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywanie działalności gospodarczej objętej wpisem;
  • przedsiębiorcę wykreślono z rejestru działalności regulowanej w zakresie usług detektywistycznych z przyczyny złożenia wraz z wnioskiem oświadczenia niezgodnego ze stanem faktycznym, w okresie 3 lat poprzedzających złożenie wniosku.

Przedsiębiorca jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych.

Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji jest obowiązany dokonać wpisu do rejestru działalności detektywistycznej w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis wraz z oświadczeniem o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności gospodarczej dla działalności w zakresie usług detektywistycznych.

Jeżeli organ nie dokona wpisu w terminie, a od dnia wpływu wniosku upłynęło 14 dni, przedsiębiorca może rozpocząć działalność. Nie dotyczy to przypadku, gdy organ wezwał przedsiębiorcę do uzupełnienia wniosku o wpis nie później niż przed upływem 7 dni od dnia jego otrzymania. W takiej sytuacji termin 7 dniowy do dokonania wpisu biegnie odpowiednio od dnia wpływu uzupełnienia wniosku o wpis.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Majtkowski

Analityk Expandera

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »