REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pozycjonowanie stron www zamiast reklamy

Michał Fura
Michał Fura

REKLAMA

Przedsiębiorstwa chcące pozyskać klientów w sieci coraz częściej zamiast na reklamę wydają pieniądze na usługi pozycjonowania stron www.

Coraz więcej firm rezygnuje z innych form reklamy i przesuwa wydatki na pozycjonowanie ich stron w wyszukiwarkach internetowych. Firmy świadczące takie usługi (tzw. SEO) przeżywają boom.

REKLAMA

- Klientów zainteresowanych pozycjonowaniem jest znacznie więcej niż nawet tych chcących się reklamować w wyszukiwarkach - podkreśla Błażej Miernikiewicz, prezes agencji interaktywnej Artefakt, zajmującej się pozycjonowaniem stron dla blisko 300 firm z całej polski, m.in. Ecco Holiday, Real Logistics czy księgarni internetowej Kolportera.

REKLAMA

- Zainteresowanie tego typu usługami jest zaskakująco wysokie. W ostatnim czasie szczególnie wzrosło ze strony małych i średnich przedsiębiorstw - przyznaje Adam Oskaldowicz, corporate sales director w innej firmie świadczącej m.in. usługi SEO Performance Media, która pracuje m.in. dla Millennium Bank czy LOT-u.

SEO (z ang. Search Engine Optimization) to usługi polegające na takiej optymalizacji strony internetowej, aby po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania. Firmy zajmujące się SEO pracują więc z jednej strony nad odpowiednią konstrukcją strony klienta, aby była - jak mówią specjaliści - przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Głównie chodzi o Google, który dominuje na rynku, ale także o mniejszych graczy jak Netsprint. Z drugiej strony zadaniem speców od SEO jest zwiększenie popularności danej strony w wyszukiwarce, np. za pomocą dołączania do niej linków do innych stron, uznawanych przez wyszukiwarki za strony wysokiej jakości. Decyduje o tym algorytm wyszukiwarki, który nie dość, że tajny, to na dodatek jest zmieniany i modyfikowany nawet kilkaset razy rocznie. W nim tkwi jednak tajemnica tego, co decyduje, że dana strona uznawana jest przez wyszukiwarkę za mniej lub bardziej wartościową. Wiadomo, że liczba odwiedzających stronę nie jest najważniejsza.

- O wysokości w wynikach wyszukiwania twojej strony decyduje m.in. liczba i jakość linków, które do niej prowadzą. Jedna z tajemnic skutecznego SEO to m.in. właśnie umiejętność dobrania najbardziej wartościowych z punktu widzenia klienta linków - tłumaczy Błażej Miernikiewicz.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ile osób zajmuje się w Polsce usługami SEO, nie wiadomo, ale można je liczyć w setkach. Większość to jedno- lub kilkuosobowe firmy, a często studenci kierunków informatycznych. Nie więcej niż 50 to średnie i duże firmy specjalizujące się w marketingu w wyszukiwarkach, na który oprócz SEO składa się też SEM (reklama w wyszukiwarkach). Koszt usługi zależy od wielu zmiennych, ale miesięczny ryczałt na usługę pozycjonowania w niektórych firmach zaczyna się od 400 zł. Wydatki, w zależności od wielkości firmy, wynoszą od kilku tysięcy do nawet kilku milionów złotych rocznie na SEO.

- Wartość rynku też trudno zmierzyć, bo największe firmy najczęściej oferują SEO w pakiecie z SEM - tłumaczy Adam Oskaldowicz.

Zdaniem Błażeja Miernikiewicza można szacować, że wydatki na SEO zwiększą się w tym roku o od 10 do 20 proc., czyli tyle, ile wzrosnąć mogą wydatki na SEM. Podobnie, według różnych szacunków, wzrosnąć ma w tym roku - mimo recesji - cały rynek reklamy internetowej, osiągając wartość nawet 1,4 mld zł. Zarówno on, jak i Adam Oskaldowicz zgadzają się, że wydatki na samo SEO sięgać mogą już rocznie kilkudziesięciu milionów złotych.

Wydatki na reklamę internetową

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

MichaŁ Fura

michal.fura@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

REKLAMA

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

REKLAMA