| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Coraz więcej firm przenosi działalność do internetu

Coraz więcej firm przenosi działalność do internetu

Spowolnienie w gospodarce przyśpieszy proces przenoszenia usług do internetu. To dla firm tańszy sposób dotarcia do klientów. Przechodząc na biznes on-line, mogą zaoszczędzić do 40 proc.

Zdaniem Grzegorza Marka, dyrektora pionu marketing internetu i transmisji danych Telekomunikacji Polskiej, największe oczekiwania dotyczą obecnie możliwości praktycznego wykorzystywania internetu w usługach publicznych.

- Obecnie można z nich korzystać biernie, tzn. dostępne są prawie wszystkie informacje i formularze, ale niewiele da się załatwić przez internet - dodaje.

Według niego nie ma powodu, aby do sieci nie przeniosły się usługi związane np. z funkcjonowaniem domu.

- Cała obsługa mogłaby przejść do internetu lub wykorzystać sieć komórkową do transmisji danych. Zamiast spisywania liczników mediów przez inkasentów, mogłyby one być podłączone do internetu lub mieć moduł komórkowy i wysyłać dane o zużyciu bezpośrednio do systemu billingowego danego operatora - tłumaczy Grzegorz Marek.

Grupa TP za jeden z najbardziej obiecujących segmentów usług w sieci uważa telemedycynę. Zarówno dla biznesu (rozwiązania technologiczne obniżające koszty prowadzenia np. szpitali, outsourcing części zadań), jak i dla samych pacjentów. Spółka chce zbudować razem z uniwersytetami i placówkami medycznymi z Warszawy i Mazowsza sieć szerokopasmową dla usług e-zdrowie.

- Wśród nowych usług mogą pojawić się np.: zdalny konsulting medyczny, wsparcie on-line zabiegów wykonywanych w jednostkach medycznych przez specjalistów z innego szpitala czy automatyczne monitorowanie zdrowia pacjentów - dodaje przedstawiciel TP.

Dla firm może to być spore źródło pieniędzy - TP oszacowała, że do 2012 roku wydatki teleinformatyczne sektora zdrowia sięgną 680 mln euro.

- Coraz więcej usług medycznych trafi do sieci, np. telemetria czy diagnostyka - dodaje Tomasz Kulisiewicz.

Zdaniem Michała Bonarowskiego, eksperta nowych mediów, prawdziwa rewolucja w przechodzeniu usług do sieci dopiero przed nami.

- Wszystko zmieni się gdy obecną sieć zastąpi sieć semantyczna. To będzie przełom - uważa Michał Bonarowski.

W dużym skrócie, nowa sieć ma rozumieć nasze pytania - jeśli wpiszemy pytanie, dostaniemy na nie odpowiedź, a nie - jak dziś - listę linków do stron, w których mniej lub bardziej dokładnie występują wpisane przez nas słowa.

- To będzie miało nieprawdopodobny wpływ na zmianę w prowadzeniu biznesu, bo wszystkie procesy przyśpieszą - dodaje.

Firmy mają często dobre pomysły, ale nie wiedzą, jak na nich zarobić. Dlatego wymyślenie nowych modeli biznesowych dla usług w sieci będzie jednym z największych wyzwań.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Autotesto

Autotesto to pierwsza w Polsce Sieć Niezależnych Ekspertów Samochodowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »