| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Nabór wniosków o dofinansowanie usług elektronicznych

Nabór wniosków o dofinansowanie usług elektronicznych

Od poniedziałku przedsiębiorcy zainteresowani świadczeniem usług elektronicznych lub tworzeniem zintegrowanych systemów informatycznych mogą ubiegać się o wsparcie UE - informuje PARP.

Środki pochodzą z Programu Operacyjnego "Innowacyjna Gospodarka".

Na dofinansowanie realizacji projektów umożliwiających świadczenie przez mikro i małych przedsiębiorców e-usług przeznaczonych jest 385,6 mln euro. Jeszcze w tym roku Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ma zamiar przeznaczyć na ten cel 123,6 mln zł.

"Biznes w internecie to najszybciej rozwijająca się część gospodarki, stąd działanie wspierające taką działalność. Zależy nam jednak na tym, aby firmy inwestowały w tworzenie usług elektronicznych, a nie tylko zakładały sklepy internetowe" - powiedziała PAP rzeczniczka PARP, Monika Karwat-Bury.

Małe firmy wdrażające usługi elektroniczne mogą liczyć na finansowanie do 85 proc. wydatków podlegających refundacji w ramach funduszy UE. Jednak wartość wydatków podlegających refundacji nie może przekroczyć kwoty 1 mln zł.

Nabór wniosków będzie prowadzony w trybie ciągłym aż do wyczerpania środków przewidzianych na 2008 rok. "Jeśli złożone wnioski przekroczą pulę, nabór może zostać wstrzymany" - zaznacza Karwat-Bury. Kolejne konkursy PARP planuje ogłosić na początku 2009 roku.

Ponadto PARP będzie przyjmował wnioski od mikro, małych i średnich przedsiębiorców, którzy wraz z innymi firmami będą chcieli prowadzić biznes w formie elektronicznej.

"W takie projekty muszą się zaangażować co najmniej trzy firmy, które będą chciały zintegrować swoje systemy informatyczne lub wdrożyć nowy, umożliwiający automatyzację wymiany informacji" - wyjaśniła Monika Karwat-Bury.

W tym roku PARP przeznaczył na dofinansowanie tego typu projektów blisko 73,9 mln zł. Cały budżet na lata 2008-2013 to 460,8 mln euro. Przedsiębiorca zgłaszający swój projekt może maksymalnie otrzymać 2 mln zł wsparcia.

Nabór wniosków w działaniu dotyczącym biznesu elektronicznego B2B (business to business, czyli współpraca między firmami - PAP) potrwa do 15 października 2008 roku. Tegoroczna runda będzie miała charakter pilotażowy.

Podobnie jak w przypadku usług elektronicznych nabór może zakończyć się wcześniej, gdy łączna kwota złożonych wniosków przekroczy środki przewidziane na ten rok. Następny konkurs również zostanie ogłoszony w przyszłym roku.

PARP przewiduje, że ocena wszystkich składanych wniosków o dofinansowanie z UE zajmie nie więcej niż 3 miesiące od daty ich złożenia.

Na mocy rozporządzenia MRR, PARP wspiera tworzenie i rozwój gospodarki elektronicznej w ramach Programu Operacyjnego "Innowacyjna Gospodarka" na lata 2007-2013.
reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Urszula Młynarczyk

W mojej kilkunastoletniej praktyce prawniczej, jednym z najtrudniejszych zagadnień jest prowadzenie z pracownikami negocjacji czy to w zakresie konieczności dokonania zmian u pracodawcy obowiązujących regulacji dotyczących na przykład zmiany regulaminu wynagrodzeń, regulaminu premiowania, zmiany regulaminu pracy w zakresie ustalenia na przykład nowych norm czasu pracy - w każdym przypadku gdy nowe regulacje są niekorzystne dla pracowników a ich wprowadzenie wymaga zmian umów o pracę. Umiejętność negocjowania jest również niezwykle ważna, w każdym przypadku, gdy dotyczy to rozwiązania umowy o pracę , szczególnie gdy przyczyny rozwiązania umowy o pracę leżą po stronie pracodawcy, czy też w przypadku wystąpienia u pracodawcy przypadku mobbingu, molestowania seksualnego czy też naruszenia zasad nierównego traktowania. W każdym z wyżej wymienionych przypadku, jak również w innych sprawach, które mogą wystąpić w ramach zatrudnienia pierwszorzędne znaczenie ma umiejętność prowadzenia rozmów z pracownikami w celu zminimalizowania wystąpienia konfliktu, lub w celu doprowadzenia do rozwiązania konfliktu i przywrócenia u pracodawcy normalnego toku działania i właściwych relacji pomiędzy pracownikami. Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy jest, bowiem zapewnienie normalnych warunków pracy, jak również przeciwdziałanie zjawiskom tworzących negatywną atmosferę. Umiejętność negocjowania i prowadzenia rozmów z pracownikami jest umiejętnością niezbędna, w którą, w mojej ocenie, musi być wyposażony pracownik HR. Pracownicy HR , nawet mając świadomość jak ważne jest kształtowanie prawidłowych zachowań i relacji pomiędzy pracownikami a pracodawcą, skupiają się w swojej pracy przede wszystkim na doskonaleniu znajomości przepisów prawa oraz szkoleniu się w umiejętności ich stosowania traktując to jako quasi „oręż”, który ma zapewnić pracodawcy ochronę prawną przy podejmowaniu działań wobec pracowników. Tymczasem wyłącznie znajomość przepisów prawa jakkolwiek niezbędna w tej pracy to jednak jak wynika z praktyki powinna korespondować z umiejętnościami negocjacyjnymi, gdyż dopiero to połączenie pozwala moim zdaniem wielu konfliktów uniknąć a praktycznie prawie wszystkie rozwiązać.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK