| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: eksploatacja

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu eksploatacja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące eksploatacja.

Dlaczego czuć benzynę wewnątrz auta?

Aktualizacja: 02.12.2011

Intensywny zapach benzyny w samochodzie, nawet w gorący słoneczny dzień, nie jest zjawiskiem normalnym. Opary paliwa z baku w sprawnym aucie nie powinny przedostawać się do kabiny. »

Czy nieseryjny wydech może wpłynąć na osiągi auta?

Aktualizacja: 02.05.2011

Panuje powszechne przekonanie, że wymiana układu wydechowego zwiększa osiągi auta. Czy to prawda? Sprawa nie jest prosta. Nieseryjny profesjonalnie wykonany i dobrze przemyślany wydech może zwiększyć moc o 3-5%. Zły dobór będzie skutkował... spadkiem mocy i to nawet o 7-15%! »

Czy sprężyny mogą się wybić? Jak rozpoznać, że trzeba je wymienić?

Aktualizacja: 20.05.2011

Kierowcy bardzo często zapominają, że sprężyny nie są elementem wiecznym. One też ulegają zużyciu i to szybciej, niż większość z nas się spodziewa. Jak ocenić stopień zużycia sprężyn i kiedy należy się im wymiana? »

Jak działają sprężyny progresywne? Czy warto je kupić?

Aktualizacja: 12.05.2011

Sprężyny progresywne to takie, które w zależności od stopnia ugięcia mają inną charakterystykę pracy. W praktyce stosuje się je głównie po to, żeby pogodzić wyższy poziom komfortu z bezpiecznym prowadzeniem w sytuacjach ekstremalnych. Czy warto zamontować takie sprężyny jako cześć zamienną? »

Czy warto kupować części regenerowane?

Aktualizacja: 15.03.2012

Regenerowane części samochodowe mogą być nawet o 40 procent tańsze od nowych, a kupując je dostajemy identyczną gwarancję. Czym więc takie części różnią się od nówek ze sklepu i czy warto oszczędzać, kupując regenerowany alternator, rozrusznik lub wtryskiwacze? »

Dlaczego koła odkręcają się podczas jazdy?

Aktualizacja: 12.05.2011

Odkręcające się nakrętki lub śruby w kołach to niestety dość powszechny problem, który dotyczy zarówno aut z aluminiowymi, jak i stalowymi felgami. Dlaczego tak się dzieje? Co mogło się zepsuć? Jak walczyć z odkręcającymi się samoczynnie podczas jazdy śrubami? »

Jak stosować pierścienie dystansowe?

Aktualizacja: 12.05.2011

Pierścienie dystansowe stosuje się dla poszerzenia rozstawu kół lub w przypadku, gdy należy odsunąć tarczę felgi od piasty czy zacisków hamulcowych. Stosowanie pierścieni jest powszechne w sporcie motorowym, ale dozwolone również na publicznych drogach. Dla własnego bezpieczeństwa trzeba wiedzieć, jak stosować popularne dystanse! »

Co najbardziej szkodzi zawieszeniu? Które elementy są najbardziej delikatne?

Aktualizacja: 17.06.2011

Dziury, wysokie krawężniki, garby zwalniające, koleiny – polskie drogi jakie są, każdy widzi. Takie drogowe niespodzianki nie służą zawieszeniu, najbardziej delikatne elementy mogą w tych warunkach zużyć się już po 40 000 kilometrów. Co najczęściej się psuje i dlaczego? »

Co daje układ wydechowy ze stali nierdzewnej?

Aktualizacja: 14.03.2014

Układ wydechowy wykonany w całości ze stali nierdzewnej to wydatek minimum kilku tysięcy złotych. Różnicę słychać i widać już na pierwszy rzut oka. Ale czy wszystkie zalety wydechu z kwasówki są w stanie zrekompensować tak duże wydatki? »

Czy można stosować katalizatory uniwersalne?

Aktualizacja: 14.04.2011

Awaria katalizatora prędzej czy później kończy się jego wymianą na nowy. Najtaniej jest zastosować wówczas katalizator uniwersalny, tańszy od fabrycznego nawet o 60 procent. Trzeba jednak pamiętać, że katalizator to nie tłumik - zły dobór może skutkować problemami z elektroniką sterującą i znaczącym wzrostem zanieczyszczenia spalin. »

Co zrobić z pękniętym kolektorem wydechowym?

Aktualizacja: 14.03.2014

Pęknięty kolektor wydechowy to niestety częsta awaria. Zdarza się szczególnie w autach z mocno wibrującymi silnikami i objawia się niczym nieuzasadnionym wzrostem hałasu pod maską. Irytujące odgłosy wcale nie łatwo wyeliminować. »

Co najszybciej psuje się w układzie wydechowym? Jak naprawiać proste awarie?

Aktualizacja: 11.04.2011

Głośna praca układu wydechowego, metaliczny brzęk i dziwne stuki na nierównościach nie zawsze oznaczają poważną awarię. Układ wydechowy ma kilka słabych punktów, na szczęście dużą część uszkodzeń można skutecznie i niskim kosztem naprawić. »

Jak walczyć z rdzą układu wydechowego?

Aktualizacja: 18.07.2011

Jedną z najbardziej powszechnych awarii jest szybko postępująca korozja układu wydechowego. Sprzyjają temu głównie gwałtowne zmiany temperatury i bezpośrednie wystawienie na czynniki atmosferyczne. Jak walczyć z rdzą na tłumikach i rurach? Mamy na to kilka sposobów... »

Jak wykryć i usunąć usterki i uszkodzenia silnika?

Aktualizacja: 02.12.2011

Usterki silnika można podzielić na dwie kategorie: wynikające z naturalnego zużywania się części i powstające wskutek wad materiałowych albo niewłaściwej eksploatacji. Pierwsze są łatwe do przewidzenia, drugi pojawiają się nagle, w najmniej spodziewanym momencie. »

Układy zapłonowe w autach zabytkowych

Aktualizacja: 01.12.2011

Przez dziesiątki lat, zanim wymyślono elektroniczne moduły, w samochodach stosowano prymitywne, a przez to bardzo łatwe w obsłudze i naprawie układy zapłonowe. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bartłomiej Ślawski

Country Manager VMware w Polsce

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK