Zorientowanie na idee jako styl osobowości w zarządzaniu
REKLAMA
REKLAMA
Współcześnie wskazuje się cztery zróżnicowane postawy będące utożsamianymi ze stylami osobowości w zarządzaniu. Są to: 1. postawa zorientowania na osoby; 2. postawa zorientowania na idee; 3. postawa zorientowania na proces; 4. postawa zorientowania na działanie.
REKLAMA
Zorientowanie na idee W przypadku zorientowania na idee podmiot występujący w roli osoby pełniącej funkcje kierownicze pozostaje co do zasady zwolennikiem rozbudowywania więzi z pracownikami w wymiarze społeczno-ideologicznym o strukturze dwuwarstwowej. Poziom pierwszy odnosi się do kontaktów o charakterze zewnętrznym, powierzchownym, podczas gdy druga warstwa dotyczy sfery ideowej.
Polecamy: Oszustwo gospodarcze - porada
Poziom ideowy nabiera znaczenia w kontaktach podyktowanych chęcią zdobycia określonych wiadomości, a powierzchowny w relacjach normalnych, codziennych. Wśród zalet należy wskazać cechującą zorientowanego na ideę pasję w działaniach.
Osobowość taka posiada jednak problemy z zachowaniem realizmu w działaniach i podejmowanych inicjatywach, a także z porzucaniem prac po ich, chociażby częściowym, odniesionym na skutek wcześniejszych prac, sukcesie.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.