| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Finanse i rozwój > Jak banki traktują MSP?

Jak banki traktują MSP?

Jakość obsługi bankowej sektora MSP ulega stopniowej poprawie. Wśród usług dla małych i średnich firm coraz częściej znaleźć można elementy oferty skierowanej do dużych korporacji. Jakie zmiany zachodzą w bankowości dla niewielkich rozmiarów przedsiębiorstw? Przeczytaj poradę eksperta.

Banki, swoją ofertę, przeznaczoną dla klientów z sektora MSP, rozbudowują o produkty zarezerwowane dotychczas dla klientów korporacyjnych. Proponują m.in. dostęp do depozytów z indywidualnie negocjowanymi stawkami, możliwość negocjacji kursów walut, dostęp do spot-ów, forward-ów, zindywidualizowanych produktów trade finance, a także IRS-ów i CIRS-ów.

Polecamy: serwis Leasing

Jednym z podstawowych wyzwań dla banków jest, aby przedsiębiorca również jako osoba prywatna skorzystał z ich oferty. Cross-selling będzie w najbliższych latach głównym punktem w obszarze sprzedaży banków. Docelowo będą one również zmuszone uprościć zakres produktów i usług w swojej ofercie dla sektora MSP. Zgodnie z badaniami w najbliższym okresie 40% banków zamierza uprościć swoją ofertę, choć 20% chce uczynić ją bardziej wyrafinowaną. Jeden z dużych europejskich banków, który wcześniej proponował 250 produktów, obecnie stara się zmniejszyć ich zakres do 15.

Oferta i cena determinują wybór klienta, który stał się bardzo wymagający i posiada możliwość porównania oferty różnych instytucji bankowych. Taka dojrzałość rynku wymusza większą konkurencję, co tylko jest zyskiem dla sektora MSP.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Marcin Romanek i dr Adam Becht,
Capgemini Polska

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Agencja Zatrudnienia KS Service

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »