REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zwiększyć skuteczność handlowców?

Marlena Skiba
Dyrektor Zarządzający w firmie Usługi Doradcze Smart Solutions
Usługi Doradcze Smart Solutions
Skuteczność handlowców
Skuteczność handlowców

REKLAMA

REKLAMA

Co zrobić, aby w tym samym czasie więcej sprzedać? Dowiedz się, jak bardziej efektywnie wykorzystać czas przeznaczony na przygotowanie oferty i zwiększyć skuteczność handlowców.

Zazwyczaj na konkretnie zadane pytanie, np. tylko w sprawie ceny jakiegoś produktu, handlowcy wysyłają równie krótką i zwięzła informację zwrotną dotyczą tej właśnie ceny.

REKLAMA

Za chwilę klient przypomina sobie, że produkt ten, aby mógł zostać wykorzystany, winien mieć także element mocujący. Zadaje więc pytanie, czy elementy mocujące są w zestawie i jaka jest ich cena. Następnie pada pytanie o opakowanie, itd. W ten oto sposób można spędzić cały dzień udzielając krótkich i zwięzłych odpowiedzi na zadane pytania.

Polecamy: serwis Zarządzanie

A czy można inaczej? Tak. Nawet wskazane jest zastosowanie innego postępowania, czyli:

Po otrzymaniu krótkiego pytania na temat ceny udzielenie kompletnej informacji zwrotnej na temat tego:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • czy dany produkt jest obecnie w sprzedaży,
  • jakie ma parametry,
  • jakie są produkty podobne i czym się różnią oraz dlaczego miały by być lepsze od przedmiotu będącego w sferze zainteresowania klienta,
  • jakie komponenty wymagane są do tego, aby mógł zostać wykorzystany (nie zawsze klient musi kupić dodatkowy osprzęt, może być w jego posiadaniu, ale ważne, aby miał tego świadomość i ewentualnie zakupił go od razu. Po pierwsze, unikając dodatkowych kosztów kolejnej przesyłki lub kosztów kolejnego udania się do sklepu, a po drugie - unikając ogromnego rozczarowania po rozpakowaniu przesyłki, gdyby okazało się, że brakuje: kabla, statywu, specjalnej podpórki, ładowarki, elementów ochronnych, konserwujących, itp., i na skorzystanie z zakupionego produktu trzeba będzie poczekać.

Kompleksowa odpowiedź jest także przejawem opieki nad klientem.

Jeśli klient nie sprecyzował, który produkt dokładnie ma na myśli, a w sprzedaży występują 2 bardzo podobne, nazwę główną mają identyczną a różnią się tylko wyrazem uzupełniającym, jednakże zastosowanie mają inne, a także cenę, handlowiec odpisując na skróty może domniemywać, że klient miał na myśli produkt X i udzielił informacji na jego temat, podczas gdy klient miał właśnie na myśli produkt Y. Dlatego też dbałość o detale i przygotowanie, a następnie przekazanie kompleksowej informacji procentuje.

Polecamy: Aktualne składki ZUS 2012

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

REKLAMA

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

REKLAMA