| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Jak wykorzystać internet do rozwoju małej firmy?

Jak wykorzystać internet do rozwoju małej firmy?

Z ust przedsiębiorców i ich klientów możemy coraz częściej usłyszeć, że firma nieobecna w sieci to firma, która nie istnieje. Z publikowanych danych statystycznych wynika, że z internetu korzysta nieco więcej niż połowa Polaków, czyli około 16 mln osób. 85% z nich kupuje za jego pośrednictwem. Czy małe przedsiębiorstwo może pozwolić sobie na utratę szansy na dotarcie do tak licznej rzeszy potencjalnych klientów? Oczywiście nie.

Po pierwsze strona

Jednym z najczęściej wykorzystywanych sposobów na zaistnienie przedsiębiorcy w internecie jest założenie firmowej strony. Popularne www może dać nieporównywalnie większą liczbę klientów niż lokalizacja przy najbardziej ruchliwej ulicy w mieście. Świetnym przykładem są znane sklepy trudniące się sprzedażą sprzętu elektronicznego, które nie miałyby szans na zaistnienie z uwagi na opanowanie rynku rzeczywistego przez gigantycznych rozmiarów markety. Co więc zrobić, aby wykorzystać potencjał internetu i przekuć go we wzrost słupków odzwierciedlających kondycję naszej firmy?

Nie każda jest dobra

Decydując się na założenie strony internetowej należy pamiętać o jednej podstawowej rzeczy – jej wygląd i funkcjonalność są jednymi z najważniejszych wyznaczników odniesienia sukcesu. Stronę internetową można stworzyć, od początku do końca, nawet w 5 minut, będzie się jednak zdecydowanie różniła od takiej, która opracowywana była tygodniami.

Duże firmy nierzadko inwestują kwoty liczone w dziesiątkach tysięcy złotych w projekty witryn. Nie bez przyczyny, ponieważ poczynione nakłady procentują w postaci zadowolonych i powracających klientów.

Polecamy: Jakie znaczenie ma domena internetowa dla przedsiębiorców?

Wyznacznikami jakości będą następujące kryteria:

1. Grafika – w znaczeniu prezencji (wyglądu) – brak przemyślanego doboru elementów graficznych, kolorów, czy ikon może skutecznie zniechęcić odwiedzających do korzystania z usług firmy. W szczególności dotkliwe może okazać się tworzenie strony będącej zaprzeczeniem witryny profesjonalnej.

W szczególności należy pamiętać, aby nie mieszać zieleni z czerwienią, ponieważ część osób może mieć problemy z postrzeganiem tych barw z przyczyn zdrowotnych.

2. Funkcjonalność – w przypadku strony firmowej, która poza podstawowymi informacjami zawiera dodatkowe treści odnoszące się do prowadzonego przez nas przedsiębiorstwa, wskazane jest, aby zakładki, boxy, ikony itp. Umieszczone zostały w sposób przyjazny dla użytkownika. Kilkakrotne nieudane przejście z jednej podstrony na drugą może wywołać nieprzyjemne odczucia u odwiedzającego nas klienta, a w rezultacie doprowadzić do powstania w jego świadomości negatywnej oceny firmy.

3. Umieszczenie odpowiednich treści – klienci odwiedzający naszą stronę firmową raczej nie będą tego robili hobbystycznie. Warto więc zadbać o zawarcie kluczowych z ich punktu widzenia informacji. Internet to obecnie najwygodniejsza forma robienia zakupów, dlatego też cennik, zdjęcia produktów, opisy oferowanych usług, adres i kontakt to absolutne minimum informacji, jakie powinny się znaleźć.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Wróbel

analityk rynków finansowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »