| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Lokaty > Rachunki i konta oszczędnościowe > Czy bank ma prawo pobierać opłaty za reklamację

Czy bank ma prawo pobierać opłaty za reklamację

Przeanalizowałam tabelę opłat mojego banku i znalazłam tam zapis, który stanowi, że bank pobierze poniesione koszty w przypadku rozpatrzenia nieuzasadnionej reklamacji. Czy ma do tego prawo? 

Takie rozwiązanie jest niedopuszczalne, zwłaszcza że nie wskazano wysokości takich kosztów ani przesłanek ich obliczania.

Niedozwolone jest uzależnianie zasadności danej reklamacji oraz kosztów jej rozpatrzenia tylko od uznania banku. Nie może tego robić także na podstawie zasad, które nie zostały podane do wiadomości klienta.

Takie postanowienia zostały już uznane za łamiące prawa konsumentów przez Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i wpisane do rejestru postanowień wzorców umowy uznanych za niedozwolone.

Podstawa prawna:

art. 3853 pkt. 8 i 9 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93 z późn. zm.).

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Marcin M. Wyrzykowski

Główny Księgowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »