| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Karty kredytowe > Warto wiedzieć > Wybór terminala dla nowej placówki

Wybór terminala dla nowej placówki

W nowej placówce konieczne jest rozważenie przede wszystkim, jak wygląda sytuacja w firmach prowadzących w okolicy działalność o zbliżonym profilu, w sytuacji gdy większość z nich wyposażona jest w terminale, wejście w posiadanie takiego urządzenia jest wręcz czynnością niezbędną.

W sytuacji gdy brak jest tego rodzaju wyposażenia u konkurencji lub punkty konkurencyjne nie występują, przedsiębiorca posiada większą swobodę podjęcia decyzji. Niewątpliwie racjonalność decyzji o ustawieniu terminala uzasadniona musi być jej rozważeniem z punktu widzenia liczby klientów, którzy będą zainteresowani dokonywaniem płatności kartami płatniczymi.W tym przypadku warto przeprowadzić konsultacje z osobą reprezentującą agenta rozliczeniowego.

Przewodowe i bezprzewodowe

Po zdecydowaniu się na wyposażenie punktu w terminal konieczne jest podjęcie decyzji co do rodzaju terminala, jak również tego, czy ma on służyć jedynie do obsługi transakcji dokonanych kartami płatniczymi.

Terminale można podzielić według dwóch kryteriów-technologii połączenia telekomunikacyjnego oraz obsługiwanych kart. Mówiąc o podziale ze względu na technologię połączenia, należy wskazać na terminale przewodowe i bezprzewodowe. Jak sama nazwa wskazuje, instalacja w danym punkcie terminala przewodowego warunkowana jest istnieniem w danym miejscu tradycyjnej linii telekomunikacyjnej, która będzie mogła być wykorzystywana do komunikacji z systemem autoryzacji i rozliczeń. Wymóg ten nie istnieje w odniesieniu do terminali bezprzewodowych, które wykorzystują sieci bezprzewodowe operatorów telefonii komórkowej. Podejmując decyzję należy wziąć także pod uwagę profil prowadzonej działalności. Terminale bezprzewodowe zdobywają coraz większą popularność w punktach gastronomicznych, właśnie z powodu możliwości przenoszenia ich w dowolne miejsce, nieograniczone zasięgiem przewodu.

Jeszcze kilka lat temu standardem było, zapraszanie klienta przez obsługę do terminala. Obecnie coraz częściej terminal jest przynoszony do stolika. Należy podkreślić, iż korzystanie z terminala przenośnego jest z reguły bardziej kosztochłonne, niż w przypadku terminala stacjonarnego, z uwagi na wyższe opłaty miesięczne z tytułu używania terminala ponoszone na rzecz agenta rozliczeniowego, jak również w związku z koniecznością ponoszenia opłaty abonamentowej z tytułu korzystania z telekomunikacyjnej sieci gsm. Z drugiej jednak strony wypada podkreślić, iż w sytuacji dużej liczby transakcji kartowych i terminalu stacjonarnym, który wdzwania się przy każdej transakcji do centrum autoryzacyjno-rozliczeniowego, możemy również mieć do czynienia z wysokimi kosztami wykorzystania tradycyjnej linii telekomunikacyjnej.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

dyrektor w ZBP, Jędrzej Grodzicki, doradca prezesa ZBP

Źródło:

GP

Zdjęcia


Koszty podatkowe – wyłączenia i ograniczenia (PDF)14.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Nikolay Kirov

Od 1996 r. wykładowca i doradca w zakresie: • Negocjacji, Budowania Relacji i Kreowania Wartości Dodanej w biznesie • Przywództwa, wdrażania zmian organizacyjnych i rozwiązywania konfliktów • Negocjacji Strategicznych i Międzykulturowych, Budowania modelów e-Biznesu i Strategii Przez prawie 20 lat ponad 50 000 osób brało udział w moich wykładach, szkoleniach i sesjach strategicznych podczas realizacji Programów Rozwojowych dla Korporacji i Przedsiębiorców, studiów podyplomowych, programów Master of Business Administration: Executive MBA, MBA IT, MBA HR, MBA FINANSE, MBA dla Inżynierów, MBA dla kadry Medycznej a także na międzynarodowym programie Executive MBA realizowanym w języku rosyjskim na Białorusi. Wykładowca „Kozminski AMP - Advanced Management Program” - realizacja Warszawa - Barcelona, na którym prowadziłem zajęcia w EADA Business School. Na swoich kursach pokazuje jak umiejętności negocjowania i budowania relacji w biznesie przekładają się bezpośrednio na korzyści ekonomiczne i zadowolenie partnerów. Jak podpisywać korzystniejsze długoterminowo kontrakty. Obecnie jest Dyrektorem ds. Strategii i Rozwoju - Center of Excellence - Centrum Doradztwa i Kształcenia Menedżerów - Akademii Leona Koźmińskiego. Partnerem i członkiem zarządu „Kirov Strategic Negotiators” Sp. z o.o., Członkiem Zarządu Fundacji BARGEWORK, Członkiem Rady Naukowej Fundacji „Pasja do Edukacji i Rozwoju”, członkiem Kapituły Nagrody PNSA - Polish National Sales Awards, Członkiem Kapituły nagrody "Lwy Koźmińksiego" oraz członkiem Kolegium Redakcyjnego czasopisma "Management and Business Administration. Central Europe". Koordynator merytoryczny programu studiów Koźmiński MBA dla Inżynierów oraz studiów podyplomowych „Strategiczne Zarządzanie Sprzedażą i Zespołem Sprzedaży”. Jest również opiekunem i promotorem kilkudziesięciu strategicznych projektów doradczych prowadzonych w ramach programów MBA, oraz opiekunem i promotorem ponad 200 projektów doradczych dla administracji publicznej. 



Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK