| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Etykieta w biznesie > Dobry wizerunek > Czy znasz elementy mailowej etykiety?

Czy znasz elementy mailowej etykiety?

Jeśli zapoznałeś się z naszymi poradami na temat formułowania służbowych wiadomości lub chcesz sprawdzić swoją wiedze na ten temat, przeczytaj poniższe zdania. Zdecyduj, czy zgadzasz się z nim, czy też nie. Powodzenia!

1. Kiedy już jakiś czas pracujesz w jednym miejscu, a twoje kontakty z przełożonym są koleżeńskie, czy możesz sobie pozwolić na mniej formalny mail do przełożonego?

2. Podpis zawierający twoje imię, nazwisko, stanowisko, nazwę firmy i telefon kontaktowy może być stosowany w korespondencji mailowej, ale nie musi.

3. Jeśli wymiana maili dotyczy przez jakiś czas jednego tematu, nie potrzeby wpisać za każdym razem tytułu maila.

4. Pisząc maile należy dbać o język – wiadomość powinna być ciekawa, interesująca i na długo przykuwać uwagę odbiorcy – nie należy pisać zbyt lakonicznie.

5. Wystarczy, że raz w tygodniu sprawdzisz swoją skrzynkę mailową.

Zobacz: Stosowne ubranie w każdej sytuacji

6. Jeden czy dwa maile w sprawach służbowych, podobnie jak krótka rozmowa z rodziną wykonana z telefonu służbowego nie jest niczym złym.

7. Wysyłanie klientom dowcipów i linków do twoim zdaniem ciekawych stron, których treść powinna rozbawić adresata, pozwala zacieśnić relacje i utrzymać dobre kontakty z klientem.

8. Wiadomości mailowe to najlepszy obecnie sposób przesyłania danych, jeśli ktoś go nie uznaje lub stosuje w szczątkowej formie – nie warto zawracać sobie nim głowy.

9. Zwroty grzecznościowe zaczynające i kończące maila są mało znaczącym elementem wiadomości elektronicznej.

10. Stosowanie emotikon sprawia, że mail jest przyjemniejszy w odbiorze i zyskuje „ludzką” twarz.

Jeśli nie zgadzasz się z powyższymi stwierdzeniami, pozostaje mieć nadzieję, że istotnie nie postępujesz tak na co dzień. Gratuluję! Twoje maile są przejrzyste, na temat, pełnią dokładnie tę rolę jaka jest im przypisana – informują. Jesteś też dobrym pracownikiem, który potrafi oddzielić życie zawodowe od prywatnego, nie nadużywasz zaufania przełożonych i nie załatwiasz spraw prywatnych za pomocą służbowych narzędzi. 

Zobacz też: Uważaj w korespondencji mailowej

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

CEKOL

Producent chemii budowlanej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK