| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Marketing w świetle prawa

Marketing w świetle prawa

W okresie przedświątecznym wielu przedsiębiorców wzmacnia działania marketingowe, by sprzedać jak najwięcej towarów i w ten sposób powiększyć swój zysk. Część z nich, reklamując towary, narusza jednak przepisy i w ten sposób naraża się na sankcje prawne.

W polskim prawie nie ma jednej regulacji określającej kompleksowo prawa i obowiązki podmiotu zamierzającego promować swoje usługi lub towary.

Zasady marketingu są określone w wielu aktach prawnych – niektóre odnoszą się do reklamy w ogólności, a inne mają zastosowanie wyłącznie w przypadku prowadzenia akcji marketingowych w konkretnych branżach, np. farmaceutycznej, alkoholowej, tytoniowej.

Jedną z fundamentalnych regulacji dotyczących reklamy jest ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Stanowi ona, że czynem nieuczciwej konkurencji jest m.in. nieuczciwa lub zakazana reklama.

Więcej: Jak należy reklamować towary, by nie naruszyć prawa

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Wioletta Małota

Konsultant Międzykulturowy i HR, Executive Mentor &Coach

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »