| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Marketing w świetle prawa

Marketing w świetle prawa

W okresie przedświątecznym wielu przedsiębiorców wzmacnia działania marketingowe, by sprzedać jak najwięcej towarów i w ten sposób powiększyć swój zysk. Część z nich, reklamując towary, narusza jednak przepisy i w ten sposób naraża się na sankcje prawne.

W polskim prawie nie ma jednej regulacji określającej kompleksowo prawa i obowiązki podmiotu zamierzającego promować swoje usługi lub towary.

Zasady marketingu są określone w wielu aktach prawnych – niektóre odnoszą się do reklamy w ogólności, a inne mają zastosowanie wyłącznie w przypadku prowadzenia akcji marketingowych w konkretnych branżach, np. farmaceutycznej, alkoholowej, tytoniowej.

Jedną z fundamentalnych regulacji dotyczących reklamy jest ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Stanowi ona, że czynem nieuczciwej konkurencji jest m.in. nieuczciwa lub zakazana reklama.

Więcej: Jak należy reklamować towary, by nie naruszyć prawa

reklama

Źródło:

GP

Zdjęcia


Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Agata Kowalska

Radca Prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »