| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Jak wygląda sukces polskiego menedżera

Jak wygląda sukces polskiego menedżera

Szacunek współpracowników, nagrody, wyróżnienia, a może gabinet na najwyższym piętrze biurowca? Synonimy sukcesu polskich menedżerów zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym wcale nie są tak oczywiste, jak się powszechnie wydaje. Wskazują na to wyniki badań przeprowadzonych w ramach programu dla kadry menedżerskiej Talent Club.

Zdaniem zdecydowanej większości badanych synonimami sukcesu człowieka w życiu zawodowym są szacunek wśród kontrahentów (77%) oraz podwładnych (76%). Olbrzymie znaczenie mają także przyznane nagrody, wyróżnienia, uznanie przełożonych (55%), a także cytowanie w prasie biznesowej (50%). Mniejszym uznaniem respondentów cieszyły się finansowowo-statusowe odpowiedniki sukcesu tj. gabinet na najwyższym piętrze biurowca (8%) czy korporacyjna karta kredytowa (10%). Z kolei zaproszenia na konferencje czy wernisaże są oznaką prestiżu dla 26% respondentów.

Zdecydowanie bardziej zróżnicowanych odpowiedzi udzielili respondenci na pytanie o synonimy sukcesu człowieka w życiu prywatnym. Z przygotowanej kafeterii badani za najważniejsze uznali posiadanie domu nad morzem, w górach lub za granicą (25%) oraz luksusowego samochodu (21%). Oznaką prestiżu jest też karta Diners Club z ubezpieczeniem na 1 milion $ (19%), jacht (18%), czy zegarek luksusowej marki (15%). Kolekcja dobrych win, uczęszczanie do najlepszych restauracji w mieście czy przynależność do klubu golfowego/tenisowego to odpowiedzi rzadziej udzielane przez polskich menedżerów (odpowiednio 11, 11 i 7% odpowiedzi).

9% respondentów zwróciło jednak uwagę na zupełnie inne wartości, które charakteryzują człowieka sukcesu. Są to przede wszystkim szczęśliwa rodzina, umiejętność łączenia kariery zawodowej z życiem prywatnym, poczucie szczęścia, spokojne życie.

Wyniki pokazują, że dla respondentów liczy się również życiowa pokora, poczucie spełnienia czy radość z bycia z najbliższymi. Menedżerowie cenią sobie także czas na własny samorozwój, oddanych przyjaciół oraz wygodny dom z ogrodem w dobrej lokalizacji – powiedział Marek Smolarz, dyrektor generalny Diners Club Polska. Wśród finansowych wyznaczników sukcesu znaczną popularnością cieszy się również karta Diners Club, która jest dedykowana dla osób aktywnych zawodowo, dużo podróżujących i ceniących sobie wygodę odprawy businness class check-in, wstęp do wielu saloników lotniskowych, czy ubezpieczenie dla siebie i osób współpodróżujących do 1 miliona USD.

Polecamy: Serwis Etykieta w biznesie

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Polskie Centrum Kadrowo – Płacowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »