REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kanadyjczycy chętnie wspierają działalność małych firm

REKLAMA

94 proc. Kanadyjczyków uważa, że małe firmy odgrywają kluczową rolę we wzroście gospodarczym i chętnie je wspiera, korzystając z ich usług - wynika z najnowszego badania ośrodka Ipsos Reid.

Z badania, które firma Ipsos Reid przeprowadziła dla największego kanadyjskiego banku, Royal Bank of Canada (RBC) wynika też, że małe firmy są postrzegane przez aż 88 proc. badanych, jako najważniejsi twórcy nowych miejsc pracy. Z ponad 1,13 mln kanadyjskich firm 98 proc. to firmy małe.

REKLAMA

REKLAMA

Kanadyjczycy aktywnie głosują swoimi pieniędzmi za działalnością małych przedsiębiorstw. 61 proc. badanych jest skłonnych płacić więcej za usługi i produkty dostarczane przez małe firmy działające na terenie ich lokalnej społeczności. 83 proc. wspiera lokalne małe firmy prowadząc z nimi interesy lub promując. Robią to bardzo świadomie - 72 proc. spośród tych, którzy wspierają przedsiębiorstwa działające po sąsiedzku wskazuje, że po prostu popierają "swoich".

Jednak nie jest to wsparcie bezkrytyczne i tylko z tego powodu, że firmę prowadzą bliżsi czy dalsi sąsiedzi. Okazuje się bowiem, że aż dla 73 proc. ankietowanych podstawą do wspierania lokalnych firm jest nie reklama, lecz dobra opinia, którą można usłyszeć o ich działalności.

W prowincji Ontario, najludniejszej prowincji Kanady, aż 98 proc. firm to firmy mikro i małe, zatrudniające poniżej 100 osób. Pracuje w nich 2,9 mln Ontaryjczyków na ponad 12,8 mln mieszkańców Ontario (dane ze spisu powszechnego z 2011 r.).

REKLAMA

Te liczby to skutek przepisów przyjaznych dla biznesu. Jeśli ktoś chce założyć firmę, wystarczy sprawdzenie czy już nie zarejestrowano firmy pod taką samą nazwą (dostępne nie tylko w centrach, gdzie można zarejestrować swoje przedsiębiorstwo, lecz także w Internecie - koszt najprostszego raportu to 8 dolarów kanadyjskich) i wypełnienie krótkiego formularza. Rejestracja jest tania (kilkadziesiąt dolarów, najtaniej przez Internet) i natychmiastowa. Nie trzeba rejestrować się w żadnym odpowiedniku polskiego ZUS czy NFZ.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Składka na ubezpieczenie zdrowotne jest wliczona w podatki, więc z racji prowadzenia firmy nic się dodatkowo nie płaci. Z kolei, jeśli przychody nie przekraczają 30 tys. dolarów kanadyjskich w minionych czterech kwartałach, nie jest się zobowiązanym do doliczania do cen towarów czy usług kanadyjskiego VAT, czyli Harmonized Sales Tax i nie trzeba się rejestrować, jako poborca HST. Jego wysokość i struktura zależy od prowincji, w Ontario jest to 13 proc.

Według rankingu Banku Światowego "Doing business" z 2012 r., Kanada jest na 13 miejscu wśród 183 klasyfikowanych krajów pod względem łatwości prowadzenia firmy, na 3 miejscu pod względem łatwości założenia firmy i na 8 miejscu, jeśli chodzi o płacenie podatków. W efekcie, jak wynika z danych Industry Canada (ministerstwo przemysłu), ponad 48 proc. pracujących Kanadyjczyków (ponad 5,1 mln) znajduje zatrudnienie w sektorze najmniejszych firm. Widać to także w mikroskali. Wśród kilkunastu rodzin sąsiadów, z którymi rozmawiała korespondentka PAP, przynajmniej jedna z osób pracujących w rodzinie prowadzi własną działalność lub pracuje w małej firmie.

 

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Potrzebna pilna decyzja, bo można dużo zyskać lub stracić na podatku, termin 20 lutego

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA