REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bezpieczna praca na wysokości

REKLAMA

Ruszyła druga edycja kampanii Państwowej Inspekcji Pracy oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, mająca zwrócić uwagę na koszty wypadków przy pracy.

Do 5 października w 4 telewizyjnych kanałach informacyjnych, kilku rozgłośniach radiowych, w prasie i internecie pojawią się materiały informacyjne na temat wypadków przy pracy.

REKLAMA

Elementem kampanii będą też szkolenia oraz banery, do rozwieszania na budowach. Zawierają hasła: "Szanuj życie; siatka 12zł/metr", "101 wypadków na rok".

REKLAMA

Według autorów kampanii, ma ona zwiększyć świadomość dot. zagrożeń związanych z pracą na budowach. Adresatami tegorocznej edycji kampanii są w szczególności pracodawcy i przedsiębiorcy sektora budowlanego oraz osoby podejmujące decyzje związane z bezpieczeństwem i higieną pracy.

"Pracodawca firmy budowlanej, który będzie zainteresowany poziomem bezpieczeństwa pracy na swojej budowie będzie mógł poprosić Państwową Inspekcję Pracy o przeprowadzenie kontroli. Inspektor PIP w przypadku istniejących nieprawidłowości udzieli porad, wskazówek i przedstawi rozwiązania" - powiedziała na konferencji prasowej zastępca głównego inspektora pracy Anna Tomczyk.

Przewodniczący Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa Wiktor Iwkowski mówił z kolei, że pięć największych firm budowlanych podpisało "Deklarację w sprawie porozumienia dla bezpieczeństwa pracy w budownictwie". Inicjatorem tego porozumienia oraz sygnatariuszem był właśnie PZIiTB.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Firmy, które podpisały deklarację, deklarują chęć wdrożenia wspólnego programu ograniczenia liczby wypadków na budowach. Będą również wywierać nacisk na przestrzeganie przepisów u podwykonawców. Do porozumienia mogą przystępować inne firmy bądź organizacje.

REKLAMA

W 2009 roku pierwsza edycja kampanii była skierowana do robotników budowlanych pracujących na wysokości. Kampanie są jednym z działań podejmowanych na rzecz realizacji Europejskiej Strategii Bezpieczeństwa i Higieny Pracy na lata 2007 - 2012. Zakłada ona ograniczenie wypadków przy pracy w krajach Unii Europejskiej o 25 proc. do 2012 roku.

Według danych GUS w 2009 roku w budownictwie był 117 wypadków śmiertelnych. Rok wcześniej było ich 120. Co czwarta ofiara wypadku śmiertelnego przy pracy w 2008 roku była zatrudniona w branży budowlanej. W 2009 roku w wypadkach przy pracy zginęło lub zostało dotkniętych ciężkim kalectwem 420 osób. Z danych wynika, że najczęstszymi przyczynami wypadków były nieodpowiednia organizacja pracy, brak właściwego nadzoru, lekceważenie zasad bezpieczeństwa, pośpiech oraz nieuwaga.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA