reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Biznes w sieci - nowe rozdanie

Biznes w sieci - nowe rozdanie

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości proponuje nowe zasady przydzielania unijnych dotacji na e-biznesy - informuje "Metro". Mają one zlikwidować nocne kolejki pod urzędami. Z drugiej jednak strony mogą podciąć skrzydła studentom i absolwentom.

Dotychczasowy sposób rozdziału dotacji przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) był powszechnie krytykowany. Brak konkursu projektów opartego na jasnych zasadach sprawiał, że procedura zamiast promować najlepsze pomysły, faworyzowała tych, którzy potrafili dobrze pisać wnioski.

PARP w tym roku zmienia zasady. Nabór ruszy wiosną, do podziału będzie prawdopodobnie taka sama pula jak jesienią 2009 r. (w sumie cały unijny program dla e-przedsiębiorców do 2013 r. opiewa na ok. 390 mln euro). Szczegóły nowych reguł mają być ogłoszone do marca. Urzędnicy zapewniają, że tym razem chętni będą mogli zapomnieć o kolejkach i skupić się na dobrym biznesplanie.

Będzie obowiązywał system punktacji wniosków. Każdy model biznesowy będzie szczegółowo badany pod kątem innowacyjności czy perspektyw rozwoju. Wnioski z największą liczbą punktów będą miały ogromne szanse na dotacje.

Urzędnicy rozważają zmniejszenie dotacji, którą mogłaby dostać firma. Ta zmiana najbardziej uderzy w firmy najmniejsze. Wśród przedsiębiorców ubiegających się o fundusze z tego programu sporą grupę stanowią studenci czy absolwenci politechnik i to oni ucierpią.

reklama

Czytaj także

Źródło:

PAP
Dokumentacja kadrowa. Zasady prowadzenia i przechowywania79.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Partnerski

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Enodo Advisors

Doradztwo podatkowe dla efektywnego i bezpiecznego biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama