REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bariery w rozwoju e-usług

REKLAMA

Przedsiębiorcy pragnący prowadzić działalność gospodarczą w zakresie e-usług muszą borykać się z licznymi problemami.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przeprowadziła badanie zapotrzebowania na działania wspierające rozwój usług świadczonych elektronicznie (e-usług) przez mikro i małe przedsiębiorstwa. Z raportu wynika, iż e-usługi w Polsce rozwijają się w szybkim tempie i mają duży potencjał wzrostowy w przyszłości. Świadczy o tym chociażby systematyczne powiększanie się liczby osób korzystających z internetu.

REKLAMA


Aktualnie e-usługi rozwijają się w obszarze biznesu, czy też w obszarze pracy i nauki. Bardzo popularne są też różnego rodzaju porównywarki, serwisy plotkarskie oraz serwisy społecznościowe.


W przyszłości rozwijać się będą głównie e-usługi mobilne (czyli usługi, które można odbierać za pomocą telefonu komórkowego, który w oraz większym zakresie staje się minikomputerem), a także usługi związane z e-finansami, i e-handlem. Wynika to z analizy trendów rozwoju e-usług. Przewiduje się również powstawanie serwisów opartych na web 3.0 oraz rozwiązań, które umożliwiają inteligentne i zdalne zarządzanie urządzeniami domowymi.


Niestety e-przedsiębiorcy stykają się z licznymi barierami, które ograniczają bardziej dynamiczny rozwój e-usług. Do podstawowych problemów w tym obszarze można zaliczyć:

•    system prawny, który nie nadąża za zmianami technologicznymi,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

•    wykluczenie cyfrowe połowy Polaków,

•    niski poziom wiedzy na temat technologii informacyjnych wśród przedsiębiorców,

•    brak zaufania społeczeństwa do korzystania z e-usług.

REKLAMA

Jak wynika z raportu, przedsiębiorcom brakuje głównie wiedzy na temat popytu i uwarunkowań rynkowych specyficznych dla e-usług, zagrożeń internetowych oraz sposobów zabezpieczania procesu świadczenia e-usług, a także zabezpieczeń prawnych swojej działalności. Ponadto planujący założenie firmy w tym obszarze potrzebują wsparcia w zakresie wiedzy dotyczącej podstawowych zagadnień związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa.


Wychodząc naprzeciw tym zapotrzebowaniom PARP rozwija portal www.web.gov.pl. Jest on skierowany do e-przedsiębiorców oraz osób, które chciałyby rozpocząć działalność w obszarze e-usług. Dodatkowo PARP wspiera przedsiębiorców w zakresie wiedzy ogólno biznesowej za pomocą Akademii PARP oraz sieci Krajowego Systemu Usług i Punktów Konsultacyjnych.

oprac. Alicja Fal

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PARP
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Posiadanie własnej firmy to plan na przyszłość ponad 80 proc. młodych w wieku 8-14 lat

    Młode pokolenie już zarabia. Ma też sprecyzowane plany dotyczące tego, co chce robić w przyszłości. I tak, 81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes. Pracę dla kogoś innego wybrałoby natomiast 11 proc. badanych.

    Szef OPZZ: dodatkowe niedziele handlowe w grudniu zaskoczeniem dla pracowników

    Wprowadzenie dodatkowych niedziel handlowych jest zaskoczeniem dla pracowników, którzy niemal w ostatniej chwili dowiadują się, że muszą stawić się do pracy 10 i 17 grudnia - powiedział PAP przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Piotr Ostrowski.

    Nawet 130 - z tylu różnych aplikacji SaaS korzystały firmy w 2022 r.

    Rosnący poziom cyfryzacji i powszechny model pracy rozproszonej niesie duże wyzwania związane z ochroną danych poufnych i wrażliwych. W 2022 r. firmy korzystały przeciętnie nawet ze 130 różnych aplikacji SaaS. Jak zapewnić ochronę danych poufnych w tak rozbudowanym środowisku?

    Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

    Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

    REKLAMA

    Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

    To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    REKLAMA

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    REKLAMA