REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bariery w rozwoju e-usług

REKLAMA

Przedsiębiorcy pragnący prowadzić działalność gospodarczą w zakresie e-usług muszą borykać się z licznymi problemami.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przeprowadziła badanie zapotrzebowania na działania wspierające rozwój usług świadczonych elektronicznie (e-usług) przez mikro i małe przedsiębiorstwa. Z raportu wynika, iż e-usługi w Polsce rozwijają się w szybkim tempie i mają duży potencjał wzrostowy w przyszłości. Świadczy o tym chociażby systematyczne powiększanie się liczby osób korzystających z internetu.

REKLAMA


Aktualnie e-usługi rozwijają się w obszarze biznesu, czy też w obszarze pracy i nauki. Bardzo popularne są też różnego rodzaju porównywarki, serwisy plotkarskie oraz serwisy społecznościowe.


W przyszłości rozwijać się będą głównie e-usługi mobilne (czyli usługi, które można odbierać za pomocą telefonu komórkowego, który w oraz większym zakresie staje się minikomputerem), a także usługi związane z e-finansami, i e-handlem. Wynika to z analizy trendów rozwoju e-usług. Przewiduje się również powstawanie serwisów opartych na web 3.0 oraz rozwiązań, które umożliwiają inteligentne i zdalne zarządzanie urządzeniami domowymi.


Niestety e-przedsiębiorcy stykają się z licznymi barierami, które ograniczają bardziej dynamiczny rozwój e-usług. Do podstawowych problemów w tym obszarze można zaliczyć:

•    system prawny, który nie nadąża za zmianami technologicznymi,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

•    wykluczenie cyfrowe połowy Polaków,

•    niski poziom wiedzy na temat technologii informacyjnych wśród przedsiębiorców,

•    brak zaufania społeczeństwa do korzystania z e-usług.

REKLAMA

Jak wynika z raportu, przedsiębiorcom brakuje głównie wiedzy na temat popytu i uwarunkowań rynkowych specyficznych dla e-usług, zagrożeń internetowych oraz sposobów zabezpieczania procesu świadczenia e-usług, a także zabezpieczeń prawnych swojej działalności. Ponadto planujący założenie firmy w tym obszarze potrzebują wsparcia w zakresie wiedzy dotyczącej podstawowych zagadnień związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa.


Wychodząc naprzeciw tym zapotrzebowaniom PARP rozwija portal www.web.gov.pl. Jest on skierowany do e-przedsiębiorców oraz osób, które chciałyby rozpocząć działalność w obszarze e-usług. Dodatkowo PARP wspiera przedsiębiorców w zakresie wiedzy ogólno biznesowej za pomocą Akademii PARP oraz sieci Krajowego Systemu Usług i Punktów Konsultacyjnych.

oprac. Alicja Fal

 

Źródło: PARP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA