REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bariery w rozwoju e-usług

REKLAMA

Przedsiębiorcy pragnący prowadzić działalność gospodarczą w zakresie e-usług muszą borykać się z licznymi problemami.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przeprowadziła badanie zapotrzebowania na działania wspierające rozwój usług świadczonych elektronicznie (e-usług) przez mikro i małe przedsiębiorstwa. Z raportu wynika, iż e-usługi w Polsce rozwijają się w szybkim tempie i mają duży potencjał wzrostowy w przyszłości. Świadczy o tym chociażby systematyczne powiększanie się liczby osób korzystających z internetu.

REKLAMA


Aktualnie e-usługi rozwijają się w obszarze biznesu, czy też w obszarze pracy i nauki. Bardzo popularne są też różnego rodzaju porównywarki, serwisy plotkarskie oraz serwisy społecznościowe.


W przyszłości rozwijać się będą głównie e-usługi mobilne (czyli usługi, które można odbierać za pomocą telefonu komórkowego, który w oraz większym zakresie staje się minikomputerem), a także usługi związane z e-finansami, i e-handlem. Wynika to z analizy trendów rozwoju e-usług. Przewiduje się również powstawanie serwisów opartych na web 3.0 oraz rozwiązań, które umożliwiają inteligentne i zdalne zarządzanie urządzeniami domowymi.


Niestety e-przedsiębiorcy stykają się z licznymi barierami, które ograniczają bardziej dynamiczny rozwój e-usług. Do podstawowych problemów w tym obszarze można zaliczyć:

•    system prawny, który nie nadąża za zmianami technologicznymi,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

•    wykluczenie cyfrowe połowy Polaków,

•    niski poziom wiedzy na temat technologii informacyjnych wśród przedsiębiorców,

•    brak zaufania społeczeństwa do korzystania z e-usług.

REKLAMA

Jak wynika z raportu, przedsiębiorcom brakuje głównie wiedzy na temat popytu i uwarunkowań rynkowych specyficznych dla e-usług, zagrożeń internetowych oraz sposobów zabezpieczania procesu świadczenia e-usług, a także zabezpieczeń prawnych swojej działalności. Ponadto planujący założenie firmy w tym obszarze potrzebują wsparcia w zakresie wiedzy dotyczącej podstawowych zagadnień związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa.


Wychodząc naprzeciw tym zapotrzebowaniom PARP rozwija portal www.web.gov.pl. Jest on skierowany do e-przedsiębiorców oraz osób, które chciałyby rozpocząć działalność w obszarze e-usług. Dodatkowo PARP wspiera przedsiębiorców w zakresie wiedzy ogólno biznesowej za pomocą Akademii PARP oraz sieci Krajowego Systemu Usług i Punktów Konsultacyjnych.

oprac. Alicja Fal

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PARP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA