REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Budowanie reputacji firmy w sieci

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Fura
Michał Fura

REKLAMA

Przybywa firm zwiększających wydatki na monitoring tego, co piszą o nich internauci, oraz obsługę profili firm i marek w serwisach społecznościowych.

Firmy wydają coraz więcej pieniędzy na budowanie reputacji w sieci: korzystają więc z usług monitoringu internetu pod kątem tego, co piszą o nich w różnych miejscach internauci. Zaczynają też płacić za bieżące zarządzanie ich oficjalnymi profilami w różnych serwisach społecznościowych.

REKLAMA

Najbardziej interesuje firmy to, co pisze się na ich temat, a także na temat ich produktów, na forach internetowych i blogach. Coraz ważniejsze jednak są też dyskusje, które toczą się w serwisach społecznościowych, a od niedawna w mikroblogach, takich jak Twitter czy Blip. W firmach coraz częściej pojawia się hasło budowanie reputacji w internecie. A jak jest popyt, to szybko pojawiają się firmy mogące go zaspokoić i zarobić pieniądze.

Jedną z nich jest spółka NetSprint, właściciel wyszukiwarki internetowej, ale także usługi zajmującej się monitoringiem internetu Newspoint.

Od kwietnia tego roku firma sprzedaje usługę monitoringu internetu.

Nazywa się UGC, co stanowi skrót od user generated content (z ang. treści tworzone przez internautów).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

- Wprowadziliśmy tę usługę, bo firmy zaczynały o nią dopytywać. Obecnie mamy około 50 klientów. Zainteresowanie ze strony firm jest jednak coraz większe i widzimy, że zdobędziemy w tym roku więcej klientów, niż zakładaliśmy - mówi GP Artur Banach, prezes NetSprint.

W ramach usługi NetSprint monitoruje ponad 69 tys. blogów i 65 tys. forów internetowych oraz serwis społecznościowy GoldenLine. Planuje jednak monitoring kolejnych, a także wyjście za granicę. W tym roku na Litwę i do Norwegii. Wśród klientów w Polsce są banki i instytucje finansowe oraz producenci FMCG. Ale pojawiać zaczęły się także firmy z branży deweloperskiej. Artur Banach jest przekonany, że chętnych będzie stale przybywać.

- Dla coraz większej liczby firm ważne będzie, by wiedzieć, co internauci myślą i piszą na ich temat w sieci - mówi.

Także coraz więcej agencji public relations poszerza swoją ofertę o usługi komunikacji w mediach społecznościowych. Duże koncerny często korzystają z ich usług, bo same nie są w stanie śledzić tego, co dzieje się w wielu różnych serwisach i na bieżąco reagować. Tak postąpił operator komórkowy sieci Orange, który do prowadzenia komunikacji w mediach społecznościowych wynajął agencję Euro RSCG Sensors i Webola. W ten sposób na Facebooku i na Blipie pojawił się profil Orange Piłkarska Reprezentacja Polski, a także Orange Surf Team, który gromadzi fanów sportów wodnych. Swoje profile mają też inne imprezy, sponsorowane przez sieć: Orange Warsaw Festival oprócz Facebooka obecny jest np. także na Grono.net. Sieć nie ujawnia wydatków na tę formę komunikacji.

- Coraz więcej osób korzysta z internetu, więc staramy się, by towarzyszyła im tam także marka Orange - tłumaczy Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Grupy TP.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA