REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Budowanie reputacji firmy w sieci

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Fura
Michał Fura

REKLAMA

Przybywa firm zwiększających wydatki na monitoring tego, co piszą o nich internauci, oraz obsługę profili firm i marek w serwisach społecznościowych.

Firmy wydają coraz więcej pieniędzy na budowanie reputacji w sieci: korzystają więc z usług monitoringu internetu pod kątem tego, co piszą o nich w różnych miejscach internauci. Zaczynają też płacić za bieżące zarządzanie ich oficjalnymi profilami w różnych serwisach społecznościowych.

REKLAMA

REKLAMA

Najbardziej interesuje firmy to, co pisze się na ich temat, a także na temat ich produktów, na forach internetowych i blogach. Coraz ważniejsze jednak są też dyskusje, które toczą się w serwisach społecznościowych, a od niedawna w mikroblogach, takich jak Twitter czy Blip. W firmach coraz częściej pojawia się hasło budowanie reputacji w internecie. A jak jest popyt, to szybko pojawiają się firmy mogące go zaspokoić i zarobić pieniądze.

Jedną z nich jest spółka NetSprint, właściciel wyszukiwarki internetowej, ale także usługi zajmującej się monitoringiem internetu Newspoint.

Od kwietnia tego roku firma sprzedaje usługę monitoringu internetu.

REKLAMA

Nazywa się UGC, co stanowi skrót od user generated content (z ang. treści tworzone przez internautów).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Wprowadziliśmy tę usługę, bo firmy zaczynały o nią dopytywać. Obecnie mamy około 50 klientów. Zainteresowanie ze strony firm jest jednak coraz większe i widzimy, że zdobędziemy w tym roku więcej klientów, niż zakładaliśmy - mówi GP Artur Banach, prezes NetSprint.

W ramach usługi NetSprint monitoruje ponad 69 tys. blogów i 65 tys. forów internetowych oraz serwis społecznościowy GoldenLine. Planuje jednak monitoring kolejnych, a także wyjście za granicę. W tym roku na Litwę i do Norwegii. Wśród klientów w Polsce są banki i instytucje finansowe oraz producenci FMCG. Ale pojawiać zaczęły się także firmy z branży deweloperskiej. Artur Banach jest przekonany, że chętnych będzie stale przybywać.

- Dla coraz większej liczby firm ważne będzie, by wiedzieć, co internauci myślą i piszą na ich temat w sieci - mówi.

Także coraz więcej agencji public relations poszerza swoją ofertę o usługi komunikacji w mediach społecznościowych. Duże koncerny często korzystają z ich usług, bo same nie są w stanie śledzić tego, co dzieje się w wielu różnych serwisach i na bieżąco reagować. Tak postąpił operator komórkowy sieci Orange, który do prowadzenia komunikacji w mediach społecznościowych wynajął agencję Euro RSCG Sensors i Webola. W ten sposób na Facebooku i na Blipie pojawił się profil Orange Piłkarska Reprezentacja Polski, a także Orange Surf Team, który gromadzi fanów sportów wodnych. Swoje profile mają też inne imprezy, sponsorowane przez sieć: Orange Warsaw Festival oprócz Facebooka obecny jest np. także na Grono.net. Sieć nie ujawnia wydatków na tę formę komunikacji.

- Coraz więcej osób korzysta z internetu, więc staramy się, by towarzyszyła im tam także marka Orange - tłumaczy Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Grupy TP.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA