REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Budowanie reputacji firmy w sieci

Michał Fura
Michał Fura

REKLAMA

Przybywa firm zwiększających wydatki na monitoring tego, co piszą o nich internauci, oraz obsługę profili firm i marek w serwisach społecznościowych.

Firmy wydają coraz więcej pieniędzy na budowanie reputacji w sieci: korzystają więc z usług monitoringu internetu pod kątem tego, co piszą o nich w różnych miejscach internauci. Zaczynają też płacić za bieżące zarządzanie ich oficjalnymi profilami w różnych serwisach społecznościowych.

REKLAMA

Najbardziej interesuje firmy to, co pisze się na ich temat, a także na temat ich produktów, na forach internetowych i blogach. Coraz ważniejsze jednak są też dyskusje, które toczą się w serwisach społecznościowych, a od niedawna w mikroblogach, takich jak Twitter czy Blip. W firmach coraz częściej pojawia się hasło budowanie reputacji w internecie. A jak jest popyt, to szybko pojawiają się firmy mogące go zaspokoić i zarobić pieniądze.

Jedną z nich jest spółka NetSprint, właściciel wyszukiwarki internetowej, ale także usługi zajmującej się monitoringiem internetu Newspoint.

Od kwietnia tego roku firma sprzedaje usługę monitoringu internetu.

Nazywa się UGC, co stanowi skrót od user generated content (z ang. treści tworzone przez internautów).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

- Wprowadziliśmy tę usługę, bo firmy zaczynały o nią dopytywać. Obecnie mamy około 50 klientów. Zainteresowanie ze strony firm jest jednak coraz większe i widzimy, że zdobędziemy w tym roku więcej klientów, niż zakładaliśmy - mówi GP Artur Banach, prezes NetSprint.

W ramach usługi NetSprint monitoruje ponad 69 tys. blogów i 65 tys. forów internetowych oraz serwis społecznościowy GoldenLine. Planuje jednak monitoring kolejnych, a także wyjście za granicę. W tym roku na Litwę i do Norwegii. Wśród klientów w Polsce są banki i instytucje finansowe oraz producenci FMCG. Ale pojawiać zaczęły się także firmy z branży deweloperskiej. Artur Banach jest przekonany, że chętnych będzie stale przybywać.

- Dla coraz większej liczby firm ważne będzie, by wiedzieć, co internauci myślą i piszą na ich temat w sieci - mówi.

Także coraz więcej agencji public relations poszerza swoją ofertę o usługi komunikacji w mediach społecznościowych. Duże koncerny często korzystają z ich usług, bo same nie są w stanie śledzić tego, co dzieje się w wielu różnych serwisach i na bieżąco reagować. Tak postąpił operator komórkowy sieci Orange, który do prowadzenia komunikacji w mediach społecznościowych wynajął agencję Euro RSCG Sensors i Webola. W ten sposób na Facebooku i na Blipie pojawił się profil Orange Piłkarska Reprezentacja Polski, a także Orange Surf Team, który gromadzi fanów sportów wodnych. Swoje profile mają też inne imprezy, sponsorowane przez sieć: Orange Warsaw Festival oprócz Facebooka obecny jest np. także na Grono.net. Sieć nie ujawnia wydatków na tę formę komunikacji.

- Coraz więcej osób korzysta z internetu, więc staramy się, by towarzyszyła im tam także marka Orange - tłumaczy Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Grupy TP.

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA