REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

80 proc. firm w Polsce blokuje pracownikom zasoby internetu

REKLAMA

80 procent firm blokuje w Polsce pracownikom dostęp do niektórych zasobów sieci, m.in. stron internetowych; firmy będą to robić coraz częściej - wynika z badania przeprowadzonego przez D-Link oraz International Data Group.

Najbardziej popularne są blokady komunikacji P2P np. programów służących do nielegalnego ściągania plików (65 proc.), konkretnych stron internetowych (55 proc.) oraz portów do gier (50 proc.). Rzadziej pracodawcy blokują komunikatory internetowe (35 proc.), transmisję mediów (27 proc.) i prywatną korespondencję e-mail (18 proc.). Co dziesiąta firma całkowicie blokuje pracownikom dostęp do przeglądarek internetowych.

REKLAMA

REKLAMA

"Ograniczanie dostępu do zasobów internetu przez pracodawców będzie coraz częstsze. To efekt tzw. cyberslackingu, czyli wykorzystywania internetu w pracy do celów prywatnych. W Stanach Zjednoczonych, gdzie to zjawisko dokładnie przebadano, na prywatne sprawy załatwiane przez internet pracownik przeznacza dziennie ok. 1,5 godziny. Trudno więc się dziwić, że blokady dostępu do pewnych zasobów internetu pracodawcy traktują jako swoje naturalne prawo" - prognozuje Mariusz Piaseczny z firmy D-Link.

Zdaniem autorów badania, coraz trudniej znaleźć w Polsce firmę, która nie miałaby jeszcze dostępu do internetu. Wśród przedsiębiorstw sektora MŚP (małe i średnie) takich firm w ogóle nie ma. Firmy te powszechnie korzystają z poczty e-mail i komunikatorów internetowych, jednak w celu zwiększenia efektywności pracy.

Analitycy zwracają uwagę, że firmy te zatrudniają od 50 do 250 osób, a przepustowości wykorzystywanych przez nie łączy są stosunkowo niskie. Tylko co czwarte przedsiębiorstwo dysponuje łączem szybszym niż 6 Mb/s, a 11 proc. firm wciąż pracuje na łączach do 1 Mb/s.

Zmienił się także styl komunikacji polskich firm - obecnie wszystkie wykorzystują w korespondencji biznesowej pocztę elektroniczną, a prawie 70 proc. używa komunikatorów internetowych. Co trzecia firma korzysta z tzw. usług Voice over IP (np. Skype), a co szósta prowadzi wideokonferencje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Badanie na temat wykorzystania internetu w firmach sektora MŚP przeprowadziła firma International Data Group (IDG Poland) na zlecenie firmy D-Link we wrześniu 2008 roku na grupie ponad 210 polskich firm sektora.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA