REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

6,5 proc. stacji sprzedaje paliwo poniżej norm

Krzysztof Grad

REKLAMA

Stacje benzynowe sprzedają coraz więcej paliw niespełniających norm - wynika z kontroli Inspekcji Handlowej. Częściej dotyczy to oleju napędowego niż benzyny.
W I połowie roku aż 68 razy Inspekcja Handlowa badająca jakość paliw dla Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionowała ich jakość. W I kwartale odsetek wykrytych nieprawidłowości wynosił jedynie 3,8 proc. i był niższy niż w tym samym okresie poprzedniego roku. W połowie maja wzrósł już do 5,2 proc., o prawie punkt procentowy więcej niż w całym 2007 roku. Duży przyrost liczby wykrytych nieprawidłowości w kolejnych miesiącach może wynikać po części z metodyki badań i możliwości odwoływania się badanych, co wydłuża termin ogłoszenia wyników testu. Jednak dane z tych samych okresów 2007 i 2008 roku również wskazują na pogorszenie jakości paliw.

W I połowie 2008 r. odsetek wykrytych przypadków niespełnienia norm jakości oleju napędowego i benzyny wzrósł do 6,54 proc. Przed rokiem zakwestionowano jedynie 4,5 proc. badanych próbek.

REKLAMA

Najwięcej nieprawidłowości w I połowie roku zanotowano w Podlaskiem, gdzie norm nie spełniało 14,29 proc. stacji. Drugie miejsce w tym niechlubnym rankingu zajęło województwo mazowieckie, gdzie wykryto największą liczbę nieprawidłowości - 14 na 101 zbadanych próbek. Jednocześnie jest to jedyne województwo, gdzie w przypadku jednej stacji Inspekcja Handlowa zakwestionowała jakość zarówno benzyny, jak i oleju napędowego. Wszystkie zbadane próbki (23) spełniały normy jedynie w województwie opolskim.

Większe powody do obaw o jakość tankowanego paliwa mają kierowcy diesli, bowiem odsetek próbek oleju napędowego niespełniających norm jakości było niemal dwa razy większy (4,23 proc.) niż w przypadku benzyny (2,31 proc.).

Z danych UOKiK wynika, że nadal najczęściej normy jakości paliw są łamane na małych stacjach prywatnych, często położonych w mniejszych miejscowościach. W przeciwieństwie do poprzedniego roku wśród zbadanych stacji benzynowych w trzech przypadkach Inspekcja miała zastrzeżenia do placówek sieciowych (dwie stacje sieci Orlen i jedna Shell). Na liście znalazła się też jedna stacja należąca do supermarketu Tesco.

WYNIKI BADANIA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najwięcej nieprawidłowości

• Lubuskie 14,29 proc.

• Mazowieckie 13,96 proc.

Najmniej nieprawidłowości

• Opolskie - 0 proc.

• Lubelskie - 1,67 proc.

Jakość paliw na stacjach

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Krzysztof Grad

krzysztof.grad@infor.pl

Więcej: www.uokik.gov.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA