REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przedsiębiorcy wolą liniowy PIT

Ewa Matyszewska
Ewa Matyszewska
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy, którzy decydują się na otwarcie swojego biznesu, z roku na rok chętniej wybierają opodatkowanie liniowym PIT. Również więcej podatników złożyło PIT-36L za 2007 niż za 2006 rok.

Z danych, jakie zebraliśmy w izbach skarbowych, wynika, że przedsiębiorcy chętniej decydują się na wybór liniowego PIT niż np. zasad ogólnych, co potwierdza m.in. liczba złożonych oświadczeń o wyborze formy opodatkowania. Również ze wstępnych danych podsumowujących rozliczenie liniowego PIT za 2007 rok wynika, że zeznań PIT-36L wpływa do urzędów skarbowych więcej niż w rozliczeniu za 2006 rok.

REKLAMA

Wybór opodatkowania

REKLAMA

Od 2004 roku podatnicy mają możliwość rozliczania się z tytułu prowadzonej działalności podatkiem liniowym. Maria Bojczuk z Izby Skarbowej w Kielcach zwraca uwagę, że liczba podatników rozliczających się podatkiem liniowym z roku na rok wzrasta. W drugim roku obowiązywania przepisów o podatku liniowym ich wzrost wynosił 34 proc. w stosunku do roku pierwszego. Natomiast w trzecim roku był również wyższy o 26 proc. w stosunku do roku poprzedniego.

Małgorzata Brzoza z Izby Skarbowej w Szczecinie podaje, że w 2007 roku 19 229 podatników województwa zachodniopomorskiego wybrało opodatkowanie podatkiem liniowym (otwarte obowiązki podatkowe w tym zakresie na 31 grudnia 2007 r.).

- Podatników, którzy w 2008 roku wybrali formę opodatkowania podatkiem liniowym, było w województwie lubelskim 2262 - wskazuje Marta Szpakowska z Izby Skarbowej w Lublinie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Roczny PIT

Są już znane wstępne dane dotyczące rozliczenia za 2007 rok podatników płacących 19-proc. liniowy PIT. Z danych Małgorzaty Brzozy wynika, że na 30 kwietnia 2008 r. urzędy skarbowe województwa zachodniopomorskiego wprowadziły do systemu POLTAX 11 327 zeznań PIT-36L.

- Nie są to pełne dane, ponieważ na bieżąco do systemu wprowadzane są zeznania złożone w ostatnich dniach kwietnia, a ponadto wciąż napływają zeznania składane za pośrednictwem poczty. W roku 2006 złożono 15 733 zeznania PIT-36L, w 2005 - 12 471, w 2004 - 9407 - podkreśla Małgorzata Brzoza.

Podobnie jest w województwie lubelskim.

- Według stanu na 5 maja 2008 r. (są to niepełne dane) PIT-36L złożyło 12 998 podatników wobec 12 428 w roku 2007 (rozliczenie za 2006 rok) - stwierdza Marta Szpakowska.

Maciej Cichański z Izby Skarbowej w Bydgoszczy podkreśla, że w województwie kujawsko-pomorskim w 2008 roku według wstępnych danych złożono 13 741 zeznań PIT-36L.

- Urzędy skarbowe województwa kujawsko-pomorskiego obserwują tendencję wzrostową odnośnie do liczby podatników wybierających tę formę rozliczania podatku - uważa Maciej Cichański.

Także Magdalena Kobos z Izby Skarbowej w Krakowie wyjaśnia, że za 2007 rok 18 452 podatników rozliczyło PIT-36L.

- Przypominam, że dane dotyczą stanu wprowadzonych dokumentów do systemu POLTAX na 30 kwietnia 2008 r. Nie obejmują zeznań, które wpłynęły do nas pocztą w maju, oraz tych, które czekają na wprowadzenie - konkluduje Magdalena Kobos.

19 proc. wynosi liniowa stawka PIT dla przedsiębiorców

Ewa Matyszewska

ewa.matyszewska@infor.pl

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

REKLAMA

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

REKLAMA