REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dla sprzedaży bezpośredniej ratunkiem staje się internet

Roman Grzyb

REKLAMA

W 2007 roku wartość rynku sprzedaży bezpośredniej wzrosła tylko o 5 proc., do 2 mld zł. W tym samym czasie obroty w całym handlu spożywczym wzrosły aż o prawie 15 proc.

Firmy specjalizujące się w sprzedaży bezpośredniej ratunku szukają w internecie. W Amwayu już ponad 84 proc. zamówień składanych jest za pośrednictwem sieci. To jest główna przyczyna wzrostu przychodów tej firmy w ubiegłym roku o 25 proc. - do 132 mln zł.

REKLAMA

- Firmy sprzedaży bezpośredniej nie staną się klasycznymi sklepami internetowymi - twierdzi jednak Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

Zwykle pierwszy kontakt z kupującym nadal jest bezpośredni. Klient musi też sprawdzić wszystkie nowe produkty.

- Trudno sobie wyobrazić kupno perfum czy kremu bez fizycznego kontaktu z produktem - mówi Mirosław Luboń.

REKLAMA

Sprzedaż za pośrednictwem internetu jest bardzo wygodna: zarówno dla sprzedawcy, jak i dla kupującego. Jeśli kupowany jest kolejny produkt, to bezpośredni kontakt z reprezentantem nie jest już konieczny. Zupełnie inne podejście mają sprzedawcy sprzętu AGD.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Nasza strona internetowa służy tylko temu, by uwiarygodnić sprzedawcę i firmę - mówi Maciej Waszczyk, wiceprezes DLF. Sprzęt AGD, w przeciwieństwie do kosmetyków, nadal sprzedaje przede wszystkim dzięki bezpośredniemu kontaktowi z klientem. DLF może się pochwalić 70-proc. wzrostem sprzedaży w 2007 roku, a prognozy na ten rok są jeszcze lepsze.

- Tylko sprzedawcy kosmetyków szukają szczęścia w internecie - mówi prezes Waszczyk.

Od kilku lat udział sprzedaży bezpośredniej w polskim handlu oscyluje niezmiennie wokół 0,5 proc. Tradycyjnie od akwizytorów najwięcej kupujemy kosmetyków - w tym wypadku udział w sprzedaży bezpośredniej w całym rynku wynosi ok. 7-8 proc. - w USA aż 40 proc.

- Sprzedaż bezpośrednia w najbliższych latach wzrośnie do ok. 2-3 proc. polskiego rynku - prognozuje Mirosław Luboń.

Roman Grzyb

roman.grzyb@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy niechętnie upominają się o pieniądze u dłużników, a po upływie pół roku windykacja może być bezskuteczna

Dlaczego dłużnicy nie płacą na czas należności za faktury? Nie mam pieniędzy, zapomniałem o fakturze, klienci zalegają mi z zapłatą, więc i ja nie płacę – to najczęstsze usprawiedliwienia, jakie słyszą właściciele firm od swoich klientów, którzy nie regulują należności za dostarczone towary czy wykonane usługi.

10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

REKLAMA

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

REKLAMA

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

REKLAMA