REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Trzeba złożyć zapotrzebowanie

Magdalena Majkowska
Magdalena Majkowska

REKLAMA

Do 30 października należy złożyć w Ministerstwie Finansów wstępne zapotrzebowanie na banderole podatkowe i legalizacyjne na 2008 rok.


REKLAMA

REKLAMA

Konieczność złożenia wstępnego zapotrzebowania ciąży na podmiotach zobowiązanych do oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy. Obowiązek ten wynika bezpośrednio z ustawy o podatku akcyzowym, a jego celem jest zapewnienie odpowiedniej liczby i rodzajów tych znaków. Sposób i termin składania oraz wzór wstępnego zapotrzebowania precyzują przepisy rozporządzenia ministra finansów z 19 kwietnia 2004 r. Wstępne zapotrzebowanie na banderole na rok następny należy złożyć w terminie do 30 października roku poprzedzającego w Ministerstwie Finansów (w departamencie podatku akcyzowego). W tym celu należy posłużyć się wzorem określonym w załączniku nr 7 do rozporządzenia.


Niezłożenie wstępnego zapotrzebowania powoduje, że wynikające z tego skutki braku znaków akcyzy obciążają podmiot obowiązany do oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy, który nie dopełnił obowiązku w tym zakresie. Przypomnijmy, że obowiązek ten obejmuje m.in. producentów, importerów oraz podmioty dokonujące nabycia wewnątrzwspólnotowego. Stosują oni podatkowe znaki akcyzy w postaci banderol podatkowych, które są potwierdzeniem wpłaty kwoty stanowiącej wartość podatkowych znaków akcyzy.

REKLAMA


Ustawa o podatku akcyzowym wyróżnia także znaki legalizacyjne (w postaci banderol legalizacyjnych), których umieszczenie na wyrobie oznacza prawne dopuszczenie go obrotu na obszarze kraju. Dotyczy to przypadków wystąpienia w obrocie wyrobów akcyzowych nieoznaczonych, oznaczonych nieprawidłowo lub nieodpowiednio znakami akcyzy lub wyrobów akcyzowych z uszkodzonymi znakami akcyzy. Obowiązek stosowania znaków legalizacyjnych dotyczy posiadaczy takich wyrobów akcyzowych (jeżeli są one przeznaczone do dalszego obrotu) oraz nabywców (gdy wyroby zbywane są przez właściwy organ władzy publicznej). Obowiązek złożenia wstępnego zapotrzebowania dotyczy zarówno banderol podatkowych, jak i legalizacyjnych.


Trzeba również pamiętać, że w przypadku wystąpienia w ciągu roku kalendarzowego okoliczności uzasadniających złożenie, zmianę lub cofnięcie wstępnego zapotrzebowania na banderole podmiot, którego to dotyczy, jest zobowiązany z chwilą powstania tych okoliczności niezwłocznie złożyć w Ministerstwie Finansów takie zapotrzebowanie, jego zmianę lub cofnięcie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


MAGDALENA MAJKOWSKA

magdalena.majkowska@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA