REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nieodpłatne przekazanie torby bez VAT

Łukasz Zalewski
Łukasz Zalewski

REKLAMA

Umieszczenie logo firmy na torbie czy opakowaniu nie przesądza o charakterze reklamowym torby. Zatem jej nieodpłatne przekazanie nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.


REKLAMA

Zapadł wyrok ważny dla wszystkich firm handlowych, które mają obowiązek wydawania opakowań na sprzedawane produkty. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie potwierdził, że umieszczenie logo na torbie reklamówce wydawanej nieodpłatnie klientom nie oznacza, że torba ma charakter reklamowy. Zatem przekazanie takiej torby nie podlega opodatkowaniu VAT.


Jest to kolejny wyrok, który potwierdza dotychczasową linię orzeczniczą sądów administracyjnych. Mimo to ciągle zdarza się, że organy podatkowe wydają decyzje sprzeczne z orzecznictwem i nieprzychylne podatnikom.

REKLAMA


W sprawie rozpatrywanej przed sądem skarżącą była duża sieć handlowa, która na opakowaniach umieszczała logo firmy oraz napisy, które nie miały charakteru wartościującego. Organy podatkowe nałożyły na firmę zobowiązanie w podatku od towarów i usług, kwotę do przeniesienia oraz dodatkowe zobowiązanie w VAT. Stan prawny dotyczył starej ustawy o VAT z 1993 roku. Urząd i izba skarbowa twierdziły, że przekazanie toreb z logo podlega opodatkowaniu VAT, ponieważ zgodnie z przepisami są to towary mające charakter reprezentacji i reklamy, czyli podlegające opodatkowaniu. Ponadto torby nie pełniły jedynie funkcji użytkowej, ale miały również na celu zachęcenie klientów do nabywania towarów w sklepie. Z takim stanowiskiem nie zgodziła się spółka, która wskazywała, że torby są opakowaniami dla klientów nabywających towary, a zatem nie miały charakteru reprezentacji i reklamy. Napisy na opakowaniach nie zawierały treści wartościujących. Ponadto firma uzasadniała, że obowiązek przekazania popularnej reklamówki nakłada na nią ustawa.


Sąd po rozpoznaniu sprawy uznał za prawidłowe stanowisko skarżącej spółki. Wskazał, że podstawowym celem torby jest opakowanie innych produktów, a umieszczenie na nim logo nie może przesądzać o charakterze reprezentacji i reklamy, a zatem nieodpłatne przekazanie opakowania nie jest opodatkowane VAT.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Sygn. akt III SA/Wa 964/07


ŁUKASZ ZALEWSKI

lukasz.zalewski@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    REKLAMA

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    Kończy się najostrzejsza zima od 50 lat. Prawie 5 mln zwierząt hodowlanych zginęło z głodu w Mongolii

    Dobiegająca końca zima w Mongolii, najostrzejsza od pół wieku, doprowadziła do śmierci niemal 5 mln kóz, owiec i koni, które nie są w stanie dotrzeć do pożywienia. To duży cios w gospodarkę kraju zamieszkanego przez ok. 3,3 mln ludzi, z których ok. 300 tys. utrzymuje się z hodowli zwierząt - podkreśliło Radio Swoboda.

    REKLAMA