REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dwa razy więcej klientów niż zwykle

REKLAMA

Przed Bożym Narodzeniem sklepy wypracowują nawet 40-50 proc. całorocznych obrotów. Tegoroczne wyniki grudniowej sprzedaży będą nieco lepsze niż w 2004 roku.
W dwa ostatnie przedświąteczne weekendy w centrach, galeriach handlowych i na targowiskach zakupy robi 5-7 razy więcej klientów niż w innych miesiącach roku. Szał gwiazdkowych zakupów w tym roku najwcześniej odczuły sklepy i hipermarkety ze sprzętem elektronicznym: Media Markt, RTV Euro AGD czy Electro World. Według analityków, trwająca od kilku miesięcy wojna cenowa miedzy głównymi graczami spowodowała spadek cen sprzętu elektronicznego o ok. 20 proc. i wzrost sprzedaży o ok. 10 proc. Podobne rezultaty osiągają inne sklepy. Na przykład co roku przed Bożym Narodzeniem sieć hipermarketów Real odwiedza niemal dwukrotnie więcej klientów w porównaniu z resztą roku, a sprzedaż wzrasta nawet trzykrotnie.

REKLAMA

– W grudniu obroty hipermarketów Real rosną o 30–40 proc. w porównaniu ze zwykłymi miesiącami. Średnia wartość koszyka zakupów jest niemal dwukrotnie wyższa niż w standardowe dni roku – mówi Renata Juszkiewicz, dyrektor przedstawicielstwa Grupy Metro (sieci Real, Makro Cash & Carry, Media Markt, Saturn i Praktiker).

REKLAMA

Z kolei obroty butików Galeria Prezentów w grudniu wzrosną średnio aż o 300 proc. Aż 50 proc. obrotów generowane jest przez sprzedaż materiałów piśmienniczych, 30 proc. przez sprzedaż galanterii skórzanej, a 20 proc. przez pozostałe upominki.

– Średnia sprzedaż w naszych punktach kształtuje się na poziomie 150 zł, przy czym np. w Zabrzu klienci wydają średnio 100 zł, a w Warszawie czy Poznaniu – 200 zł. W grudniu klienci częściej niż zwykle dokonują drogich zakupów, np. za 500 czy 1000 zł – mówi Justyna Chociaj, kierownik ds. rozwoju sieci Galeria Prezentów.

O rosnących obrotach informuje również Rossmann, największa w Polsce sieć drogerii. W tym roku sprzedaż przedświąteczna – biorąc pod uwagę średni koszyk zakupowy – może być o ok. 10 – 20 proc. większa niż w innych miesiącach. W okresie przedświątecznym liczba klientów wzrasta o 100 proc.

– Nasze sklepy codziennie odwiedza średnio ok. 130 tys. klientów, a w dni przedświątecszne ich liczba wzrasta dwukrotnie, nawet do 260 tys. osób dziennie – mówi Roman Lewandowski, rzecznik sieci Rossmann.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najlepiej w tym czasie sprzedają się specjalne zestawy kosmetyków – taki gotowy prezent pod choinkę kosztuje od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych.


Anita Skiba
Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

REKLAMA

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

REKLAMA