REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dwa razy więcej klientów niż zwykle

REKLAMA

Przed Bożym Narodzeniem sklepy wypracowują nawet 40-50 proc. całorocznych obrotów. Tegoroczne wyniki grudniowej sprzedaży będą nieco lepsze niż w 2004 roku.
W dwa ostatnie przedświąteczne weekendy w centrach, galeriach handlowych i na targowiskach zakupy robi 5-7 razy więcej klientów niż w innych miesiącach roku. Szał gwiazdkowych zakupów w tym roku najwcześniej odczuły sklepy i hipermarkety ze sprzętem elektronicznym: Media Markt, RTV Euro AGD czy Electro World. Według analityków, trwająca od kilku miesięcy wojna cenowa miedzy głównymi graczami spowodowała spadek cen sprzętu elektronicznego o ok. 20 proc. i wzrost sprzedaży o ok. 10 proc. Podobne rezultaty osiągają inne sklepy. Na przykład co roku przed Bożym Narodzeniem sieć hipermarketów Real odwiedza niemal dwukrotnie więcej klientów w porównaniu z resztą roku, a sprzedaż wzrasta nawet trzykrotnie.

REKLAMA

– W grudniu obroty hipermarketów Real rosną o 30–40 proc. w porównaniu ze zwykłymi miesiącami. Średnia wartość koszyka zakupów jest niemal dwukrotnie wyższa niż w standardowe dni roku – mówi Renata Juszkiewicz, dyrektor przedstawicielstwa Grupy Metro (sieci Real, Makro Cash & Carry, Media Markt, Saturn i Praktiker).

REKLAMA

Z kolei obroty butików Galeria Prezentów w grudniu wzrosną średnio aż o 300 proc. Aż 50 proc. obrotów generowane jest przez sprzedaż materiałów piśmienniczych, 30 proc. przez sprzedaż galanterii skórzanej, a 20 proc. przez pozostałe upominki.

– Średnia sprzedaż w naszych punktach kształtuje się na poziomie 150 zł, przy czym np. w Zabrzu klienci wydają średnio 100 zł, a w Warszawie czy Poznaniu – 200 zł. W grudniu klienci częściej niż zwykle dokonują drogich zakupów, np. za 500 czy 1000 zł – mówi Justyna Chociaj, kierownik ds. rozwoju sieci Galeria Prezentów.

O rosnących obrotach informuje również Rossmann, największa w Polsce sieć drogerii. W tym roku sprzedaż przedświąteczna – biorąc pod uwagę średni koszyk zakupowy – może być o ok. 10 – 20 proc. większa niż w innych miesiącach. W okresie przedświątecznym liczba klientów wzrasta o 100 proc.

– Nasze sklepy codziennie odwiedza średnio ok. 130 tys. klientów, a w dni przedświątecszne ich liczba wzrasta dwukrotnie, nawet do 260 tys. osób dziennie – mówi Roman Lewandowski, rzecznik sieci Rossmann.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najlepiej w tym czasie sprzedają się specjalne zestawy kosmetyków – taki gotowy prezent pod choinkę kosztuje od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych.


Anita Skiba
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA