REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dwa razy więcej klientów niż zwykle

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Przed Bożym Narodzeniem sklepy wypracowują nawet 40-50 proc. całorocznych obrotów. Tegoroczne wyniki grudniowej sprzedaży będą nieco lepsze niż w 2004 roku.
W dwa ostatnie przedświąteczne weekendy w centrach, galeriach handlowych i na targowiskach zakupy robi 5-7 razy więcej klientów niż w innych miesiącach roku. Szał gwiazdkowych zakupów w tym roku najwcześniej odczuły sklepy i hipermarkety ze sprzętem elektronicznym: Media Markt, RTV Euro AGD czy Electro World. Według analityków, trwająca od kilku miesięcy wojna cenowa miedzy głównymi graczami spowodowała spadek cen sprzętu elektronicznego o ok. 20 proc. i wzrost sprzedaży o ok. 10 proc. Podobne rezultaty osiągają inne sklepy. Na przykład co roku przed Bożym Narodzeniem sieć hipermarketów Real odwiedza niemal dwukrotnie więcej klientów w porównaniu z resztą roku, a sprzedaż wzrasta nawet trzykrotnie.

REKLAMA

– W grudniu obroty hipermarketów Real rosną o 30–40 proc. w porównaniu ze zwykłymi miesiącami. Średnia wartość koszyka zakupów jest niemal dwukrotnie wyższa niż w standardowe dni roku – mówi Renata Juszkiewicz, dyrektor przedstawicielstwa Grupy Metro (sieci Real, Makro Cash & Carry, Media Markt, Saturn i Praktiker).

REKLAMA

Z kolei obroty butików Galeria Prezentów w grudniu wzrosną średnio aż o 300 proc. Aż 50 proc. obrotów generowane jest przez sprzedaż materiałów piśmienniczych, 30 proc. przez sprzedaż galanterii skórzanej, a 20 proc. przez pozostałe upominki.

– Średnia sprzedaż w naszych punktach kształtuje się na poziomie 150 zł, przy czym np. w Zabrzu klienci wydają średnio 100 zł, a w Warszawie czy Poznaniu – 200 zł. W grudniu klienci częściej niż zwykle dokonują drogich zakupów, np. za 500 czy 1000 zł – mówi Justyna Chociaj, kierownik ds. rozwoju sieci Galeria Prezentów.

O rosnących obrotach informuje również Rossmann, największa w Polsce sieć drogerii. W tym roku sprzedaż przedświąteczna – biorąc pod uwagę średni koszyk zakupowy – może być o ok. 10 – 20 proc. większa niż w innych miesiącach. W okresie przedświątecznym liczba klientów wzrasta o 100 proc.

– Nasze sklepy codziennie odwiedza średnio ok. 130 tys. klientów, a w dni przedświątecszne ich liczba wzrasta dwukrotnie, nawet do 260 tys. osób dziennie – mówi Roman Lewandowski, rzecznik sieci Rossmann.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najlepiej w tym czasie sprzedają się specjalne zestawy kosmetyków – taki gotowy prezent pod choinkę kosztuje od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych.


Anita Skiba
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA