REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dwa razy więcej klientów niż zwykle

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Przed Bożym Narodzeniem sklepy wypracowują nawet 40-50 proc. całorocznych obrotów. Tegoroczne wyniki grudniowej sprzedaży będą nieco lepsze niż w 2004 roku.
W dwa ostatnie przedświąteczne weekendy w centrach, galeriach handlowych i na targowiskach zakupy robi 5-7 razy więcej klientów niż w innych miesiącach roku. Szał gwiazdkowych zakupów w tym roku najwcześniej odczuły sklepy i hipermarkety ze sprzętem elektronicznym: Media Markt, RTV Euro AGD czy Electro World. Według analityków, trwająca od kilku miesięcy wojna cenowa miedzy głównymi graczami spowodowała spadek cen sprzętu elektronicznego o ok. 20 proc. i wzrost sprzedaży o ok. 10 proc. Podobne rezultaty osiągają inne sklepy. Na przykład co roku przed Bożym Narodzeniem sieć hipermarketów Real odwiedza niemal dwukrotnie więcej klientów w porównaniu z resztą roku, a sprzedaż wzrasta nawet trzykrotnie.

– W grudniu obroty hipermarketów Real rosną o 30–40 proc. w porównaniu ze zwykłymi miesiącami. Średnia wartość koszyka zakupów jest niemal dwukrotnie wyższa niż w standardowe dni roku – mówi Renata Juszkiewicz, dyrektor przedstawicielstwa Grupy Metro (sieci Real, Makro Cash & Carry, Media Markt, Saturn i Praktiker).

REKLAMA

REKLAMA

Z kolei obroty butików Galeria Prezentów w grudniu wzrosną średnio aż o 300 proc. Aż 50 proc. obrotów generowane jest przez sprzedaż materiałów piśmienniczych, 30 proc. przez sprzedaż galanterii skórzanej, a 20 proc. przez pozostałe upominki.

– Średnia sprzedaż w naszych punktach kształtuje się na poziomie 150 zł, przy czym np. w Zabrzu klienci wydają średnio 100 zł, a w Warszawie czy Poznaniu – 200 zł. W grudniu klienci częściej niż zwykle dokonują drogich zakupów, np. za 500 czy 1000 zł – mówi Justyna Chociaj, kierownik ds. rozwoju sieci Galeria Prezentów.

O rosnących obrotach informuje również Rossmann, największa w Polsce sieć drogerii. W tym roku sprzedaż przedświąteczna – biorąc pod uwagę średni koszyk zakupowy – może być o ok. 10 – 20 proc. większa niż w innych miesiącach. W okresie przedświątecznym liczba klientów wzrasta o 100 proc.

REKLAMA

– Nasze sklepy codziennie odwiedza średnio ok. 130 tys. klientów, a w dni przedświątecszne ich liczba wzrasta dwukrotnie, nawet do 260 tys. osób dziennie – mówi Roman Lewandowski, rzecznik sieci Rossmann.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najlepiej w tym czasie sprzedają się specjalne zestawy kosmetyków – taki gotowy prezent pod choinkę kosztuje od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych.


Anita Skiba
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA