REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dwa razy więcej klientów niż zwykle

REKLAMA

Przed Bożym Narodzeniem sklepy wypracowują nawet 40-50 proc. całorocznych obrotów. Tegoroczne wyniki grudniowej sprzedaży będą nieco lepsze niż w 2004 roku.
W dwa ostatnie przedświąteczne weekendy w centrach, galeriach handlowych i na targowiskach zakupy robi 5-7 razy więcej klientów niż w innych miesiącach roku. Szał gwiazdkowych zakupów w tym roku najwcześniej odczuły sklepy i hipermarkety ze sprzętem elektronicznym: Media Markt, RTV Euro AGD czy Electro World. Według analityków, trwająca od kilku miesięcy wojna cenowa miedzy głównymi graczami spowodowała spadek cen sprzętu elektronicznego o ok. 20 proc. i wzrost sprzedaży o ok. 10 proc. Podobne rezultaty osiągają inne sklepy. Na przykład co roku przed Bożym Narodzeniem sieć hipermarketów Real odwiedza niemal dwukrotnie więcej klientów w porównaniu z resztą roku, a sprzedaż wzrasta nawet trzykrotnie.

REKLAMA

– W grudniu obroty hipermarketów Real rosną o 30–40 proc. w porównaniu ze zwykłymi miesiącami. Średnia wartość koszyka zakupów jest niemal dwukrotnie wyższa niż w standardowe dni roku – mówi Renata Juszkiewicz, dyrektor przedstawicielstwa Grupy Metro (sieci Real, Makro Cash & Carry, Media Markt, Saturn i Praktiker).

REKLAMA

Z kolei obroty butików Galeria Prezentów w grudniu wzrosną średnio aż o 300 proc. Aż 50 proc. obrotów generowane jest przez sprzedaż materiałów piśmienniczych, 30 proc. przez sprzedaż galanterii skórzanej, a 20 proc. przez pozostałe upominki.

– Średnia sprzedaż w naszych punktach kształtuje się na poziomie 150 zł, przy czym np. w Zabrzu klienci wydają średnio 100 zł, a w Warszawie czy Poznaniu – 200 zł. W grudniu klienci częściej niż zwykle dokonują drogich zakupów, np. za 500 czy 1000 zł – mówi Justyna Chociaj, kierownik ds. rozwoju sieci Galeria Prezentów.

O rosnących obrotach informuje również Rossmann, największa w Polsce sieć drogerii. W tym roku sprzedaż przedświąteczna – biorąc pod uwagę średni koszyk zakupowy – może być o ok. 10 – 20 proc. większa niż w innych miesiącach. W okresie przedświątecznym liczba klientów wzrasta o 100 proc.

– Nasze sklepy codziennie odwiedza średnio ok. 130 tys. klientów, a w dni przedświątecszne ich liczba wzrasta dwukrotnie, nawet do 260 tys. osób dziennie – mówi Roman Lewandowski, rzecznik sieci Rossmann.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najlepiej w tym czasie sprzedają się specjalne zestawy kosmetyków – taki gotowy prezent pod choinkę kosztuje od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych.


Anita Skiba
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA