Producenci betonu zwolnili obroty
REKLAMA
– Od paru miesięcy w gazetach jest euforia, że budownictwo wyszło z kryzysu, że mamy boom w tej branży. Ale poziom zużycia cementu świadczy o tym, że kryzys w budownictwie nie został jeszcze pokonany – podkreśla Andrzej Balcerek, prezes spółki Górażdże Cement i przewodniczący Stowarzyszenia Producentów Cementu.
W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku wszystkie polskie cementownie wyprodukowały nieco ponad 8,9 mln ton cementu. To o 1,5 proc. mniej niż przed rokiem. Jeszcze bardziej, bo o 3,1 proc., spadła sprzedaż cementu w kraju (wyniosła ponad 8,5 mln ton).
– Od czerwca sprzedaż cementu rośnie, ale nie da się odrobić strat, jakie ponieśliśmy w pierwszym półroczu tego roku. Dlatego w całym roku branża sprzeda o 0,1-0,5 proc. mniej cementu niż przed rokiem – ocenia A. Balcerek.
– Jest więc bardzo prawdopodobne, że na przestrzeni tego roku plany finansowe w wielu przypadkach zostały skorygowane w dół lub jeszcze to nastąpi – ocenia Andreas Wewiorka, dyrektor ds. sprzedaży w Cementowni Nowiny.
REKLAMA
REKLAMA