REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy inwestują w sieciowy wizerunek

REKLAMA

Domeny internetowe sprzedają się jak ciepłe bułeczki. Przedsiębiorcy przekonali się, że posiadanie własnego adresu w globalnej sieci może przynieść im wiele korzyści.
W Polsce funkcjonuje ponad 355 tys. adresów z końcówką „pl”. Większość ich użytkowników stanowią małe i średnie firmy, które wykorzystują je do swojej promocji w internecie bądź do poczty elektronicznej. Liczba polskich domen krajowych w porównaniu z najbardziej rozwiniętym w Europie rynkiem niemieckim (zarejestrowanych jest ponad 9 mln adresów z końcówką „de”) wydaje się bardzo mała, ale rodzinny rynek rozwija się w szybkim tempie.
– Ilość rejestrowanych nowych domen rośnie z miesiąca na miesiąc – przekonuje Wolfgang Laskowski, dyrektor marketingu NetArt.
Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK), która zarządza domenami z końcówką „pl”, dystrybuuje je przez ponad 50 partnerów dzieląc się zyskiem za sprzedaż nowych i przedłużanie już istniejących. Wartość całego rynku w Polsce przekracza 60 mln rocznie, a tempo jego wzrostu jest od kilku lat dwucyfrowe.
Na sprzedaż domen pozytywnie wpływa także szybkie tempo rozwoju rynku usług hostingowych (serwery wirtualne, konta poczty elektronicznej).
– Coraz więcej usługodawców oferuje możliwość rejestracji domeny wraz z hostingiem. Wszyscy znaczący gracze na rynku oferują taką możliwość i praktycznie 100 proc. z niej korzysta – mówi Daniel Dryzek, dyrektor zarządzający Active24.
Większość partnerów, kosztem swojej marży, znacznie zredukowała koszt rejestracji nowych domen. Cena domeny z końcówką „pl” w NASK od lat pozostaje na niezmienionym poziomie 200 zł netto, u partnerów niejednokrotnie można już nabyć domenę za 60-65 zł netto. Znaczne oszczędności wystąpią także w przypadku rejestracji domen funkcjonalnych jak „com.pl” czy „org.pl”. Podobne różnice występują w przypadku prolongowania domen w kolejnych latach ich użytkowania, choć partnerzy NASK życzą sobie zazwyczaj nieco więcej niż za nowe. Rynkowym standardem stał się obecnie przedział cenowy 90-100 zł rocznie.
Spodziewać się można, że tempo rozwoju rynku domen z końcówką „pl” przekraczać będzie rokrocznie co najmniej 30-40 procent. Nieco wolniej rośnie liczba domen globalnych (np. com, net, org) wykorzystywanych przez polskich przedsiębiorców. Obecnie funkcjonuje ich nieco ponad 60 tys.

Marcin Kuśmierz


Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA