REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy inwestują w sieciowy wizerunek

REKLAMA

Domeny internetowe sprzedają się jak ciepłe bułeczki. Przedsiębiorcy przekonali się, że posiadanie własnego adresu w globalnej sieci może przynieść im wiele korzyści.
W Polsce funkcjonuje ponad 355 tys. adresów z końcówką „pl”. Większość ich użytkowników stanowią małe i średnie firmy, które wykorzystują je do swojej promocji w internecie bądź do poczty elektronicznej. Liczba polskich domen krajowych w porównaniu z najbardziej rozwiniętym w Europie rynkiem niemieckim (zarejestrowanych jest ponad 9 mln adresów z końcówką „de”) wydaje się bardzo mała, ale rodzinny rynek rozwija się w szybkim tempie.
– Ilość rejestrowanych nowych domen rośnie z miesiąca na miesiąc – przekonuje Wolfgang Laskowski, dyrektor marketingu NetArt.
Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK), która zarządza domenami z końcówką „pl”, dystrybuuje je przez ponad 50 partnerów dzieląc się zyskiem za sprzedaż nowych i przedłużanie już istniejących. Wartość całego rynku w Polsce przekracza 60 mln rocznie, a tempo jego wzrostu jest od kilku lat dwucyfrowe.
Na sprzedaż domen pozytywnie wpływa także szybkie tempo rozwoju rynku usług hostingowych (serwery wirtualne, konta poczty elektronicznej).
– Coraz więcej usługodawców oferuje możliwość rejestracji domeny wraz z hostingiem. Wszyscy znaczący gracze na rynku oferują taką możliwość i praktycznie 100 proc. z niej korzysta – mówi Daniel Dryzek, dyrektor zarządzający Active24.
Większość partnerów, kosztem swojej marży, znacznie zredukowała koszt rejestracji nowych domen. Cena domeny z końcówką „pl” w NASK od lat pozostaje na niezmienionym poziomie 200 zł netto, u partnerów niejednokrotnie można już nabyć domenę za 60-65 zł netto. Znaczne oszczędności wystąpią także w przypadku rejestracji domen funkcjonalnych jak „com.pl” czy „org.pl”. Podobne różnice występują w przypadku prolongowania domen w kolejnych latach ich użytkowania, choć partnerzy NASK życzą sobie zazwyczaj nieco więcej niż za nowe. Rynkowym standardem stał się obecnie przedział cenowy 90-100 zł rocznie.
Spodziewać się można, że tempo rozwoju rynku domen z końcówką „pl” przekraczać będzie rokrocznie co najmniej 30-40 procent. Nieco wolniej rośnie liczba domen globalnych (np. com, net, org) wykorzystywanych przez polskich przedsiębiorców. Obecnie funkcjonuje ich nieco ponad 60 tys.

Marcin Kuśmierz


Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

REKLAMA

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

Idą zmiany. Co czeka producentów i użytkowników elektroniki konsumenckiej w 2025 r.?

W 2025 roku branża elektroniki użytkowej czeka rewolucja – od standaryzacji ładowarek do smartfonów, przez obowiązkowy recykling baterii, aż po prawo do naprawy. A do tego wszystkiego… nieprzewidywalna polityka Donalda Trumpa. Co jeszcze wpłynie na przyszłość technologii?

REKLAMA