REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy inwestują w sieciowy wizerunek

REKLAMA

Domeny internetowe sprzedają się jak ciepłe bułeczki. Przedsiębiorcy przekonali się, że posiadanie własnego adresu w globalnej sieci może przynieść im wiele korzyści.
W Polsce funkcjonuje ponad 355 tys. adresów z końcówką „pl”. Większość ich użytkowników stanowią małe i średnie firmy, które wykorzystują je do swojej promocji w internecie bądź do poczty elektronicznej. Liczba polskich domen krajowych w porównaniu z najbardziej rozwiniętym w Europie rynkiem niemieckim (zarejestrowanych jest ponad 9 mln adresów z końcówką „de”) wydaje się bardzo mała, ale rodzinny rynek rozwija się w szybkim tempie.
– Ilość rejestrowanych nowych domen rośnie z miesiąca na miesiąc – przekonuje Wolfgang Laskowski, dyrektor marketingu NetArt.
Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK), która zarządza domenami z końcówką „pl”, dystrybuuje je przez ponad 50 partnerów dzieląc się zyskiem za sprzedaż nowych i przedłużanie już istniejących. Wartość całego rynku w Polsce przekracza 60 mln rocznie, a tempo jego wzrostu jest od kilku lat dwucyfrowe.
Na sprzedaż domen pozytywnie wpływa także szybkie tempo rozwoju rynku usług hostingowych (serwery wirtualne, konta poczty elektronicznej).
– Coraz więcej usługodawców oferuje możliwość rejestracji domeny wraz z hostingiem. Wszyscy znaczący gracze na rynku oferują taką możliwość i praktycznie 100 proc. z niej korzysta – mówi Daniel Dryzek, dyrektor zarządzający Active24.
Większość partnerów, kosztem swojej marży, znacznie zredukowała koszt rejestracji nowych domen. Cena domeny z końcówką „pl” w NASK od lat pozostaje na niezmienionym poziomie 200 zł netto, u partnerów niejednokrotnie można już nabyć domenę za 60-65 zł netto. Znaczne oszczędności wystąpią także w przypadku rejestracji domen funkcjonalnych jak „com.pl” czy „org.pl”. Podobne różnice występują w przypadku prolongowania domen w kolejnych latach ich użytkowania, choć partnerzy NASK życzą sobie zazwyczaj nieco więcej niż za nowe. Rynkowym standardem stał się obecnie przedział cenowy 90-100 zł rocznie.
Spodziewać się można, że tempo rozwoju rynku domen z końcówką „pl” przekraczać będzie rokrocznie co najmniej 30-40 procent. Nieco wolniej rośnie liczba domen globalnych (np. com, net, org) wykorzystywanych przez polskich przedsiębiorców. Obecnie funkcjonuje ich nieco ponad 60 tys.

Marcin Kuśmierz


Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA