REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rynek farmaceutyczny wzrósł o 8,4 proc

REKLAMA

Rynek farmaceutyczny w Polsce w okresie od stycznia do końca lipca 2005 roku wzrósł o 8,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2004 roku i osiągnął wartość 8,27 mld zł w cenach producentów netto - podał IMS Health.
"Oznacza to znaczące zmniejszenie dynamiki wzrostu. W lipcu nastąpiło praktycznie całkowite zahamowanie wzrostu rynku - wyniósł on tylko plus 0,1 proc. w porównaniu do lipca 2004 roku" - podała firma IMS Health w komunikacie prasowym. "Zwolnienie tempa wzrostu widoczne było niemal we wszystkich segmentach rynku, z wyjątkiem rynku produktów sprzedawanych w aptekach bez recepty" - dodała.

Według IMS, rynek leków w Polsce w dalszym ciągu będzie wykazywał tendencję wzrostową, choć dynamika tego wzrostu będzie coraz niższa i na koniec 2005 roku osiągnie wartość 5,9 proc., co jest zgodne z wcześniejszymi prognozami tej firmy.

W pierwszych siedmiu miesiącach tego roku wartość sprzedaży leków w aptekach - liczona w cenach płaconych przez pacjentów i z uwzględnieniem refundacji - wyniosła 10 mld zł i była wyższa o 8,1 proc. niż rok wcześniej. Natomiast szpitale zakupiły w tym czasie leki za 1,07 mld zł - w cenach zakupu, bez VAT - co stanowi wzrost o 11 proc. wobec siedmiu pierwszych miesięcy 2004 roku.

"Można mówić o załamaniu na rynku leków zamawianych przez szpitale. Po wzrostach w granicach 10-20 proc. w pierwszej połowie 2005 roku, w lipcu szpitale zmniejszyły swoje zakupy w porównaniu do lipca 2004 roku o ponad 2 proc. Widoczne są więc objawy narastającego kryzysu finansowania lecznictwa zamkniętego. Przewidujemy, iż sytuacja taka będzie utrzymywać się do końca roku" - podał IMS Health.

Firma podała, że segmentami rynku, w których nadal widoczny jest znaczny wzrost, pozostają leki przeciwinfekcyjne oraz leki stosowane w chorobach układu oddechowego, choć i tu dynamika sprzedaży spada. IMS Health podał też, że bardzo szybko rośnie wartość sprzedaży leków onkologicznych. Według tej firmy wydatki na tę grupę wzrosły o ponad 20 proc. w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku.

"Wiązać to można z sukcesem nowych terapii wielu chorób nowotworowych, jak również rosnącymi wydatkami na ten cel w ramach tzw. programów terapeutycznych NFZ" - podano w komunikacie.

Z kolei rynek leków i produktów z zakresu tzw. samoleczenia (zwany OTC) w aptekach otwartych wzrósł w pierwszych siedmiu miesiącach 2005 roku o 8,3 proc. do prawie 1,98 mld zł (w cenach producenta, bez VAT).

IMS ocenia, że ten rynek rośnie dzięki poprawie sytuacji gospodarczej, a poza tym pojawia się na nim wiele nowych produktów, zwłaszcza z kategorii tzw. suplementów diety.
Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

REKLAMA

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA