reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Wszyscy według jednolitego wzoru

Wszyscy według jednolitego wzoru

Otwarte fundusze emerytalne przyzwyczaiły już swoich członków do tego, że wysyłają do nich przynajmniej raz w roku informację o zgromadzonych składkach. Od dzisiaj będą to robić według jednolitego wzoru.

Dzisiaj wchodzi w życie rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 5 kwietnia 2005 r. w sprawie obowiązków informacyjnych funduszy emerytalnych (Dz.U. nr 70, poz. 627). Określa ono w jaki sposób OFE powinny informować o swojej działalności opinię publiczną, swoich członków, a także organ je nadzorujący.

Zapisano tam wymogi jakim powinien odpowiadać tzw. prospekt informacyjny (jego wysłania może zażądać członek OFE), który zawiera wiele informacji o funduszu i zarządzającym nim powszechnym towarzystwie emerytalnym. Rozporządzenie zawiera też szczegółowe instrukcje dotyczące tego w jaki sposób fundusze powinny informować organ nadzoru o prowadzonej przez siebie działalności.

Najistotniejsze dla około 11 mln członków II filara jest to, że rozporządzenie zawiera wzór informacji jakie otrzymują oni od swoich OFE. Do tej pory fundusze robiły to w różnej formie, choć ustawa nakładała na nie obowiązek, aby w takim liście znalazły się określone informacje.

Standaryzacja tych „wyciągów” z konta emerytalnego ułatwi członkom OFE porównywanie wyników inwestycyjnych poszczególnych funduszy oraz da im m.in. możliwość porównania ile pieniędzy na ich konto zostało przesłane, a ile posiadają środków w rzeczywistości.

reklama

Czytaj także

Źródło:

GP
Tarcza antykryzysowa – pomoc dla pracodawców poszkodowanych w wyniku pandemii koronawirusa (PDF)29.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Pomysł na biznes

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Sergiusz Felbur

Prawnik, specjalista ds. produktów prawnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama